printlogo


کد خبر: 252541تاریخ: 1401/5/23 00:00
ذوب آهن صفر- پرسپولیس صفر
ستاره‌ها به صخره خوردند

پرسپولیس در نخستین مسابقه از فصل جدید در شرایطی که یحیی روی سکو نشسته و سه بازیکنش را در اختیار نداشت مقابل ذوب‌آهنی قرار گرفته بود که با وجود جوان شدن و خریدهای نسبتاً گمنام و معمولی در خانه بازی می‌کرد و برای گل نخوردن و باختن به اندازه کافی جسارت داشت.
پرسپولیس با سیستم 1-3-2-4 که یحیی برای این فصل انتخاب کرده مقابل سیستم سه دفاعه تارتار قرار گرفت و با وجود تملک توپ در بیشتر دقایق نیمه نخست در خلق موقعیت عاجز بود.
پرسپولیس تا دقیقه 22 حاکم مطلق بازی بود تا جایی که اگر میزان مالکیت توپ اعلام می‌شد شاید به 90 درصد هم می‌رسید اما جز شوت ثانیه‌های ابتدایی سعید صادقی و البته موقعیت عالی عبدی در دقیقه 22 چیزی نشان نداد.
در این مدت زمان ذوب آهن به‌عنوان تیم مدافع دو بار شوت زد که البته جدی و دقیق نبود اما پرسپولیس که از چپ و راست جلو می‌آمد قادر به پیدا کردن حفره در لایه‌های دفاعی حریف نبود.
دقیقه 22 بالاخره یکی از این کارهای ترکیبی منجر به خلق موقعیت شد اما عبدی قدر پاس عالی ترابی را ندانست و توپ را به جایی زد که فرعباسی گلر حریف قرار داشت.
بعد از این موقعیت بازی تا حدودی به تعادل کشیده شد و ذوب‌آهن هم کمی جلو آمد اما پرسپولیس در لحظات پایانی دوباره توپ را گرفت و در دقایق آخر یکی دو موقعیت نصف و نیمه خلق کرد.
بعد از اینکه علی نعمتی نگذاشت تا مهاجم ذوب‌آهن گل بزند پرسپولیس در وقت‌های تلف شده دو سه شانس نصف و نیمه گلزنی داشت که ضربات نهایی سروش و دانیال توسط مدافعان حریف دفع شد.
با شروع نیمه دوم ذوب آهن با یک تغییر در مرکز زمین اندیشه‌های تازه‌ای برای کنترل بازی داشت اما فقط شش دقیقه از شروع نیمه گذشته بود که نادر محمدی مدافع اوت‌انداز این تیم کارت دوم را گرفت و اخراج شد تا تیم تارتار کاملاً به لاک دفاعی برود.
با وجود این اتفاق مهم موقعیت بعدی نصیب تیم مدافع شد و چیزی نمانده بود تا اسلامی با ضربه نهایی‌اش دروازه سرخ‌ها را باز کند که تکل نعمتی دروازه تیمش را نجات داد.
در ادامه پرسپولیس حلقه محاصره را تنگ‌تر کرد و از دقیقه 68 با دو تغییر چهره تهاجمی‌تر هم پیدا کرد اما ضربات عبدی (62)، دانیال (66) و ترابی (68) هم راهی به دروازه ذوب نیافت تا استرس بر اردوی سرخ‌ها حکمفرما شود.
پرسپولیس در ربع پایانی بازی یک تغییر دیگر هم در فاز حمله داشت اما تیم تارتار دفاع کردن را خوب بلد بود و با جانفشانی تمام روزنه‌ها را بست. همین تغییر آخر یعنی عمری در دقیقه 84 تیر دروازه میزبان را لرزاند و دقیقه نود هم ضربه سر فرجی همان تیر عمودی را لرزاند تا بدشانسی مانع از گلزنی سرخ‌ها شود.
در نهایت فشار لحظات پایانی پرسپولیس با دفاع جانانه ذوبی‌ها به جایی نرسید تا ستاره‌های سرخ در گام نخست به صخره خورده و مقابل تیم ده نفره تارتار فقط یک امتیاز بگیرند.


Page Generated in 0.0060 sec