printlogo


کد خبر: 255753تاریخ: 1401/6/29 00:00
فهرست اصلی انگلیس شامل چه بازیکنانی خواهد بود؟
ساوت‌گیت سخت نظرش را تغییر می‌‌دهد


۲۸ نفر به تیم ملی انگلیس دعوت شده‌اند تا در دو بازی مهم لیگ ملت‌های فوتبال اروپا که در چند روز آینده برگزار می‌شود حضور یابند. در انگلیس هم مثل تمام ۳۱ کشور دیگر حاضر در جام جهانی قطر سؤال‌هایی درباره لیست نهایی سه‌ شیرها وجود دارد.
در انگلیس می‌گویند ساوت‌گیت سرمربی وفاداری است. او یک بار دیگر با حفظ هری مگوایر که دوران دشوارش در یونایتد در این فصل ادامه پیدا کرده است، این موضوع را نشان داد.
رسانه‌های انگلیسی می‌گویند اگر یک سرمربی مدعی است که بازیکنان را بر اساس آمادگی دعوت می‌کند، چطور مدام به انتخاب مگوایر (و لوک شاو، هم‌تیمی او که از بین دو نیمه شکست خجالت‌آور یک ماه پیش برابر برنتفورد تا به حال جایگاهش را در تیم تحت هدایت تن‌هاخ از دست داده و کالوین فیلیپس که پس از پیوستن از لیدز یونایتد به منچسترسیتی در تابستان امسال تنها 15 دقیقه بازی کرده است) ادامه می‌دهد، در حالی که برای مثال، ماکسیمیلیان کیلمن که عملکرد درخشانی برای ولورهمپتون به نمایش گذاشته است، دعوت نمی‌شود؟
پاسخ این سؤال بسیار ساده است.
در مورد مگوایر، با اینکه آمادگی او در یونایتد باعث نگرانی شده است اما او بخشی جدا نشدنی از تیم انگلیس در پنج سال اخیر و یکی از تأثیرگذارترین و باثبات‌ترین بازیکنان این تیم در طول این بازه زمانی بوده است. این موضوع درباره فیلیپس هم در بازه زمانی کوتاه‌تری صدق می‌کند.
آمادگی در سطح باشگاهی مهم است اما این سرمربی به بازیکنانی که وفاداری او را در مدتی طولانی‌تر به دست آوردند، پشت نخواهد کرد. البته نحوه عملکرد بازیکنان و ارائه توانایی‌های‌شان در طول این دو دیدار لیگ ملت‌ها ممکن است بخش زیادی از قطعی کردن تا از دست دادن فرصت‌شان برای حضور در جام جهانی را مشخص کند. نمایشی قدرتمند برابر ایتالیا یا آلمان ممکن است حضور تونی در فهرست انگلیس بالاتر از مهاجمانی چون دومنیک کالورت لوین، اولی واتکینز، پاتریک بامفورد و کالوم ویلسون را تضمین کند. اما او باید نهایت استفاده را از این فرصت ببرد.
گلزنی به مشکلی جدی برای انگلیس تبدیل شده است. این تیم در جریان چهار دیدار فاجعه‌بار در لیگ ملت‌ها در ماه ژوئن تنها یک گل (پنالتی کین) به ثمر رساند. ساوت‌گیت باید ارتباط بهتری را در بازی هجومی این تیم ایجاد کند. با وجود کیفیت بازی رحیم استرلینگ، بوکایو ساکا، جک گریلیش، فیل فودن و جارود بوون، فرمول درست هنوز پیدا نشده است.
علامت‌ سؤال‌های آشنایی هم در خط میانی وجود دارد، جایی که جای جوردن هندرسون به دلیل مصدومیت خالی است.
فیلیپس در جام ملت‌های اروپا عملکرد درخشانی در کنار دکلان رایس داشت اما فصل گذشته در لیدز با مصدومیت‌هایی روبه‌رو شد و پس از انتقال تابستانی 42 میلیون پوندی تا به حال نتوانسته است ریتمش را در سیتی پیدا کند. او قرار است بزودی جراحی کند. همه اینها سؤال‌های بزرگی‌ است درباره لیست نفرات اصلی ساوت‌گیت برای جام‌جهانی.


Page Generated in 0.0054 sec