printlogo


کد خبر: 255937تاریخ: 1401/6/31 00:00
دوئل جذاب قدوس و تونی در بازی ایران - انگلیس
هم‌اتاقی‌ها، از برنتفورد تا جام جهانی


امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 با انگلیس همگروه است و بر همین اساس دوئل احتمالی بازیکنانی از دو کشور که در این باشگاه حضور دارند، می‌تواند جذاب و تماشایی باشد. سامان قدوس نماینده ایران در برنتفورد است و از سویی دیگر ایوان تونی، مهاجم اول این تیم نیز توسط گرت ساوت‌گیت به اردوی سه شیرها دعوت شده تا در آستانه جام جهانی اتفاقی مهم برای این مهاجم گلزن و 26 ساله رخ بدهد.
سامان قدوس نخستین بار توسط کارلوس کی‌روش به اردوی تیم ملی ایران دعوت شد. او در شرایطی که می‌توانست پیراهن تیم ملی سوئد را بپوشد، ایران را به عنوان مقصد خود انتخاب کرد. البته که در جام جهانی روسیه فرصت چندانی برای عرض اندام به سامان نرسید و او اغلب بازی‌ها را از روی نیمکت تماشا کرد و هر از چند گاهی به عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب شد.
قدوس که سومین فصل بازی برای برنتفورد را سپری می‌کند، در تمام این مدت با ایوان تونی رابطه‌ای صمیمی داشته و حالا هم حتماً برای سامان جذاب است که بتواند مقابل هم‌تیمی خود در جام جهانی قطر بازی کند. ایوان تونی البته سابقه بازی کنار رایان تفضلی، مدافع ایرانی-انگلیسی وایکامب‌ واندررز را نیز در کارنامه دارد. این دو فصل 2019-2018 در لیگ یک انگلیس و در ترکیب پتربورو یونایتد حاضر بودند و همراه هم روزهای موفقی را سپری کردند.
ایوان تونی طی سال‌های اخیر یکی از بهترین مهاجمان فوتبال انگلیس بوده و به تازگی پیراهن تیم ملی را نیز بر تن کرده است. او بعد از حضوری درخشان در پتربورو، فصل
2021-2020 برای برنتفورد به میدان رفت و توانست 33 گل در چمپیونشیپ به ثمر برساند. درخشش او باعث شد تا مدیران و کادرفنی برنتفورد قراردادش را تمدید کنند. فصل قبل و در لیگ برتر، تونی 12 گل مهم برای برنتفورد زد و نام خود را به عنوان مهاجمی مستعد و توانا سر زبان‌ها انداخت.
از فصل قبل تا امروز، بارها نام تونی در قامت مهاجمی که می‌تواند یک ذخیره مطمئن برای هری کین باشد، مطرح شده و بالاخره ساوت‌گیت هم تصمیم گرفته او را به اردو دعوت کند و احتمالاً با خود به قطر ببرد. بخصوص که تونی این فصل هم در 7 بازی 5 بار دروازه رقبای برنتفورد را باز کرده و ارزش خود را به حدود 40 میلیون یورو رسانده است.
نکته جالب درباره تونی و قدوس، ارتباط نزدیک این دو است. در تمرینات برنتفورد برخوردی صمیمی با هم دارند و اغلب کنار هم دیده می‌شوند. آنها گاهی نیز هم‌اتاق می‌شوند و این می‌تواند بازی ایران - انگلیس را برای دو بازیکن جذاب کند. با این حال سامان قدوس که کمتر در ترکیب اصلی برنتفورد قرار می‌گیرد، در این سه فصل نتوانسته پاس گلی برای تونی ارسال کند. آن هم به عنوان بازیسازی که گاهاً به ترکیب برنتفورد اضافه می‌شود تا نقش گره‌گشا را ایفا کند.
برخلاف قدوس، تونی پاس یکی از گل‌های قدوس در چمپیونشیپ را برای او ارسال کرده. هفته بیست و پنجم فصل 2021-2020 بود که برنتفورد موفق شد با نتیجه یک بر صفر لوتون‌تاون را از پیش رو بردارد. در آن دیدار قدوس گل سه امتیازی برنتفورد را زد و البته تونی هم به بهترین شکل ممکن او را در موقعیت گلزنی قرار داد. حالا قدوس 29 ساله و تونی 26 ساله انتظار آغاز جام جهانی 2022 را می‌کشند تا در نخستین بازی یکدیگر را ملاقات کنند. البته به شرطی که اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد و هر دو در لیست نهایی ایران و انگلیس قرار بگیرند.

ZOOM
قدوس 29 ساله و تونی 26 ساله انتظار آغاز جام جهانی 2022 را می‌کشند تا در نخستین بازی یکدیگر را ملاقات کنند. البته به شرطی که اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد و هر دو در لیست نهایی ایران و انگلیس قرار بگیرند.
 


Page Generated in 0.0060 sec