printlogo


کد خبر: 252465تاریخ: 1401/5/23 00:00
5 وزن اول مسابقات کشتی فرنگی در قونیه
باخت‌های مهم

مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه در حالی برگزار شد که فرنگی ‌کاران کشورمان در 5 وزن اول نتایج جالب توجهی را کسب کردند. کسب دو مدال طلا و یک برنز در 5 وزن شاید عملکرد بدی نباشد اما دو شکست مهم در این 5 وزن رقم خورد که جالب توجه است. این دو شکست شاید یک بار دیگر ثابت می‌کند که محمد بنا برای انتخاب تیمش اگر چه انتخابی رودررو نمی‌گذارد اما روشی را طی می‌کند که کاملاً عادلانه است و نتایج فعلی تیم ملی در همبستگی کشورهای اسلامی هم نشان دهنده این موضوع است.
شاید همین نتایج 5 وزن اول پاسخ مناسبی بود برای افرادی که معتقد بودند محمد بنا باید انتخابی رودررو برگزار می‌کرد اما او ترجیح داد به نتایج و عملکرد کشتی‌گیران در تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی احترام بگذارد و حالا که کشتی‌گیران مدعی کشورمان در مسابقات سطح پایینی شکست می‌خورند؛ مثل همیشه حکایت از درست بودن تصمیمات محمد بنا دارد.
دو طلایی تیم ایران شیرزاد بهشتی طلا و محمد‌رضا رستمی بودند؛ بهشتی طلا در انتهای مسیر قهرمانی قرار دارد ولی محمد‌رضا رستمی جوان است و جویای نام اما دو مدال طلا برای ایران به دست آوردند که بسیار مهم بود. هر دو نفر هم در دور مقدماتی کشتی‌گیران تاجیکستان و ازبکستان را شکست دادند اما برتری شیرزاد بهشتی طلا مقابل تینار شارشنبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان بسیار خوب بود، درست مثل برتری 9 بر 8 رستمی مقابل اولو غنی‌زاده از آذربایجان که مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. تنها مدال برنز هم به مهدی بالی رسید. دو نفری هم که حذف شدند، محمد حسینوند و رسول گرمسیری بودند. حذف حسینوند جوان خیلی حائز اهمیت نیست اما حذف رسول گرمسیری و حتی باخت مهدی بالی در نیمه نهایی بسیار مهم هستند. گرمسیری در دور اول به کشتی‌گیر ازبکستانی باخت و با توجه به شکست این کشتی‌گیر ازبک در ادامه راه گرمسیری از دور رقابت‌ها حذف شد.
مهدی بالی هم که گفته می‌شد باید بین او و محمد هادی ساروی انتخابی برگزار می‌شد، مسابقات قونیه را با یک شکست مقابل اوزور ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان پشت سر گذاشت تا مشخص شود در 97 کیلوگرم هم برتری ساروی مشخص است. مسابقات قونیه سطح فنی خیلی بالایی ندارد و شاید نتوان درباره برنده‌ها قضاوت خوبی کرد اما تکلیف برای کشتی‌گیرانی که در قونیه بازنده بیرون می‌آیند، کاملاً مشخص است.


 


Page Generated in 0.0046 sec