printlogo


کد خبر: 255897تاریخ: 1401/6/31 00:00
تلاش برای برگزاری انتخابات ژیمناستیک
تردید بعد از یک خبر قطعی!


هفته آینده ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون ژیمناستیک آغاز می‌شود و این در حالی است که ابهام‌های زیادی درباره این فدراسیون وجود دارد. از زمان حضور زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک و اختلافاتی که بین او و وزارت ورزش به وجود آمد، آرامش این رشته به هم خورد. رئیس سابق همه تلاشش را برای بقا کرد و در مقابل وزارت ورزش به استناد توصیه نهادهای نظارتی، مقابل رئیس سابق ایستاد. همه این ماجراها به این سمت رفت که در نهایت راهی برای اینچه درگاهی جز خداحافظی از فدراسیون باقی نماند اما این پایان اختلاف و درگیری نبود. رئیس سابق از نظر فدراسیون جهانی همچنان رئیس بود و با توجه به اساسنامه‌ای که به فدراسیون جهانی فرستاده بود، ورزش ایران با دردسرهای زیادی مواجه شد. در نهایت بعد از جلسه حمید سجادی و رضا صالحی امیری، وزیر ورزش و رئیس وقت کمیته ملی المپیک؛ فدراسیون جهانی اجازه برگزاری انتخابات را به فدراسیون ایران داد اما گویا هنوز ابهام‌هایی وجود دارد.
آرش فرهادیان، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی از شروع ثبت‌نام و برگزاری قطعی انتخابات خبر داد اما در فاصله یک روز، محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، از تلاش برای برگزاری انتخابات گفت. او تأکید کرد: «تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که انتخابات را برگزار کنیم.» او در لابه‌لای حرف‌هایش از بازگشت دبیر فدراسیون زمان اینچه درگاهی می‌گوید؛ کسی که بخشی از حاشیه‌های زمان رئیس سابق به خاطر او بود و جالب است که باز قرار است او برگردد؛ همین بازگشت می‌تواند نشان دهنده این باشد که دغدغه‌ای وجود دارد و شاید قرار است فدراسیون جهانی را با چنین چیزی توجیه کرد: «محسن سلیمانی به فدراسیون ژیمناستیک برمی‌گردد تا به عنوان دبیر فدراسیون مجمع را برگزار کند.»
همه این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که رئیس سابق فدراسیون باز از احتمال تعلیق می‌گوید و در مقابل وزارت ورزش از گزارش دیوان محاسبات درباره تخلفات او خبر می‌دهد. البته در ابتدا محمد پولادگر می‌گوید که این گزارش به دست آنها نرسیده اما کمی بعدتر به ایسنا خبر می‌دهد که گزارش تخلفات فدراسیون ژیمناستیک که از سوی دیوان محاسبات تهیه شده است به وزارت ورزش رسیده است و این وزارتخانه گزارش مذکور را به دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها برای بررسی ارسال کرده است.

 


Page Generated in 0.0055 sec