printlogo


کد خبر: 255906تاریخ: 1401/6/31 00:00
آرسنال جای بهتری برای مهاجم صرب بود
آیا ولاهوویچ اشتباه کرد؟


کمتر از یک سال از انتقال 80 میلیون یورویی دوشان ولاهوویچ به یوونتوس می‌گذرد اما او در تورین نتوانسته بهترین عملکردش را داشته باشد و اگر به آرسنال می‌رفت، شاید در شمال لندن وضعیت بهتری داشت.
مهاجم 22 ساله صرب در ژانویه دو گزینه پیش روی خود داشت، بیانکونری و توپچی‌ها. او بانوی پیر را انتخاب کرد و ستاره شاخص تیم در دوران پس از کریستیانو رونالدو شد. شش ماه اولش خوب بود و در 15 بازی سری A هفت گل زد اما این فصل اوضاع خوب نیست. او چهار گل در شش بازی لیگ زده اما تنها یکی در جریان بازی بوده؛ دو تا روی ضربات شروع مجدد بوده و یکی را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.
ماسیمیلیانو آلگری تلاش کرد فشار را از روی این مهاجم بردارد و گفت او جوان است و به زمان نیاز دارد اما قیمت بسیار بالای او در تضاد آشکار با این ادعا است. انتظار می‌رفت ولاهوویچ بازیکن تعیین‌کننده تیم تورینی باشد اما در حال حاضر عضوی از تیم ناامیدکننده و در مسیر نزول یوونتوس است.
 باخت یک بر صفر این هفته مقابل مونتزا نماد ناکامی‌های ولاهوویچ در این فصل است. آلگری از سیستم 1-1-5-3 استفاده کرد و مهاجم صرب تنها و بی‌حامی در خط حمله بود. کارت قرمز نیمه اول به آنخل دی‌ماریا اوضاع را خیلی بدتر کرد اما حتی بدون این اتفاق هم این مسابقه تجربه مثبتی برای بازیکن سابق فیورنتینا نبود.
در تساوی یک بر یک سه هفته قبل مقابل رم، ولاهوویچ تنها یک بار در محوطه جریمه جالوروسی توپ را لمس کرد که نشانه روشنی از انزوای او سیستم دفاعی آلگری بود. در تساوی بدون گل هفته قبلش مقابل سمپدوریا هم فقط دو بار در محوطه جریمه حریف توپ توسط ولاهوویچ لمس شد.
اگر ولاهوویچ آرسنال را انتخاب کرده بود، احتمالاً اوضاع برایش متفاوت پیش می‌رفت. توپچی‌ها در تابستان گابریل ژسوس را جذب کردند و او در شمال لندن شکوفا شد و بازیکنی کلیدی در صدرنشینی این تیم در لیگ برتر بوده. مهاجم برزیلی هم چهار گل زده اما در حملات تیمش بسیار مؤثر و فعال بوده. میانگین ضربات نزدیک به گل او که از روی نقطه پنالتی نبوده 7/3 بوده در حالی که این آمار درباره ولاهوویچ 5/1 است. یووه در هفت بازی‌اش در سری A کمتر از دو سوم آرسنال موقعیت گل داشته. میکل آرتتا معروف است به فرصت دادن به بازیکنان جوان و اینکه ترسی ندارد از اینکه به آنها اجازه دهد در زمین بدرخشند در حالی که آلگری از نیاز به یادگیری و رشد ولاهوویچ می‌گوید و معمولاً ترجیح می‌دهد از بازیکنان باتجربه‌تر استفاده کند.
مهاجم 22 ساله صرب معمولاً در زمین ناامید و مبهوت است و گلایه دارد از اینکه هم‌تیمی‌ها خوب تغذیه‌اش نمی‌کنند در حالی که لبخند ژسوس از صورتش محو نمی‌شود و از بازی در ترکیب آرسنال لذت می‌برد.
آرسنال زیر نظر آرتتا در مسیر رشد است و امید دارد در این فصل به سهمیه لیگ قهرمانان برسد در حالی که یوونتوس آلگری در سراشیبی تندی قرار گرفته و شاید حتی سهمیه لیگ قهرمانان را نیز از دست بدهد.
ولاهوویچ قطعاً مهاجم نوک مستعدی است اما به نظر می‌رسد نمی‌تواند در تورین و زیر نظر آلگری این ویژگی‌ها را به ظهور برساند و این مشکل بزرگی است که نباید در آینده نزدیک انتظار حل شدنش را داشت.
 


Page Generated in 0.0081 sec