printlogo


کد خبر: 255873تاریخ: 1401/6/31 00:00
موسوی: جام جهانی هدیه بزرگ ایران به کی‌‎‌روش بود
ساپینتو هیچ شناختی از استقلال نداشت


ایمان گودرزی
خبرنگار
با تعطیلی لیگ پس از 6 هفته این روزها تمام توجه‌ها به سمت تیم ملی است. پیشکسوت استقلال عملکرد ساپینتو را در این 6 هفته قابل قبول می‌داند و معتقد است که باید باز هم به سرمربی پرتغالی زمان داد. از طرف دیگر بازیکنان جوان خط خورده استقلال نباید روحیه خود را ببازند و باید تمام تلاش‌شان را بکنند که در جام جهانی بعدی حضور داشته باشند.
 عملکرد 6 هفته ابتدای فصل استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در این 6 هفته با توجه به حضور سرمربی که هیچ شناختی از بازیکنان و فوتبال ایران نداشت نتایج قابل قبول بوده است. ساپینتو به رئال مادرید نیامده بود که تمام بازیکنان را بشناسد و بداند می‌خواهد با چه بازیکنان و سیستمی بازی کند. او هیچ شناختی از استقلال و شرایط فوتبال ایران نداشت و باید مدتی را برای آشنایی با شرایط به زحمت می‌افتاد. به نظر من باز هم باید به او فرصت داد تا نقاط ضعف باقیمانده را اصلاح کند و به شناخت کافی و هماهنگی با شرایط فوتبال ایران برسد.
استقلال این فصل مدعی قهرمانی است؟
بله قطعاً، استقلال هر فصل مدعی قهرمانی است. از شروع فصل هم دیدیم که هفته به هفته شرایط و عملکرد تیم بهتر شد.
بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان سرمربی تیم ملی عوض شد و کی‌روش جایگزین اسکوچیچ شد، نظر شما در مورد این تغییر و تحول چیست؟ آیا کی‌روش می‌تواند در دو ماه باقیمانده تیم را آماده حضور پر قدرت در جام جهانی کند؟
راستش را بخواهید من از ابتدا موافق این تغییر و تحول در تیم ملی نبودم. رفتن به جام جهانی هدیه بزرگی بود که ایران به کارلوس کی‌روش داد. از لحاظ فنی هیچ نقدی به عملکرد کی‌روش وارد نیست و شکی در دانش بالای این سرمربی وجود ندارد و کارنامه او گواه این ماجراست. اما من فقط با نحوه آمدن کی‌روش مشکل دارم، این مدل آمدن درست نبود. شاید در دنیای حرفه‌ای هیچ نقدی به این جا‌به‌جایی وارد نباشد اما باید اجازه می‌دادیم که ایران با اسکوچیچ به جام جهانی می‌رفت، چون قطعاً هیچ فرقی در نتیجه ما در جام جهانی نمی‌کرد. هر کس سرمربی تیم ملی باشد نتیجه ما یکسان خواهد بود. در جام جهانی همه چیز و نتیجه گرفتن تیم فقط و فقط به بازیکنان و عملکرد و خلاقیت‌های فردی آنها بستگی دارد. تیمی که بتواند مقابل تیم‌های بزرگی مثل انگلیس، ولز و امریکا بیشترین دوندگی و جنگندگی را داشته باشد موفق خواهد بود. مطمئن باشید اگر به جای قرارداد بستن با کی‌روش به او می‌گفتند پول هم بدهد و در جام جهانی روی نیمکت ایران بنشیند، قبول می‌کرد. نه تنها کی‌روش بلکه هر سرمربی بزرگ دیگری هم بود این پیشنهاد را قبول می‌‎‌کرد، کدام سرمربی دلش نمی‌خواهد در جام جهانی روی نیمکت تیمی باشد؟
 پس در این دو ماه هیچ تغییر خاصی در تیم ملی به وجود نخواهد آمد؟
نه هیچ فرقی نخواهد کرد، هر مربی سر این تیم باشد نتیجه یکسان است. ترکیب تیم کاملاً مشخص است. ایران چند بازیکن آماده دارد که هر سرمربی به این تیم بیاید از آنها استفاده خواهد کرد. ما اشک اسکوچیچ را در این تغییر درآوردیم، بعید نیست چوبش را بخوریم.
 محبی، قایدی و مهدوی‌پور سه بازیکن خط خورده استقلال از تیم ملی بودند، به نظر شما جایی برای این سه بازیکن در تیم ملی نبود؟
11 بازیکن کی‌روش از همین حالا مشخص است. لژیونرهای ایران که از آمادگی خوبی برخوردارند در ترکیب اصلی هستند و بقیه بازیکنان برای نیمکت و جاهای خالی تلاش می‌کنند. بازیکنان خط خورده استقلال تجربه کافی نداشتند و بازیکنی مثل قایدی که فصل قبل زیاد هم بازی نکرد آمادگی لازم را برای حضور در این رقابت‌ها نداشت. باید تلاش کنند که بتوانند در رقابت‌ها و جام جهانی بعدی خودشان را به تیم ملی برسانند.

 


Page Generated in 0.0061 sec