printlogo


کد خبر: 252473تاریخ: 1401/5/23 00:00
چلسی- تاتنهام، ساعت 20:00
دوئل توخل- کونته

لیگ برتر انگلیس

چلسی و تاتنهام مسابقه جذاب امشب لیگ برتر را در استمفوردبریج برگزار می‌کنند، دو تیم پرقدرتی که می‌خواهند بعد از برد هفته اول لیگ برتر روند خوب خود را ادامه دهند. تاتنهام 4 بر یک ساوتهمپتون را برد و چلسی در یک بازی نزدیک با یک گل اورتون را از پیش رو برداشت.
در حالی که چلسی همچنان درگیر ورود و خروج بازیکنان به استمفوردبریج است، نشانه‌هایی از ضعف را در بازی هفته گذشته در گودیسون پارک بروز داد اما با گل ژورژینیو از روی نقطه پنالتی تیم توماس توخل با حداکثر امتیازات از لیورپول برگشت.
جنبه‌هایی از بازی چلسی مقابل اورتون برای مربی آلمانی ناامیدکننده بود اما این مسابقه فقط نتیجه‌اش اهمیت داشت چون چلسی به‌دنبال حفظ جایگاه خود در کورس قهرمانی است.
 
از نظر ورودی‌های جدید، تغییر زیادی در آستانه دربی لندن صورت نگرفته و تنها مارک کوکوریا به‌عنوان مدافع کناری از برایتون به جمع آبی‌ها اضافه شده است. به این ترتیب، توخل انتظار بازی بهتری از تیمش را دارد بویژه اینکه با حریف بسیار بهتری بازی می‌کنند.
اسپرز زیر نظر آنتونیو کونته متحول شده و از باشگاهی که برای رسیدن به سهمیه لیگ اروپا تقلا می‌کرد به تیمی تبدیل شده که بیشترین شانس را برای رقابت با منچسترسیتی و لیورپول در کورس قهرمانی دارد.
البته فقط گفتنش آسان است اما کونته تیمی جمع کرده که به‌شدت ناامید می‌شود اگر در جمع سه تیم برتر فصل نباشد یا دستش به جامی نرسد. این تیم اگر چه مقابل ساوتهمپتون شروع کندی داشت اما چهار گل زد بدون اینکه نام بهترین گلزنان این تیم، هری کین و سون هئونگ مین در فهرست گلزنان باشد. اگرچه کونته نسبت به این پیروزی ابراز رضایت می‌کند اما در رختکن به بازیکنان گوشزد خواهد کرد که بازی با تیم‌هایی مانند چلسی عیار واقعی آنها را مشخص می‌کند.
تاتنهام در حالی به مصاف چلسی می‌رود که پنج بار پیاپی برابر این تیم شکست خورده و از سال 2018 نتوانسته آبی‌ها را در لیگ برتر شکست دهد.

اخبار تیمی
توخل احتمالاً برای نخستین بار از مارک کوکوریا که یک هفته با هم‌تیمی‌های جدید تمرین کرده، در ترکیب اصلی استفاده می‌کند چون بن چیلول بعد از مصدومیت شدید زانو در مسیر بازگشت است. آرماندو بروخا برای حضور در یک سوم دفاعی رقبا کای هاورتز را تحت فشار قرار می‌دهد ضمن اینکه توخل باید در مورد استفاده مجدد از زوج ژورژینیو و انگولو کانته در مرکز خط میانی تصمیم بگیرد. کالیدو کولیبالی در بازی هفته قبل آسیب مختصری دید اما انتظار می‌رود این مدافع قابل اتکای سنگالی به اندازه کافی برای بازی در ترکیب اصلی چلسی خوب شده باشد.
اگر مسأله مصدومیت برای کونته و تیمش پیش نیاید، او با ترکیب هفته گذشته به مصاف چلسی می‌رود. ریچارلیسون برزیلی که به‌دلیل محرومیت نتوانست در بازی اول تاتنهام را همراهی کند، از جمله کسانی است که این هفته می‌توانند بازی کنند اما الیویر اسکیپ با مصدومیتش نمی‌تواند تیم را همراهی کند.

 ترکیب احتمالی
 چلسی: مندی؛ آسپیلیکوئتا، سیلوا، کولیبالی؛ جیمز، ژورژینیو، کانته، کوکوریا؛ استرلینگ، ماونت؛ هاورتز
تاتنهام: لوریس؛ رومرو، دایر، دیویس؛ امرسون، هویبرگ، بنتانکور، سسنیون؛ کولوسفسکی، کین، سون
 


Page Generated in 0.0046 sec