printlogo


کد خبر: 255905تاریخ: 1401/6/31 00:00
به بازی‌های جذاب ملی خوش آمدید
آغاز یک هفته پرهیجان


رقابت‌های فوتبال باشگاهی در سراسر جهان برای مدت کوتاهی متوقف شده است و بازیکنان ملی‌پوش برای برگزاری آخرین اردوی کشورشان پیش از جام جهانی به کمپ تیم‌های ملی رفته‌اند. هیجان‌انگیزترین بازی‌ها برای تیم‌های ملی قاره سبز است چرا که آنها دو هفته انتهایی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های اروپا را در پیش دارند. مسابقاتی که اگرچه تدارکاتی به حساب می‌آید اما بازی‌های حیثیتی را برای کشور‌های مختلف تدارک دیده و منافع مالی زیادی را نیز بسته به رتبه آنها نصیبشان می‌کند. به همین بهانه در ادامه نگاهی به جذاب‌ترین بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا می‌اندازیم.


ایتالیا -انگلیس
یکی از جذاب‌ترین گروه‌های مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها، گروه سوم سطح اول بود جایی که چهار تیم انگلیس، آلمان، ایتالیا و مجارستان همگروه شدند. گروهی که از ابتدا مشخص بود مصاف‌های داغی برای فوتبالدوستان در آن رقم می‌خورد. یکی از این مصاف‌های جنجالی گروه سوم بازی انگلیس و ایتالیا است، مصافی که جمعه اول مهر برگزار می‌شود. دو تیمی که هوادارانشان کری‌های بسیاری دارند. اگرچه تیم ملی ایتالیا حال و روز خوشی ندارد و برای دومین دوره متوالی جام جهانی را از دست داده است اما آنها با هدایت روبرتو مانچینی و تیمی جوان‌تر نسبت به تیمی که در رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال اروپا ٢٠٢٠ حضور داشته به این رقابت‌ها آمده‌اند تا پشتوانه‌های خودشان برای صعود به جام جهانی ٢٠٢۶ را بسازند، موضوعی که شانس شاگردان ساوت‌گیت برای پیروزی در این مصاف را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. از طرف دیگر سه شیر‌ها هم در طول سه هفته ابتدایی رقابت‌های مقدماتی که در ماه ژوئن (خرداد) برگزار شد نتایج خوبی کسب نکرده‌اند و امیدوارند با کسب نتیجه مطلوب آخرین فیفادی پیش از جام جهانی را پشت سر بگذارند تا با روحیه خوب راهی قطر و مهیای مصاف با امریکا، ولز و ایران شوند، زیرا آنها حداقل روی کاغذ شانس اول صعود به دور دوم جام جهانی از گروه B هستند.
 
انگلیس-آلمان
همانطور که پیش‌تر اشاره شد گروه سوم سطح اول لیگ ملت‌های اروپا بازی‌های جالبی دارد، یکی دیگر از مصاف‌های جالبی که در این گروه انجام می‌شود رقابت بین انگلیس و آلمان در روز دوشنبه چهار مهرماه است، رقابتی که به میزبانی ورزشگاه ویمبلی لندن است جایی که آلمانی‌ها آخرین بازی خودشان در یورو ٢٠٢٠ را مقابل سه شیر‌ها برگزار کردند، مسابقه‌ای که با پیروزی شاگردان ساوت‌گیت و حذف مردان یواخیم لوو همراه بود. تا آغاز هفته ششم لیگ ملت‌ها شاگردان هانسی فلیک با کسب ۶ امتیاز از ۴ مسابقه پس از مجارستان ٧ امتیازی در رتبه دوم گروه و انگلیس با کسب ٢ امتیاز از ۴ مسابقه در رتبه آخر گروه قرار دارد، نکته‌ای که اگر تا پایان هفته ششم پابرجا بماند باعث سقوط ساوت‌گیت و شاگردانش به سطح دوم مسابقات می‌شود مسأله‌ای که اگر به وقوع بپیوندد یک شکست پیش از آغاز جام جهانی برای انلگیسی‌ها محسوب می‌شود.
 
پرتغال-اسپانیا
یکی از حساس‌ترین بازی‌های این تورنمنت، مصاف پرتغال و اسپانیا است بازی‌ای که سه‌شنبه پنجم مهرماه برگزار می‌شود و به مانند مسابقه انگلیس-آلمان و انگلیس- ایتالیا از حساسیت تاریخی برخوردار است. هر دو تیم جزو پر مهره‌ترین تیم‌های قاره سبز به شمار می‌آیند و قصد دارند خود را برای جام جهانی نیز آماده کنند. در حال حاضر اسپانیا با 8 امتیاز صدرنشین است و پرتغال با 7 امتیاز در رده دوم گروه دوم لیگ ملت‌ها قرار دارند. آنها قبل از رویارویی با یکدیگر به مصاف چک و سوئیس نیز خواهند رفت.
 
دانمارک -فرانسه
مصاف دانمارک-فرانسه از آنجا حائز اهمیت است که این دو تیم به مانند سال ٢٠١٨ در جام جهانی هم در یک گروه قرار گرفته‌اند و به نوعی باید دید فرانسه در این بازی با ترکیب اصلی خودش به میدان می‌رود یا سقوط به سطح دوم لیگ ملت‌های اروپا را فدای کسب موفقیت در رقابت‌های جام جهانی ٢٠٢٢ قطر می‌کند؟

لهستان-هلند
بازی هلند با یاران لواندوفسکی یکی از بازی‌های خوب این هفته محسوب می‌شود. لویی فان خال سرمربی کهنه‌کار لاله‌های نارنجی که پس از جام جهانی جای خودش را به رونالد کومان و کادرش می‌دهد، امید دارد با کسب پیروزی در دو بازی باقیمانده بالاتر از بلژیک به‌عنوان صدرنشین به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها صعود کند تا میراث خوبی را برای کومان و تیم فنی‌اش بجا گذاشته باشد.

 


Page Generated in 0.0068 sec