printlogo


کد خبر: 252504تاریخ: 1401/5/23 00:00
کارگر: تعداد بازی‌های ملی‌ام را کم نوشته اند
حضور بانوان باید در ورزشگاه عادی شود

عباس کارگر بازیکن اسبق پرسپولیس که در رده‌های مختلف برای تیم ملی بازی کرده و در پرسپولیس نیز به‌دلیل سرعت زیاد و بازی در چند پست در یاد و خاطره هواداران قدیمی مانده، در رابطه با چند مسأله توضیحاتی را به ایران ورزشی ارائه می‌دهد.

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار

قبل از هر چیز عکسی از شما دیدیم که برایمان جالب بود. دوست داریم بدانیم واقعاً شما چند بازی در تیم ملی داشته‌اید؟
 بازی‌های ملی مرا در بعضی جاها دیدم کمتر از مقدار واقعی‌اش نوشتند اما من واقعاً در رده‌های مختلف سابقه بازی برای تیم ملی ایران را دارم و بعضی از آن عکس‌ها را هم دارم و در مجموع با بازی از رده جوانان تا بزرگسالان حدود 50 بازی ملی دارم که خودش افتخار بزرگی برای من که در پرسپولیس هم سال‌ها بازی کردم محسوب می‌شود. سال‌ها در پرسپولیس هم حضور داشتم و در پرافتخارترین و پرتماشاگرترین تیم ایران هم بازی کردم و به این مسأله افتخار می‌کنم که هم در تمام رده‌های تیم ملی بازی کردم و هم در بهترین تیم ایران یعنی پرسپولیس به میدان رفته‌ام که این مسأله البته برای بازیکنان پرسپولیس امری طبیعی است چون بازیکنان پرسپولیس از گذشته بیشترین تعداد ملی‌پوش را داشتند و با حمایت هواداران انرژی خیلی زیادی می‌گرفتند به شکلی که در همان دقایق اول حریفان را به ستوه در می‌آوردند و با تشویق هوادارانمان ورزشگاه و جو آن را برای حریفان بسیار سخت ساخته و تیم حریف را مجبور به شکست می‌ساختند.
منظورتان پرسپولیس دهه 60 است؟
 با احترام به همه تیم‌ها باید بگویم پرسپولیس هجومی‌ترین تیم ایران بوده اما واقعاً پرسپولیس دهه 60 شاید به لحاظ تهاجمی قدرت بسیار زیادی داشت و تیمی یارای مقابله با آن را نداشت البته پرسپولیس همان طور که گفتم بهترین بازیکنان را داشته اما آن تیم سراپا تهاجمی دهه 60 شاید به نوعی سمبل پرسپولیس تهاجمی باشد که معمولاً در همان 20 دقیقه اول کار حریفان را یکسره می‌کرد و با تشویق تماشاگران پرسپولیس که یکپارچه تیم و بازیکنان محبوبشان را تشویق می‌کردند حریفان را به ستوه در می‌آورد و معمولاً با چند گل حریف را شکست می‌داد.
در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه از هفته دوم چه نظری دارید؟
 این اقدام باید زودتر از اینها انجام می‌شد اما به هر حال همین که تصمیم به حضور بانوان گرفته شده خیلی خوب است. فقط امیدوارم این مسأله تداوم داشته باشد و مانند چند بازی بسیار محدود که ما شاهد حضور اندک تماشاگران بانو بودیم اما بعد به دست فراموشی سپرده شد در ورزشگاه‌هایمان شاهد نباشیم و بستر مناسبی حتماً باید برای حضور هواداران فوتبالدوست بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود.
حضور هواداران بانو چقدر به فوتبال ما خصوصاً شرایط سکوها کمک خواهد کرد؟
 حضور بانوان باید در ورزشگاه‌‎ها عادی شود همان طور که در زمان بازی کردن ما و قبل از ما هم این امر متداول بود. حضور بانوان و به نوعی حضور خانوادگی هواداران فوتبال در ورزشگاه می‌تواند بهترین محیط را پدید آورد و به نوعی ورزشگاه‌ها و سکوهای ما به نحو احسن از بعضی از ناهنجاری‌ها سالم‌سازی شود و بستر بسیار خوبی را برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها به وجود آورد.
هفته اول در حالی که قرار بود با حضور 30 درصد هوادار برگزار شود به‌دلیل شدت گرفتن کرونا لغو شد. این مسأله را چگونه ارزیابی کردید؟
 پرسپولیس در همه جای ایران بیشترین هوادار را دارد و از حضور نیافتن هوادار آن هم در شروع لیگ خیلی ضرر کرد چون هم در خارج از خانه بازی کرد و هم از حضور هوادارانش محروم بود امیدوارم با تدبیر مسئولان سازمان لیگ و بقیه مسئولان دیگر شاهد برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر نباشیم چون این گونه پرسپولیس بیشتر از هر تیم دیگری لطمه می‌خورد.

ZOOM

حضور بانوان باید در ورزشگاه‌‎ها عادی شود همان طور که در زمان بازی کردن ما و قبل از ما هم این امر متداول بود. حضور بانوان و به نوعی حضور خانوادگی هواداران فوتبال در ورزشگاه می‌تواند بهترین محیط را پدید آورد و به نوعی ورزشگاه‌ها و سکوهای ما به نحو احسن از بعضی از ناهنجاری‌ها سالم‌سازی شود و بستر بسیار خوبی را برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها به وجود آورد.

 


Page Generated in 0.0049 sec