printlogo


کد خبر: 252531تاریخ: 1401/5/23 00:00
جلسه سرنوشت‌ساز درباره ورود زنان به ورزشگاه برگزار شد
نتیجه: سکوت پر معنا!

به جز تماشاگرانی که تماشای مسابقات هفته اول لیگ برتر را در ورزشگاه‌ها از دست داده‌اند، حالا همه باشگاه‌ها هم منتظر اعلام نتیجه جلسه سرنوشت‌سازی هستند که قرار بود دیروز (شنبه) درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها برگزار شود. فشارهای فیفا باعث شده امروز تا زمانی که زنان به ورزشگاه‌ها راه نیابند، همه مسابقات به بهانه‌های مختلف بدون تماشاگر برگزار شود! و این طبیعتاً اعتراض تیم‌های پرطرفداری را در پی خواهد داشت که فرصت بهره بردن از هواداران خود در بازی‌های خانگی را از دست می‌دهند.

بهناز میرمطهریان
bmirmotaharian@yahoo.com
جلسه مهم و سرنوشت‌ساز فدراسیون فوتبال و مقام‌های بالاتر با هدف تصمیم‌گیری درباره ورود زنان به ورزشگاه، ساعت 10 صبح دیروز (شنبه) برگزار شد اما نه برگزاری این جلسه به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد و نه خبری درباره نتیجه آن به طور رسمی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت.
با این حال طبق نامه‌ای که فیفا برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده بود، فدراسیون فوتبال تا همین امروز هم برای اعلام نتیجه نهایی تعیین تکلیف درباره تصمیم‌گیری برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تأخیر داشته و هر روزی که سپری می‌شود، یک روز به این تأخیر در پاسخ‌دهی اضافه می‌کند.
حتی همین حالا هم تأخیری که در زمان برگزاری این جلسه رخ داده، مایه اعتراض استقلالی‌ها به سازمان لیگ شده و آنها مدعی هستند که اگر این جلسه زودتر برگزار می‌شد و درباره این موضوع تعیین تکلیف می‌شد، استقلال ناچار نبود بازی حساسش مقابل سپاهان در آزادی را در غیاب تماشاگران برگزار کند.
نمونه این اعتراض‌ها را می‌شد در مصاحبه اخیر سخنگوی باشگاه استقلال دید. فرشید سمیعی در گفت‌و‌گویی تأکید کرده است: «چرا زودتر پیگیری نشد و جلسه را برای شنبه و یکشنبه گذاشتند؟ نمی‌شد جلسه زودتر برگزار شود؟ وقتی مسئولان آماده همکاری هستند و وقتی به این راحتی جلسه می‌گذارند و به دنبال راهکار هستند و نشان دادند معضلات بزرگتر از این را به راحتی حل می‌کنند، چرا مسئولان فوتبال پیگیری نمی‌کنند؟ این الزامات مشخص بود و باید به نحوی رضایت ای‌اف‌سی و فیفا را برآورده کنیم، اما چرا زودتر پیگیری نکردیم تا استقلال چنین ضربه‌ای بخورد؟»
با اعتراض‌های مطرح شده و لطمه‌ای که برخی تیم‌ها از غیاب تماشاگران در هفته اول خورده‌اند، حالا نتیجه جلسه دیروز برای همه اهالی فوتبال مهم شده است. کسی نیست که از این جلسه خبر نداشته باشد و کسی نیست که پیگیر نتیجه آن نباشد.
بعد از پیگیری‌هایی که از سوی خبرنگار ایران ورزشی درباره نتیجه جلسه سرنوشت‌ساز انجام شد اما چیزی جز سکوتی معنادار عاید نشد. گویا در این جلسه از حاضران تعهد گرفته شده که خبری از جزئیات جلسه به بیرون درز نکند. به همین دلیل هیچ یک از اعضای فدراسیون فوتبال که در جلسه حضور داشتند، حاضر به مصاحبه در این رابطه نیستند.
با این حال اما گفت‌و‌گوهای جسته گریخته، خبر از این می‌دهد که به رغم موافقت حاضران این جلسه با حضور زنان در ورزشگاه‌ها اما هنوز شرایط برای اعلام این موافقت مهیا نیست و همین موضوع مانع این می‌شود که به طور رسمی فدراسیون فوتبال ورود زنان به ورزشگاه‌های کشور را آزاد اعلام کند یا حتی از آغاز پروسه باز شدن پلکانی درهای ورزشگاه به سوی زنان خبر دهد.
به همین دلیل رایزنی‌ها در این رابطه کماکان ادامه دارد و با اینکه هم فدراسیون فوتبال و هم مقام‌های بالاتر ابراز می‌کنند که مشکلی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها ندارند اما همچنان مجوزهایی را برای این منظور باید کسب کنند که هنوز کسب نشده است.

ZOOM

جلسه سرنوشت‌ساز دیروز درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها، بدون نتیجه مشخص به پایان رسید. قرار بر این شده که هیچ یک از حاضران درباره این جلسه اطلاع‌رسانی نکنند اما اینطور که شنیده می‌شود، هنوز موانعی بر سر راه موافقت با ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود دارد که مانع به ثمر رسیدن تلاش‌ها می‌شود.


 


Page Generated in 0.0043 sec