printlogo


کد خبر: 255986تاریخ: 1401/7/6 00:00
مشق آخر وزنه‌برداران در بابلسر و تهران قبل از اعزام به بحرین
اعزام کیفی در دستور کار



رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در شهر منامه بحرین قرار است از اواسط مهرماه جاری با حضور اکثر ستاره‌های جهانی و المپیکی قاره کهن آغاز شود. رقابتی شناسنامه‌دار در قاره آسیا که امسال بحرینی‌ها برای برگزاری آن تدارکات ویژه‌ای دارند. تیم‌های ملی مردان و زنان کشورمان نیز با توجه به تمرینات خوبی که در بابلسر و قزوین پشت سرگذاشتند، شرایط خوبی برای کسب موفقیت در بحرین دارند. البته این‌طور به نظر می‌رسد کادرهای فنی هر دو تیم (مردان وزنان) خصوصاً تیم وزنه‌برداری بانوان به‌دنبال حضور کیفی در بحرین است. به همین دلیل قطعاً این تیم با ترکیب ناقص عازم منامه بحرین می‌شود.

رضا عباسپور
@rez7462

 کارسخت پولادمردان برای صید طلا در منامه
سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی هاشمی، علی داودی، رسول معتمدی، میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، رضا دهدار، رضا بیرانوند، رضا باغی، امیر عزیزی، مسعود چترایی، مسعود ممیوند، علیرضا معینی، محسن دادرس، آیت شریفی، محمد زارعی، مجید عسکری و پیمان دهقان وزنه‌بردارانی هستند که سعید علی‌حسینی برای اردوی آسیایی و جهانی خود آنها را فراخوانده بود. پس از فراخوان ملی‌پوشان وزنه‌برداری، تیم سرپرستی فدراسیون، تمام تلاش خود را برای برگزاری اردویی باکیفیت و استاندارد برای ملی‌پوشان وزنه‌برداری در دستور کار قرار داد تا وزنه‌برداران و کادرفنی بدون دغدغه برای کسب موفقیت در رقابت‌های پیش رو فقط فکر و ذهنشان را معطوف کنند به تمرین و مشق وزنه‌برداری. حالا اما در واپسین روزهای منتهی به اعزام تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در بحرین، اگرچه برخی حواشی و اتفاق‌های تلخ نیز پیرامون اردو وجود داشت، اما کادرفنی سعی دارد با اعزام بهترین‌های خود به رقابت‌های آسیایی، هم برای سکوی تیمی و هم سکوهای انفرادی قهرمانی آسیا در اوزان مختلف برنامه‌ریزی داشته باشد. هر چند با توجه به حضور تعداد زیادی از ستاره‌های نامدار و عنواندار جهانی و المپیکی از کشورهای مختلف آسیایی، قطعاً باید شاهد رقابتی سنگین و در حد و اندازه‌های مسابقات جهانی باشیم. اما توقع از تیم ملی وزنه‌برداری ایران این است که در این رویداد از نام و اعتبار ما در قاره آسیا به شایستگی دفاع کند. مطمئناً در بیشتر اوزان خصوصاً دسته‌های وزنی سبک وزن و سنگین وزن کار و مسیر سختی برای کسب مدال طلا پیش رو داریم، اما باز هم به توانمندی و قدرت وزنه‌برداران ملی‌پوش خود اعتماد و اعتقاد داریم.
 
حضور بانوان وزنه‌برداری در بحرین با ترکیب ناقص
با نزدیک شدن به آغاز رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان تصمیم گرفت روزهای پایانی منتهی به اعزام کاروان وزنه‌برداری به رقابت‌های قهرمانی آسیا را در تهران اردو زده و مشق آخر دختران وزنه‌برداری را در آکادمی ملی المپیک دنبال کنند. حالا هم چند روزی است که تیم ملی بانوان وزنه‌برداری با کوچ از شهر قزوین در آکادمی ملی المپیک مستقر شدند و روزهای پایانی تمرینات خود را در این مکان دنبال می‌کنند. این اردو با حضور ۷ ملی‌پوش قطعی که قرار است به بحرین اعزام شوند تا روز اعزام به منامه (بیستم مهرماه) در آکادمی ملی المپیک ادامه دارد. پوپک بسامی در دسته وزنی 59 کیلوگرم، فاطمه کشاورز در دسته وزنی 64 کیلوگرم، فروغ یونسی و الهه رزاقی در دسته وزنی 71 کیلوگرم، ابریشم ارجمندخواه در دسته وزنی 76 کیلوگرم، سیده الهام حسینی در دسته وزنی 81 کیلوگرم و فاطمه یوسفی در دسته وزنی 87+ کیلوگرم نفراتی هستند که قرار است قطعاً به منامه بحرین اعزام شوند.


Page Generated in 0.0070 sec