printlogo


کد خبر: 252466تاریخ: 1401/5/23 00:00
خبر


بازی‌های کشورهای اسلامی
چهار مدال پاراتیروکمان در قونیه


در ادامه رقابت‌های پاراتیروکمان کشورهای اسلامی که در قونیه ترکیه در حال برگزاری است، کمانداران کشورمان در مرحله فینال رقابت‌های انفرادی موفق به کسب ۴ مدال شدند.
در آخرین روز از رقابت‌های پاراتیروکمان کشورهای اسلامی که در قونیه در حال برگزاری است، کمانداران کشورمان در فینال رقابت‌های انفرادی به مصاف حریفان خود رفتند و موفق به کسب ۴ مدال شدند. در این رقابت‌ها و در کامپوند مردان؛ رمضان بیابانی در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۴۳بر ۱۳۶ برابر هادی نوری شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد. هادی نوری در ادامه و در مرحله نیمه‌نهایی با غلبه بر علی منشأ‌زاده به فینال رسید. نوری در فینال به مصاف نماینده ترکیه رفت و با برتری ۱۴۲ بر ۱۳۹ به مدال طلا رسید. منشأزاده هم با غلبه بر نماینده امارات به مدال برنز دست یافت. در کامپوند بانوان همچنین فرزانه عسگری با شکست مقابل کماندار ترکیه در فینال این مسابقات به مدال نقره رسید. مریم یاورپور هم بعد از شکست در نیمه‌نهایی برابر کمانداری از ترکیه به مصاف نماینده دیگری از ترکیه رفت و پس از تساوی ۱۳۷ بر ۱۳۷ در تیر تای (طلایی) به پیروزی رسید و به مدال برنز رسید. تیم ایران پیش از این نیز موفق به کسب ۳ مدال طلا و دو مدال نقره در بخش تیمی شده بود.
 
شکستن رکورد ملی برای شنا در قونیه

در نخستین روز از رقابت‌های شنای بازی‌های کشورهای اسلامی، ملی پوشان شنای ایران در مرحله مقدماتی ماده‌های ۱۰۰ متر پروانه، ۵۰ متر قورباغه، ۲۰۰ متر کرال پشت و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی با حریفان خود به رقابت پرداختند. در این روز ابوالفضل سام رکورد ماده 200 متر کرال پشت و تیم 4 در 100 متر آزاد ایران توانست رکورد ملی ایران را جا به جا کند. در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر پروانه مهرشاد افقری با ثبت زمان 75/54 در جایگاه دوم ایستاد و راهی فینال شد. در همین ماده علیرضا یاوری هم به آب زد و در حالی که در ماده خود پیشرو بود، به‌دلیل گرفتگی عضلات از ادامه مسابقه در این ماده انصراف داد. در مرحله مقدماتی ماده ۵۰ متر قورباغه مهران قاسم‌زاده با زمان 89/29  در رتبه ۱۳ ایستاد و راهی نیمه نهایی شد. هومر عباسی و ابوالفضل سام نمایندگان شنای ایران در مرحله مقدماتی ماده ۲۰۰ متر کرال پشت بودند که سام با ثبت زمان ۲:۰۴:۶۷ دوم شد و جواز حضور در فینال این ماده را کسب کرد. او موفق شد رکورد ملی این ماده را بیش از یک ثانیه بهبود بخشد. سام پیش از این در مرحله سوم مسابقات لیگ شنای سال ۱۴۰۰ با ثبت زمان ۰۲:۰۶:۰۸ رکورد این ماده را به‌نام خود به ثبت رسانده بود. همچنین عباسی با زمان ۲:۱۰:۵۳ در رتبه هفتم ایستاد و فینالیست شد. در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی نیز، تیم ایران متشکل از ترکیب علیرضا یاوری، سامیار عبدلی، سینا غلامپور و متین سهران به آب زدند که با ثبت زمان ۳:۲۳:۸۲ راهی فینال شدند.


Page Generated in 0.0050 sec