printlogo


کد خبر: 252470تاریخ: 1401/5/23 00:00
آخرین بازی تدارکاتی و اولین بازی رسمی مقابل تیم سوم المپیک
آرژانتین؛ مهم‌ترین حریف در جام واگنر

تیم ملی والیبال در حالی روز گذشته تهران را به مقصد لهستان ترک کرد که قرار است پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان، در جام معتبر واگنر شرکت کند. جامی قدیمی که هر سال با حضور چهار تیم مطرح والیبال دنیا برگزار می‌شود و این بار تیم ایران هم یک بار دیگر حضور در آن را تجربه خواهد کرد. رقابت‌های جام واگنر از روز پنجشنبه 27 مرداد آغاز می‌شود. تیم ایران هم روزهای 27، 28 و 29 مرداد به مصاف رقبای خود می‌رود. لهستان، صربستان و آرژانتین به ترتیب حریفان ایران در این جام قدیمی هستند. رقبایی که قرار است سه رقابت تدارکاتی خوب برای ایران، در راه رقابت‌های قهرمانی جهان باشند.

محسن آجرلو
خبرنگار
 
سومین رقابت امسال با لهستان
تقابل‌های ایران و لهستان در سال 2022 تمامی ندارد. پس از دو بازی حساس و هیجان انگیز دو تیم در مرحله مقدماتی و نهایی لیگ ملت‌ها، حالا نوبت به تقابل سوم رسیده. جالب اینجاست که دو بازی قبلی و حتی رقابت المپیکی آنها هم به ست پنجم کشید. حالا در گام اول جام واگنر هم قرار است یک بار دیگر شاهد رقابت این دو تیم باشیم که باز هم در خاک لهستانی‌ها برگزار خواهد شد.
 بازی مهم با آرژانتین
جام واگنر حکم تکه پازل نهایی در روند آماده‌سازی تیم ملی والیبال را دارد. بعد از لیگ ملت‌ها که سیزده رقابت سطح بالا را به‌عنوان بازی تدارکاتی به تیم ایران هدیه داد، حالا تیم ایران در فاصله اندک باقیمانده تا رقابت‌های قهرمانی جهان، سه بازی دیگر را هم در جام واگنر برگزار خواهد کرد.
سومین و آخرین بازی تدارکاتی ایران در جام واگنر برابر آرژانتین خواهد بود. تیمی که اگرچه در لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی نداشت اما با مدال برنز المپیک، یکی از تیم‌های مدعی رقابت‌های قهرمانی جهان و در جایگاه سرگروه گروه ششم به اسلوونی می‌آید. گروهی که ایران، مصر و هلند هم در آن قرار دارند.
تیم ایران در اولین رقابت خود در رقابت‌های قهرمانی جهان، با همین آرژانتین دیدار خواهد کرد. تیمی که هنوز برای والیبالیست‌های جوان ایران ناشناخته مانده و رقابت روز 29 مرداد در جام واگنر، فرصت بسیار خوبی است تا عطایی و شاگردانش، حریف اصلی خود در مرحله گروهی قهرمانی جهان را به طور جدی محک بزنند.
تیم ایران در لیگ ملت‌ها از میان 15 تیم حاضر، با 12 تیم رقابت کرد و تنها از رویارویی با سه تیم معاف شد. سه تیمی که یکی از آنها همین آرژانتین بود که البته با ترکیب کاملی به لیگ ملت‌ها نیامده بود.
به این ترتیب آخرین رقابت تدارکاتی ایران و اولین رقابت رسمی در رقابت‌های قهرمانی جهان، هر دو برابر آرژانتین خواهد بود. آن هم در شرایطی که رقابت دومی می‌تواند همه معادلات و مسیر تیم ایران در قهرمانی جهان را عوض کرده و راه را برای رسیدن به رده‌های بالاتر هموار کند.
 
ترکیب نهایی ایران
طبق اعلام بهروز عطایی میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، شهروز همایونفرمنش، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا مؤذن بازیکنان شرکت کننده تیم ایران در جام واگنر هستند. ترکیبی که به احتمال فراوان تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان را هم تشکیل می‌دهد.
البته که این لیست در دقیقه نود یک تغییر بزرگ هم داشت. محمد موسوی با انصراف از حضور در تیم ملی، جای خود را به شهروز همایونفرمنش داد که به همراه تیم ب در ترکیه حضور داشت. این‌طور که شنیده می‌شود همایونفرمنش به‌دلیل مشکلات ویزا، چند روزی دیرتر به تمرینات تیم ملحق خواهد شد.
رقابت‌های جام واگنر شنبه آینده به پایان می‌رسد و تیم ایران بلافاصله برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، راهی پایتخت اسلوونی (لیوبلیانا) خواهد شد تا آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان شود.

ZOOM

سومین و آخرین بازی تدارکاتی ایران در جام واگنر برابر آرژانتین خواهد بود. تیمی که اگرچه در لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی نداشت اما با مدال برنز المپیک، یکی از تیم‌های مدعی رقابت‌های قهرمانی جهان و در جایگاه سرگروه گروه ششم به اسلوونی می‌آید. گروهی که ایران، مصر و هلند هم در آن قرار دارند.


 


Page Generated in 0.0055 sec