printlogo


کد خبر: 252491تاریخ: 1401/5/23 00:00
حضور زنان در ورزشگاه،نه مغایر با دین است،نه نظام و دولت
مهاجری: نبود تماشاگر نقطه تاریک بازی بود


خودمان را گول نمی‌زنیم و دنبال عنوان نیستیم

نفت مسجدسلیمان که فصل گذشته در هفته‌های پایانی موفق شد در لیگ برتر بماند، فصل بیست و دوم را با یک پیروزی پرگل مقابل مس کرمان شروع کرد. بردی که اگرچه خوشحالی زیادی برای این تیم به‌دنبال داشت اما باعث یکسری نگرانی هم برای رضا مهاجری سرمربی زردپوشان هم شد. نگرانی بابت راحت گل خوردن. اگرچه مهاجری از الان به‌دنبال حل این مشکل است اما روحیه جنگندگی تیمش را تحسین می‌کند و معتقد است ناامید نشدن بازیکنانش ارزش زیادی داشت. سرمربی نفت مسجدسلیمان که به خاطر غیبت هواداران ناراحت است، اعتقاد دارد حضور زنان در ورزشگاه مغایر با دین، دولت و نظام نیست و امید دارد این مشکل حل شود تا بازی‌ها با تماشاگر ادامه پیدا کند.

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
بازی با مس کرمان پرگل بود اما در نهایت توانستند ببرید و اولین هفته را با پیروزی پشت سر بگذارید.
بازی‌های اول همیشه مهم و سخت است. ما چون بازی تدارکاتی کمی انجام دادیم و تغییرات زیادی داشتیم کار سخت‌تر هم شد اما نفرات جدید تلاش کردند پتانسیل و ظرفیت خود را نشان دهند که خدا را شکر ثابت کردند توانایی‌هایی زیادی دارند. در کل بازی با مس کرمان سخت بود چون تیم ناشناخته‌ای است و تازه به لیگ برتر آمده. بچه‌ها به جز لحظاتی که غافلگیر شدند و خوشحالی را از ما گرفتند، خوب کار کردند. گل‌هایی که خوردیم نشان داد به کار بیشتر و تمرکز بالاتر نیاز داریم و نباید اجازه دهیم این اتفاقات، شادی را از ما دریغ کند.
اتفاقاً می‌خواستم در مورد همین مسأله بپرسم که چرا نفت مسجدسلیمان اینقدر راحت، گل خورد؟
واقعاً در این بازی خیلی راحت موقعیت دادیم که خوب نبود. البته هر بار گل خوردیم، خیلی زود توانستیم به بازی برگردیم که این نشان از بالا بودن روحیه جنگندگی دارد اما به هر حال گل‌هایی که خوردیم نقطه تاریک بازی‌مان بود.
گل سوم تیم‌تان استثنایی و زیبا بود که باعث شد ۳ امتیاز هم برای تیم‌تان ذخیره شود...
از نظر من هر ۳ گل‌مان استثنایی و زیبا بود اما گل سوم قدرت تکنیکی امیرحسین بود که توانست از ظرفیتش استفاده کند و یک گل ۳ امتیازی بزند.
با توجه به اینکه فصل گذشته در مس کرمان حضور داشتید، این مسأله توانست به شناخت شما از این تیم کمک کند؟
نه، مس کرمان تغییرات زیادی داشت و به جز علی تهامی، سامان تورانیان و بنی‌اسد، با بقیه بازیکنان سابقه همکاری نداشتم و ناشناخته بودند. در اولین بازی هم با توجه به تفکرات فنی جدید، مس کرمان برایمان کاملاً ناشناخته بود که خدا کمک کرد با تلاش بچه‌ها توانستیم ببریم. امیدوارم این برد باعث شود شرایط به صورتی پیش بر‌ود که انسجام بیشتری داشته باشیم و مسئولان به کمک تیم بیایند.
یکی از اتفاقات منفی درباره بازی با مس کرمان هم نبود تماشاگر بود که به ضرر نفت مسجدسلیمان شد.
بله، واقعاً نقطه تاریک بازی این هفته، نبود تماشاگران بود. ۲۴ ساعت قبل بازی گفتند به‌دلیل نداشتن زیرساخت و مشکل سامانه، نمی‌توانند تماشاگر راه بدهند که این ادبیات خوبی نیست. چرا نباید مشکلات را شفاف بگوییم؟ می‌توانستیم مشکل را مطرح کنیم تا به‌دنبال حل آن باشیم. زیبایی فوتبال به خاطر هواداران و تماشاگران است. برگزاری مسابقات به خاطر آنهاست و اینکه هیجان به جامعه می‌دهی. اگر قرار است به هر دلیلی این هیجان تزریق نشود، بهتر است بازی‌ها برگزار نشود چون مثل تمرین است. زیبایی فوتبال به خاطر حضور تماشاگران است که نبود آنها باعث شد به ضرر تیم‌های میزبان شود. تیم‌هایی مثل استقلال، نفت مسجدسلیمان، نساجی، اراک و دیگر میزبان‌ها ضرر کردند. امیدوارم عدالت برقرار شود و حق این تیم‌ها در بازی برگشت داده شود و آن بازی‌ها هم بدون تماشاگر باشد.
در واقع مسأله اصلی در مورد حضور نداشتن تماشاگران، به خاطر زنان بود چرا که فیفا اعلام کرد تماشاگران زن هم باید بتوانند به ورزشگاه بروند و همین مسأله باعث شد هفته اول را بدون تماشاگر اعلام کنند. اما این مسأله تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟
من هم می‌خواهم همین را بگویم. آن روز گفتند زیرساخت آماده نیست. فردا بحث حضور بانوان بیان شد. چرا از روز اول همین مسأله را نگفتند؟ چرا مخفی می‌کنید؟ وقتی همه می‌دانند چرا مسئولان اصلی، نمی‌گویند؟
شما چه نظری در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها دارید؟
من تصمیم‌گیرنده نیستم اما خانم‌ها نیمی از جامعه فعال ما هستند. در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند، در مراسم‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی حضور دارند، چرا نباید در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. جو ورزشگاه که خارج از جو آن مراسم‌ها نیست. وقت اذان در ورزشگاه، ۶۰، ۷۰ درصد می‌روند نماز می‌خوانند. ورزشگاه مغایر با دین نیست.
اینکه می‌گویند مغایر با دین است و ساز ناکوک‌ با دولت و نظام، اشتباه است.
هفته آینده بازی مهمی با هوادار دارید. تقابل با ساکت الهامی چطور خواهد بود؟
همه بازی‌ها واقعاً سخت است که بازی با تیم ساکت الهامی هم سخت خواهد بود.
نفت مسجدسلیمان فصل گذشته در هفته‌های پایانی موفق شد در لیگ برتر بماند. این فصل چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ ماندن در لیگ برتر کافی است؟
ما که نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. نفت مسجدسلیمان نه شرایط قهرمانی دارد، نه کسب سهمیه. ما تمام تلاش‌مان این است که فوتبال خوبی ارائه دهیم و جایگاه بدون استرسی داشته باشیم.

من تصمیم‌گیرنده نیستم اما خانم‌ها نیمی از جامعه فعال ما هستند. در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند، در مراسم‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی حضور دارند، چرا نباید در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. جو ورزشگاه که خارج از جو آن مراسم‌ها نیست. وقت اذان در ورزشگاه، ۶۰، ۷۰ درصد می‌روند نماز می‌خوانند. ورزشگاه مغایر با دین نیست
 


Page Generated in 0.0063 sec