printlogo


کد خبر: 252472تاریخ: 1401/5/23 00:00
خبر

بدون اردوی بلندمدت، بدون زمین و بودجه کافی
ایران در گروه  ۳ آسیا باقی ماند

تیم ملی تنیس دیویس کاپ ایران با برتری مقابل سوریه در گروه ۳ آسیا و اقیانوسیه با شایستگی ماندگار شد. در آخرین روز رقابت‌های تنیس دیویس کاپ در ویتنام، تیم ملی مردان ایران برای بقا در گروه ۳ آسیا و اقیانوسیه به مصاف سوریه رفت.
در اولین بازی علی یزدانی با نتیجه ۶-۷ و ۱-۶ مقابل مجدی سالم به پیروزی رسید و در دومین مسابقه امیرحسین بادی با نتیجه ۲-۶، ۶-۴ و ۶-صفر مقابل یعقوب مقسیم مغلوب شد. در بخش دونفره تیم ایران با ترکیب علی یزدانی و سامیار الیاسی با نتیجه ۴-۶ و ۴-۶ تیم سوریه را شکست داد تا با این پیروزی، برتری ۲ بر یک کشورمان قطعی شود. به این ترتیب، با این پیروزی تیم ایران در بین تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، در گروه منطقه ۳ آسیا و اقیانوسیه ماندگار شد.
این افتخار برای تنیس ایران در شرایطی رقم خورد که فدراسیون تنیس، یکی از فدراسیون‌های کم بودجه کشور به شمار می‌رود و در سال‌های گذشته حتی یک زمین در اختیار نداشت. این موضوع محل دعوای داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس و مسئولان وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز بود که در نهایت، هیچ عایدی برای جامعه تنیس کشورمان نداشت. با این حال، بازیکنان تیم که به خاطر ابتلای محمدرضا توکلی به بیماری کرونا، حتی از وجود سرمربی هم بی‌بهره بودند، موفق شدند با کسب دو برد، در گروه سوم آسیا بمانند آن هم با وجود تنها دو اردوی کوتاه مدت در تهران. این اتفاق، در کنار مشکلاتی که فدراسیون با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، یک موفقیت بزرگ برای تنیس کشور به شمار می‌رود.
 
بسکتبال ایران و ثبت یک شکست دیگر
این بار دوستانه به ژاپن باختند

تیم ملی بسکتبال ایران نخستین دیدار تدارکاتی خود مقابل ژاپن را واگذار کرد. تیم ملی بسکتبال ایران که با تلفیقی از بازیکنان بزرگسالان و ایران نوین در ژاپن حضور یافته است، در اولین بازی تدارکاتی مقابل ژاپن با نتیجه ۸۲ - ۷۷ بازی را واگذار کرد. محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، پیتر گریگوریان، جلال آقامیری و سالار منجی ترکیب اولیه شاگردان سعید ارمغانی را تشکیل می‌دادند. کوارتر اول و دوم این دیدار به ترتیب با برتری ۱۸ بر ۱۰ و ۱۵ بر ۱۴ ژاپن به پایان رسید ولی ملی پوشان ایران در کوارتر سوم ۲۶ بر ۲۰ برنده بازی شدند. آنها اما در کوارتر پایانی هم با نتیجه ۲۹ به ۲۷ متحمل شکست شدند تا در مجموع بازنده این دیدار باشند.


Page Generated in 0.0056 sec