printlogo


کد خبر: 255890تاریخ: 1401/6/31 00:00
دوم مهر؛ انتخابی تیم ملی تکواندو برای قهرمانی جهان
با حال بد در راه مکزیک



ایران ورزشی - فدراسیون تکواندو در اقدامی عجیب تصمیم گرفت بیژن مقانلو را حفظ کند. این تصمیم عجیب در حالی اتخاذ شد که نتایج ضعیف تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا باعث شده بود تا انتقادات زیادی علیه سرمربی تیم ملی به وجود بیاید اما هادی ساعی بدون توجه به این انتقادات بیژن مقانلو را به عنوان سرمربی اتخاذ کرد. تصمیمی که همین الان هم واکنش‌های زیادی را در پی داشته اما ساعی بی‌توجه به این انتقادات تصمیم خود را اتخاذ کرده است.
تیم ملی تکواندو بدترین نتیجه خود را در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرد. نتیجه‌ای که بعد از حضور هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون و انتخاب بیژن مقانلو به عنوان سرمربی کمتر کسی توقع آن ‌را داشت اما با وجود چند ماه کار و تلاش بدترین نتیجه تاریخ روی شیاپ‌چانگ ثبت شد. بعد از قهرمانی آسیا صحبت‌های زیادی در رابطه با تغییر کادرفنی انجام شد. کادرفنی که نفر اول آن مشخص نبود و یک روز صحبت از بیژن مقانلو بود و یک روز هم بسحاق به این صندلی تکیه می‌زد؛ دو گزینه نامطمئن که هیچ‌کدام پشتوانه حمایتی جامعه تکواندو را نداشتند.
اوایل بحث این بود که عملکرد هر دو مربی یعنی بیژن مقانلو و علی‌محمد بسحاق در دو تیم جداگانه سنجیده شود و بعد تصمیم قطعی درباره آنها اتخاذ شود. تصمیمی غلط که ظاهراً مسئولان فدراسیون هم خیلی زود به اشتباه بودن آن پی برده بودند و به همین دلیل مدام تصمیمات متناقض را اتخاذ کردند. بعد از ناکامی این تیم در قهرمانی آسیا با بیژن مقانلو، اشتباه بودن این تصمیم بیشتر به چشم آمد چرا که فدراسیون نمی‌توانست از نام بیژن مقانلو به سادگی عبور کند و بسحاق هم گزینه خیلی مطمئنی نبود؛ به همین دلیل هم با وجود عملکرد نسبتاً خوب تکواندو با هدایت بسحاق در همبستگی کشورهای اسلامی فدراسیون نتوانست به بسحاق اعتماد کند و مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو ماند. اگر به تصمیم قبلی خود اعتقاد داشتند در نشست کمیته فنی که دو روز پیش برگزار شد باید بسحاق سرمربی می‌شد اما خروجی پایان جلسه با انتخاب مقانلو همراه شد. این یک بار دیگر نشان داد که فدراسیون از ابتدا در این ماجرا صادقانه عمل نکرده اما مهم‌تر از این رفتار این است که همه بدانند آیا شیاپ‌چانگ ایران با حضور مقانلو از بحران خارج می‌شود؟ این اتفاق خیلی بعید به نظر می‌رسد چرا که قبل از این هم این سرمربی امتحان شده و مشخص بوده که انتخاب خوبی نیست اما باز هم فدراسیون روی او تأکید کرده است. انتخابی که همین چند روز پیش از سوی محمد باقری معتمد مورد نقد قرار گرفته بود اما ظاهراً گوش کسی در تکواندو به این نقدها بدهکار نیست. شکست در قهرمانی آسیا چنین نویدی را نمی‌دهد و غیبت در برخی از گرند‌پری‌ها هم نشان از این دارد که امید زیادی به این تیم وجود ندارد؛ با این‌حال تکواندو با مقانلو به مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک می‌رود و به همین منظور هم قرار است که دوم مهر انتخابی تیم ملی برگزار شود. قهرمانی جهان در مکزیک و البته گرند‌پری منچستر مهم‌ترین رویدادهای پیش روی مقانلو هستند تا ثابت کند که مخالفانش اشتباه می‌کنند اما اگر در این دو رویداد هم ثابت شود که حق با منتقدان او بوده؛ تکواندوی ایران دو فرصت مهم را از دست می‌دهد. از دست رفتن این دو رویداد برای تکواندوکاری که باید از امتیازات همین مسابقات برای رسیدن به المپیک استفاده کند یعنی یک فرصت‌سوزی بزرگ که شاید دیگر هیچ‌وقت فرصتی برای جبران آن نباشد. فرصت زیادی تا المپیک پاریس باقی نمانده و نزدیک‌ترین تکواندو‌کار ایران برای رسیدن به امتیازات لازم المپیک در اقدامی نامشخص از تیم ملی تکواندو خداحافظی کرد. این خداحافظی را مقانلو تأیید کرده اما در تلاش است تا او را منصرف کند اما همین هم تأیید دیگری است بر این نکته که حال تکواندو با آمدن ساعی هم خوب نشده و مشخص نیست تا چه زمانی این وضعیت ادامه دارد.


Page Generated in 0.0058 sec