printlogo


کد خبر: 255880تاریخ: 1401/6/31 00:00
بهتاش فریبا: حریف اصلی ما در جام جهانی امریکا است
احتمال صعود تیم ملی زیاد است


مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
طرفداران حریف (پرسپولیسی‌ها) سعی می‌کنند اینطور وانمود کنند که کی‌روش ارتباط خیلی نزدیکی با سرمربی استقلال دارد و حرف‌های ساپینتو را گوش می‌کند. به نوعی با چنین تفکری می‌خواهند عنوان کنند که استقلالی‌ها تأثیر زیادی روی تصمیمات گرفته شده در تیم ملی دارند. در خصوص مسائل این چند وقت اخیر با بهتاش فریبا هم‌صحبت شدیم و این پیشکسوت استقلال از آن دسته کارشناسانی بود که هم کار ساپینتو را قبول دارد و هم اینکه معتقد است که تیم ملی با کی‌روش می‌تواند از مرحله مقدماتی جام جهانی صعود کند.
شش هفته از لیگ برتر گذشت و استقلال توانست تاکنون سوم جدول باشد و در این مدت نقدهای زیادی به کار ساپینتو شد، نظر شما در خصوص عملکرد استقلال در این چند هفته اخیر چیست؟
با توجه به اینکه استقلال کارش را با ساپینتو دیر آغاز کرد، بدنسازی این تیم هم دیر شروع شد، ساپینتو دیرتر توانست شناخت از فوتبال ما و همچنین بازیکنان استقلال پیدا کند اما نحوه بازی کردن استقلال در هفته‌های اخیر نشان داده که پیشرفت خوبی داشته است. استقلال در بازی با پیکان و نساجی خوب بازی کرد با این تفاوت که در بازی با پیکان توپ‌ها گل نشد و اما در بازی با نساجی توانستیم سه گل بزنیم و البته شش گل هم نزدیم. استقلال در چند سال اخیر خصوصاً در زمان استرا لیگ را خوب شروع نکرد و بعد خوب شد و به نظرم با تمام این اوصاف استقلال در شش هفته ابتدایی فصل اصلاً بد کار نکرده است.
خیلی‌ها اعتقاد دارند که ساپینتو از بعضی بازیکنان خصوصاً یامگا نتوانسته خوب استفاده کند و با توجه به اینکه از یامگا در پست دفاع استفاده می‌کند این بازیکن را حبس کرده و اجازه فعالیت به او نمی‌دهد!
اما من چنین نظری ندارم و یامگا حبس نشده است و به خوبی در زمین حرکت می‌کند. وقتی مربی دو تا وینگر مثل قایدی و محبی دارد چکار باید انجام دهد. باید از این بازیکنان استفاده کرده و یامگا یک کمی عقب‌تر بازی کند. مهم‌ترین فاکتور دو بازی اخیر استقلال این است که این تیم از هر طرف زمین به سمت دروازه حریف حمله می‌کرد و این موضوع خیلی خوب است.
اما محبی و قایدی که شما از آنها تعریف کردید از لیست تیم ملی خط خوردند. فکر می‌کنید این خط خوردن عادلانه بود؟
من فکر می‌کنم با سیستمی که کی‌روش تیمش را به زمین می‌فرستد این دو بازیکن می‌توانستند کمک زیادی کنند اما شاید بعد از اردوی تیم ملی این دو بازیکن هم اگر بهتر کار کنند دعوت شوند.
این روزها جو بدی علیه ساپینتو راه افتاده و گفته می‌شود که کی‌روش به حرف این مربی خیلی گوش می‌کند، نظر شما در این باره چیست؟
تا آنجایی که من می‌دانم کی‌روش به حرف هیچ‌کس گوش نمی‌کند و اصلاً از کسی تأثیر نمی‌پذیرد. کی‌روش بسیار سختگیر، با‌تجربه و مستقل است. ما هم باید به تیم ملی کمک کنیم و از این نکته غافل نباشیم که شاید تیم ملی صعود کند.
یعنی شما احتمال صعود تیم ملی را می‌دهید؟
 مگر کسی فکرش را می‌کرد که ایتالیا حذف شود و در جام جهانی نباشد. فوتبال ورزش لحظه‌ها است. به نظر من مهم‌ترین حریف‌مان در جام جهانی امریکا است و من امیدوارم بتوانیم صعود کنیم.
 


Page Generated in 0.0058 sec