printlogo


کد خبر: 255976تاریخ: 1401/7/6 00:00
دو برد، دو مساوی، دو باخت
استقلال بعد از فیفادی‌ها


ایمان گودرزی
خبرنگار

فیفادی‌ها در تقویم فوتبالی همیشه یکی از خسته‌کننده‌ترین روزها برای فوتبال‌دوستان به حساب می‌آید. اما با نزدیک شدن به جام جهانی این داستان کاملاً فرق می‌کند. حالا تمام فوتبالی‌ها روزشماری می‌کنند که زودتر شاهد بزرگترین رقابت‌های ملی جهان باشند. این روزها تیم ملی در آخرین روزهای آخرین فیفادی قبل از جام جهانی به سر می‌برد و تیم ملی در اتریش به تمرینات خودش زیر نظر کارلوس کی‌روش می‌پردازد. سیدحسین حسینی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی سه ملی پوش استقلالی‌ها در این اردو به حساب می‌آیند. اردوی اتریش که با بازی‌های تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال همراه بود آخرین اردوی آماده‌سازی تیم ملی قبل از اعزام به جام جهانی قطر به حساب می‌آید و شاید تنها یک بازی تدارکاتی دیگر در روزهای منتهی به جام جهانی داشته باشد. اگر اتفاق خاص و مصدومیتی رخ ندهد می‌توان این سه بازیکن را مسافران قطعی استقلال به قطر دانست. از سوی دیگر ساپینتو و شاگردانش از این تعطیلات نهایت استفاده را می‌کنند و به تمرینات اختصاصی و بازی‌های تدارکاتی می‌پردازند.
این تعطیلی فرصت مناسبی نیز برای مصدومان آبی‌پوشان شد تا بتوانند خود را برای هفته‌ هفتم رقابت‌های لیگ برتر آماده کنند. اما همیشه این تعطیلات نمی‌تواند به سود تیم‌های باشگاهی باشد. بعضی از باشگاه‌ها که قبل از فیفادی به اوج هماهنگی رسیده بودند ممکن است با افت روبه‌رو شوند از سوی دیگر بعضی تیم‌ها می‌توانند در این تعطیلات نقاط ضعف خود را برطرف کنند و با شرایط بهتری پا به رقابت‌های لیگ بگذارند. حال باید دید آبی پوشان که در آخرین بازی قبل از فیفادی مقابل نساجی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشتند بعد از این فیفادی جزو کدام دسته  
خواهند بود!
با نگاهی به سوابق آبی‌ها در اولین بازی بعد از فیفادی‌های اخیر متوجه می‌شویم که آبی پوشان غیرقابل پیش‌بینی پا به میدان گذاشته‌اند و نمی‌توان گفت بعد از تعطیلات بازی‌های ملی، تیم افت داشته یا روند خوبی را آغاز کرده است. استقلالی‌ها در اولین بازی خود از شش فیفادی گذشته آمار دو برد، دو مساوی و دو باخت را از خود به جای گذاشته‌اند و در این شش بازی پنج گل زده و پنج گل خورده به‌نام خود ثبت کرده‌اند. همه چیز برابر!
حال باید منتظر ماند و دید شاگردان ساپینتو در بازی اول بعد از فیفادی مقابل شاگردان قلعه‌نویی چه عملکردی خواهند داشت و از این فرصت سه هفته‌ای نهایت استفاده را کرده‌اند یا خیر!


Page Generated in 0.0045 sec