printlogo


کد خبر: 255932تاریخ: 1401/6/31 00:00
اختلافات نقشی در انتخاب فهرست تیم ملی ندارد
کی‌روش علیه تئوری‌های توطئه


آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار

دعوت شجاع خلیل‌زاده به تیم ملی اتفاق عجیبی بود؟ پاسخ شما به این سؤال بستگی دارد که در کدام گروه باشید. آنها که تحت تأثیر کانال‌های هواداری و نگاه احساسی شبکه‌های اجتماعی هستند، باور داشتند که مدافع سابق پرسپولیس در لیست سیاه کی‌روش است، ولی آنها که مربی پرتغالی را بهتر می‌شناسند، منتظر بودند که شجاع یکی از مسافران اتریش باشد.
خلیل‌زاده در دو جام جهانی 2014 و 2018 غایب بود و گروهی این موضوع را به اختلاف بین کی‌روش و برانکو ربط می‌دادند، ولی در همان زمان ملی‌پوشان زیادی از تیم پرسپولیس بودند که این فرضیه را رد می‌کند. شجاع وقتی مدافع جوانی بود از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت شد، ولی مهمترین دلیل خط خوردن او مدل بازی‌اش بود که با ایده‌های فنی مربی پرتغالی همخوانی نداشت. بازی پرریسک خلیل‌زاده چیزی نبود که کی‌روش بپسندد و ترجیح داد سراغ گزینه‌های مطمئن‌تر برود.
شجاع بعد از رفتن کی‌روش توانست به تیم ملی برسد و در دوره اسکوچیچ به مدافع اصلی تیم ملی تبدیل شد. در همان زمان او چند بار علیه مربی پرتغالی مصاحبه کرد و تصور می‌شد که این کنایه‌ها برایش گران تمام شود، ولی کی‌روش ترجیح داد که آنها را نادیده بگیرد. جملات کی‌روش در مصاحبه اخیرش با عادل فردوسی‌پور هم نشان می‌دهد که توجهی به حاشیه‌ها ندارد. مربی سابق مصر که جملاتش را با دقت زیادی انتخاب می‌کند، گفت: «من در گذشته زندگی نمی‌کنم و فکرم درگیرش نیست. این یک حال و آینده جدید است.»
کی‌روش ادامه داد: «اگر اینجاییم، حاصل زحمات بازیکنان و اسکوچیچ است که تیم را به جام جهانی رساندند.» طبیعی است که او برای نتیجه گرفتن در قطر بهترین‌ها را دعوت کند و آماده‌ترین بازیکنان در ترکیب حاضر باشند.
سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا به دنبال ادامه همان پروژه است، گفت: «به نوعی بله، به نوعی خیر.» او بخشی از استخوانبندی تیم ملی در جام جهانی روسیه را حفظ کرده، ولی نگاهی هم به آینده دارد و هر بازیکنی که کیفیت مناسبی داشته باشد، به تدریج وارد پروژه تیم ملی خواهد شد. البته جام جهانی پروژه کوتاه‌مدتی محسوب می‌شود و او فعلاً ترجیح داده سراغ دگرگونی اساسی نرود.
تمام بازیکنان حاضر در اردوی اتریش فعلاً موقعیت یکسانی دارند و عملکرد آنها در دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال است که شانس آنها برای بازی در جام جهانی را تعیین خواهد کرد. شجاع، یکی از بازیکنانی که در مقدماتی جام جهانی نقش پررنگی داشت، حالا فرصت دارد که برای بازی در ترکیب اصلی تلاش کند و نظر کی‌روش را به دست آورد.

 


Page Generated in 0.0054 sec