printlogo


کد خبر: 255755تاریخ: 1401/6/29 00:00
پشیمانی مدافع سابق فرانسه:
باید برای سنگال بازی می‌کردم


هفته آینده تیم ملی ایران باید با تیم سنگال رو به رو شود و حالا پاتریس اورا، مدافع سابق منچستریونایند و تیم ملی فرانسه در مصاحبه‌ای جالب گفته است که اگر می‌توانست به گذشته برگردد، به جای فرانسه، سنگال را انتخاب می‌کرد. این مدافع چپ ۴۱ ساله و متولد سنگال دوران حرفه‌ای بسیار خوبی داشت و در بیش از ۸۰ بازی نماینده فرانسه بود و در مسابقات قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ و همچنین در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در تیم ملی فرانسه حضور داشت.
با این حال، بازیکن سابق موناکو، منچستریونایتد و یوونتوس اظهار داشته است که بازی برای فرانسه به عنوان یک سنگالی‌الاصل پیامدهای «سیاسی» داشت. اورا گفت: «اگر می‌توانستم به عقب برگردم نماینده کشور مادری‌ام، سنگال می‌شدم. زمانی که جوان بودم، والدینم به من این شانس را دادند که تیم ملی خود را انتخاب کنم و چون در فرانسه بزرگ شدم، فرانسه را انتخاب کردم اما بعداً متوجه شدم که بهتر بود سنگال را انتخاب می کردم.»
او در ادامه گفت: «یکی از درس‌های دردناکی که با این انتخاب آموختم، این است که وقتی خوب بازی می‌کنید و برنده می‌شوید، فرانسوی هستید ولی وقتی تیم می‌بازد، شما سنگالی محسوب می‌شوید.»
 


Page Generated in 0.0047 sec