printlogo


کد خبر: 255988تاریخ: 1401/7/6 00:00
خبر

مسابقات یک میلیون روبلی روسیه
یزدانی و عموزاد دعوت را رد کردند
با وجود دعوت روس‌ها از دو قهرمان کشتی ایران برای رویارویی با آرتور نایفونوف و حاجی مراد رشیداف، حسن یزدانی و رحمان عموزاد در این مسابقه شرکت نمی‌کنند. پس از پایان مسابقات جهانی بلگراد روس‌ها قصد برگزاری مسابقاتی با جایزه‌ای یک میلیون روبلی دارند، به نفر برنده کشتی یک میلیون روبل و بازنده 500 هزار روبل اختصاص پیدا می‌کند. روس‌ها در نامه‌ای رسمی از حسن یزدانی قهرمان 8 مداله کشتی ایران و رحمان عموزاد که طلای جهان را کسب کرد، دعوت کردند که با آرتور نایفونوف و حاجی مراد رشیداف کشتی بگیرند. با وجود این کادرفنی تیم ملی تصمیمی برای اعزام این دو قهرمان به روسیه ندارد چرا که با توجه به فشار تمرینات سنگینِ پیش از حضور در مسابقات جهانی و نیاز به ریکاوری، سرمربی تیم ملی صلاح نمی‌داند یزدانی و عموزاد در روز 20 مهرماه بار دیگر روی تشک بروند.
 
کشتی دانشجویان جهان
۵ طلا برای ایران در روز نخست
مسابقات کشتی آزاد دانشجویان جهان در ۵ وزن نخست برگزار و با قهرمانی هر ۵ نماینده ایران در روز نخست این دوره از رقابت‌ها همراه شد. رضا مؤمنی در وزن ۵۷ کیلوگرم، احمد بذری در وزن ۹۲ کیلوگرم، عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم، سیدمهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و محمدرضا باقری در وزن ۶۵ کیلوگرم دانشجویان ایرانی در ۵ وزن نخست بودند که موفق به کسب مدال طلا در این دوره از رقابت‌ها شدند. اولین دوره مسابقات جام جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان دانشگاه‌های جهان از ۲۸ شهریورماه الی ۱۰ مهرماه در شهر سامسون کشور ترکیه برگزار می‌شود و تیم کشتی آزاد دانشگاه تهران به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده‌ است.

بانوان پاراوزنه‌بردار در راه هانگژو
اعزام به شرط افزایش رکورد
نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولین معتقد است در صورتی که بانوان پاراوزنه‌بردار بتوانند رکورد خود را افزایش بدهند به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین اعزام می‌شوند. مژگان نصیری با اشاره به برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی گفت: «تیم ملی پاراوزنه‌برداری بانوان در شرایطی در مسابقات آسیا و اقیانوسیه کره جنوبی در جایگاه پنجم و ششم قرار گرفتند که تنها یک سال است این تیم تشکیل شده و تجربه مسابقات برون مرزی را نداشتند.» او درباره برگزاری مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی کشور در اواخر بهمن گفت: «این مسابقات چون زیر نظر IPC (کمیته بین‌المللی پارالمپیک) برگزار می‌شود، اهمیت بالایی برای وزنه برداران دارد و فرصت خوبی برای بانوان است که با کسب حد نصاب رکورد ورودی شرایط حضور خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین را فراهم کنند. البته پیش از برگزاری قهرمانی کشور، اردوهای استعدادیابی برای بانوان برگزار می‌کنیم و با بررسی وضعیت رکورد آنها در این اردوها تصمیم‌گیری نهایی برای اعزام بانوان گرفته می‌شود.»
 


Page Generated in 0.0045 sec