printlogo


کد خبر: 252481تاریخ: 1401/5/23 00:00
فهرست نامزدهای نهایی بازیکن سال یوفا
خبری از صلاح نیست!

محمد صلاح برنده کفش طلای لیگ برتر در فهرست نهایی نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال یوفا جایی ندارد با آنکه جایزه بهترین بازیکن را در پایان فصل گذشته از اتحادیه بازیکنان دریافت کرده است. فهرست ابتدایی 15 نفره به سه نفر کاهش یافت و کوین دبروین تنها نماینده لیگ برتر برای این جایزه در کنار دو بازیکن رئال مادرید، کریم بنزما و تیبو کورتوآ به حساب می‌آید. فهرست 15 نفره از سوی کمیته فنی یوفا و با توجه به عملکرد بازیکنان در رده ملی و باشگاه انتخاب شده بود. بعد از مربی‌ها و روزنامه‌نگاران خواسته شد براساس یک سیستم امتیازدهی به سه نفر از این فهرست رأی بدهند تا نامزدهای نهایی انتخاب شوند.
صلاح در فصل قبل با زدن 23 گل به همراه سون هئونگ مین مهاجم کره‌ای تاتنهام به طور مشترک کفش طلای لیگ برتر را به دست آورد. این مهاجم مصری همچنین در 11 بازی لیگ قهرمانان –که لیورپول تا فینال آن رفت-هشت گل زد و لیورپول را در رسیدن به قهرمانی جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس یاری کرد. تیم یورگن کلوپ همچنین با فاصله‌ای بسیار نزدیک در روز آخر لیگ برتر قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کرد.
شاید برای همین بود که کوین دبروین که تنها 15 گل در لیگ برتر و دو گل در لیگ قهرمانان زده بود، به جای صلاح در فهرست نهایی نامزدهای بازیکن سال یوفا قرار گرفت.
کریم بنزما شانس اول بردن این جایزه است به خاطر عملکرد فوق‌العاده‌اش در لیگ قهرمانان که با زدن 15 گل نقش مؤثری در رسیدن رئال مادرید به چهاردهمین قهرمانی اروپا ایفا کرد. او همچنین در لالیگا 27 گل زد و به قهرمانی رئال در لیگ اسپانیا کمک کرد.
صلاح پیش از این از علاقه‌اش برای رسیدن به جوایز فردی در کنار موفقیت‌های تیمی سخن گفته بود. این بازیکن 30 ساله قصد دارد دومین بازیکن آفریقایی برنده توپ طلا بعد از ژرژ وه­آ شود.
او که سال گذشته در رتبه هفتم توپ طلا بود و امسال در فهرست 30 نفره نامزدهای دریافت این جایزه معتبر قرار گرفته، در مصاحبه با اکیپ گفت: «از رتبه‌ام در سال 2021 شوکه شدم. برای امسال شکست مقابل رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان به ضرر من است حتی اگر خیلی خوب هم بازی کرده باشم. اما همه دستاوردهای ما در این ماه‌ها را از بین نمی‌برد. باید منتظر رأی‌گیری باشیم. اگر در سال 2022 به توپ طلا نرسم، تمام سعیم را می‌کنم که در سال بعد برسم.

ZOOM
کورتوآ در دو لیست

فرانس فوتبال همزمان با معرفی 30 نامزد اولیه کسب توپ طلای سال 2022، نامزدهای کسب عنوان بهترین دروازه‌بان سال برای دریافت جایزه لو یاشین را معرفی کرد. تنها وجه اشتراک این فهرست 10 نفره با فهرست اولیه نامزدهای کسب توپ طلا، حضور تیبو کورتوا دروازه‌بان رئال مادرید است که در هر دو لیست قرار دارد.»


Page Generated in 0.0047 sec