printlogo


کد خبر: 255922تاریخ: 1401/6/31 00:00
یک نیمه پایاپای مقابل فولاد پرستاره
جوان‌های پرسپولیس آبروداری کردند


رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس بعد از بازی تدارکاتی روز سه‌شنبه مقابل فولاد تنها ترکیب نیمه دوم سرخ‌ها را اعلام کرد که با تعجب مخاطبان و هواداران پرسپولیس همراه بود. در این ترکیب تنها نام دو سه بازیکن به چشم آشنا می‌آمد؛ یکی محمدمهدی احمدی که عضوی از تیم اصلی بزرگسالان است. ابوالفضل سلیمانی که خروجی فصل قبل آکادمی بوده و حالا در تیم بزرگسالان حضور دارد و البته علی جودکی که از تیم امید به تیم اصلی رسید. بقیه نفرات را حتی هواداران پیگیر پرسپولیس هم نشناختند.
در این بازی امیررضا رفیعی که از نساجی به تیم امید پرسپولیس آمد در ترکیب اصلی بود. مدافعان میانی در نیمه دوم ابوالفضل سلیمانی و جواد امیدی بودند؛ هر چند یحیی در یکی دو بازی تدارکاتی پیش‌فصل از سلیمانی در پست هافبک دفاعی هم تست گرفته بود که البته جواب مثبتی نداشت.
محمدمهدی احمدی مدافع چپ بود و در سمت راست علی بابایی بازی کرد تا جانشین دانیال اسماعیلی‌فر، بازیکنی جوان باشد. امید فهمی و علی خمس‌آبادی در پست هافبک دفاعی زوج جدیدی تشکیل دادند تا پرسپولیس در این دیدار نیز با دو هافبک تدافعی بازی کند. امید فهمی جزو بازیکنان بود که در مقطعی از تمرینات پیش‌فصل همراه تیم بزرگسالان بود.
امیر نوری در سمت راست و علی جودکی در جناح چپ خط هافبک بازی کرده بودند. البته جودکی عضوی از تیم بزرگسالان است و او را به‌عنوان مدافع چپ می‌شناسیم. رضا فلاحتی که پیراهن شماره 10 با نام مخفف میلاد سرلک را برتن داشت، در پست مهاجم سایه به میدان رفت و رضا خدادادی در خط حمله به کار گرفته شد. خدادادی هم از جمله بازیکنانی بود که مقطعی در تمرینات پیش‌فصل همراه با ستاره‌های بزرگسالان کار کرده بود. در ادامه بابک علیزاده هم دیگر بازیکن تیم امید بود که به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد.
این بازیکنان همگی عضوی از تیم امید پرسپولیس بودند. جالب اینکه صبح روز بازی با فولاد یحیی گل‌محمدی در تماس با محسن خلیلی مدیر آکادمی فولاد خواسته بود که 9 بازیکن تیم امید را برای بازی دوستانه تیم بزرگسالان بفرستد. البته از آنجا  که تیم امید پرسپولیس هر 5 روز یک مسابقه رسمی انجام می‌دهد خلیلی تعدادی از بازیکنان اصلی و تعدادی از بازیکنان ذخیره را برای بازی با فولاد به ورزشگاه شهید کاظمی فرستاد که همه نمایشی قابل قبول ارائه دادند.
نکته مهم و اتفاق ویژه‌ای که در این فصل در مورد یحیی و نگرش او نسبت به بازیکنان جوان رخ داده اینکه او نسبت به شرایط این بازیکنان اشراف دارد و همه را به اسم می‌شناسد. یحیی به‌صورت چرخشی از این بازیکنان در تمرینات استفاده می‌کند و هر بار در تماس با خلیلی مشخص می‌کند کدام نفرات می‌توانند در کنار بزرگسالان حاضر شوند.
به صورت کلی امسال یحیی از شرایط بازیکنان جوان تیمش راضی است و بعد از بازی با فولاد رضایت او و کادر فنی حاصل شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که او در فصول گذشته هیچ اعتقادی نسبت به بازیکنان جوان نداشت.
بازیکنان جوان پرسپولیس در حالی مقابل فولاد پرستاره در یک نیمه نمایشی نسبتاً پایاپای داشتند و در دقایق پایانی گل خوردند که از نظر دریافتی شرایط عجیبی دارند. با وجود این شاید همین بازی که ظاهراً یحیی مجبور شد از بازیکنان امید باشگاه استفاده کند باعث شود تا مدیران باشگاه نگاه جدی‌تری به آکادمی و خروجی آن داشته باشند.
با همین یک نیمه بازی مقابل یک تیم لیگ برتری حالا مدیران باشگاه پرسپولیس بیشتر از قبل به این نتیجه خواهند رسید که در صورت اهمیت دادن به آکادمی و هزینه کردن برای آن جلوی هدر رفتن منابع مالی باشگاه را خواهند گرفت و شاید اگر تنها دو میلیارد تومان برای این بخش مهم و اساسی هزینه کنند جلوی ضرر20 میلیارد تومانی را بگیرند.


Page Generated in 0.0071 sec