printlogo


کد خبر: 252464تاریخ: 1401/5/23 00:00
اردوی کدام رشته پزشک دارد که بوکس داشته باشد
ثوری: برای اتهام زدن زود است

مرگ ناگهانی بوکسور تیم ملی جوانان در اردوی این تیم در کردستان به سوژه مهم این روزهای بوکس تبدیل شده است. این اتفاق تلخ اردوی تیم ملی را تحت تأثیر قرار داده و دلیل این اتفاق تلخ هم سؤال مهمی است که هنوز کسی برای آن پاسخ مناسبی ندارد. محمد‌امین روستایی در اردوی تیم ملی درگذشت و بعد از این حادثه حالا مدیر کل ورزش و جوانان همدان قصور فدراسیون بوکس در این ماجرای تلخ را قطعی می‌داند. موضوعی که با واکنش حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس روبه‌رو شد: «نمی‌دانم چرا این حرف‌ها مطرح می‌شود؟ شاید از سر بی‌تجربگی باشد اما وقتی هنوز پزشکی قانونی در این باره اظهار نظر نکرده چرا باید به کسی اتهام بزنند؟»

محسن  وظیفه
خبرنگار

 تمام امکانات به عهده میزبان بود
رئیس فدراسیون بوکس گفت: «میزبانی اردوی تیم ملی بوکس با درخواست اداره کل ورزش کردستان و همچنین هیأت بوکس و موافقت فدراسیون بود. تمامی امکانات و شرایط برگزاری اردو هم برعهده میزبان بوده که تا حد امکان فراهم شده بود.»
رئیس فدراسیون بوکس درباره چگونگی اتفاق تلخی که در اردوی تیم ملی بوکس رخ داده، گفت: «هنوز هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند چرا این اتفاق تلخ رخ داده اما با توجه به اظهارات مربیان تیم ملی متأسفانه محمد‌امین روستایی بدون اینکه در تمرین ضربه‌ای به او وارد بشود دچار مشکل شده و این اتفاق تلخ رخ داده است.»
 
حضور پزشک در تمرینات عرف نیست!
او درباره غیبت پزشک در اردوی تیم ملی جوانان در کردستان گفت: «در ابتدا عرض کردم که تمام شرایط میزبانی برعهده میزبان بوده و اگر هم قرار بر حضور پزشک بوده باید میزبان اردو شرایطش را فراهم می‌کرد اما واقعیت این است که حضور پزشک فقط در حین مسابقات الزامی است و در تمرینات عرف نیست که پزشک حضور داشته باشد.»
ثوری ادامه داد: «در اردوی کدام تیم پزشک حضور دارد که در اردوی بوکس باشد؟ ضمن اینکه اورژانس در سریع‌ترین زمان ممکن رسیده و در کمتر از دو ساعت محمد‌امین روستایی در اتاق عمل بوده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. درگذشت این جوان قطعاً غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است و هیچ کس هم نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند اما چرا عده‌ای قبل از اظهار دقیق پزشکی قانونی شروع به اتهام زنی می‌کنند؟ اصلاً ببینند که آیا نبود پزشک در مرگ این جوان تأثیر داشته، بعد اظهار نظر کنند.»
رییس فدراسیون بوکس همچنین تأکید کرد :« اورژانس طبق گزارشی که ارائه شده در حداقل زمان ممکن به محل تمرین تیم ملی رسیده و کار مداوا  شروع شده است.
 
جوابگوی شکایت خواهم بود
حسین ثوری درباره شکایت خانواده مرحوم روستایی از رئیس فدراسیون بوکس گفت: «حتماً تحمل این اتفاق تلخ برای این خانواده سخت و دشوار است. حالا در این ر‌وزهای سخت چرا عده‌ای با حرف‌های غیرکارشناسی کار را سخت‌تر می‌کنند؟ حتماً به وقتش درباره تمامی شبهات این ماجرا پاسخگو خواهم بود اما کسی حق ندارد با به راه انداختن شایعات به این خانواده داغدار آسیب بزند. الان زمان مناسبی برای اظهار نظرهای غیر‌کارشناسی نیست و نمی‌دانم که چرا برخی هر روز مصاحبه می‌کنند و نمک به زخم این خانواده می‌پاشند.» ثوری درباره اظهار نظر پزشکان معالج در روزهای اخیر هم گفت: «خواهش می‌کنم که به کسی اتهام نزنند. باید همه منتظر نتیجه اظهار نظر پزشکی قانونی بمانند. هنوز پزشکی قانونی اظهار نظر نکرده و باید منتظر بمانیم تا نظر کارشناسی بیاید. تا قبل از اظهار نظر رسمی از سوی پزشکی قانونی و مشخص شدن دلیل اصلی فوت این ورزشکار عزیز،‌هیچ کس حق ندارد به فرد دیگری اتهام بزند. البته من با پزشکی که روستایی را جراحی کرده بود، صحبت کردم اما تا زمانی که پزشکی قانونی اظهار نظر قانونی کند، منتظر می‌مانیم.»

ZOOM
شکایت خانواده روستایی از رئیس فدراسیون بوکس

علی حقیقی ، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان معتقد است که قصور و کم‌کاری فدراسیون بوکس که متولی اردوی تیم ملی بوده، محرز و قطعی است و باید پاسخگو باشند:« قصور و کم‌کاری فدراسیون بوکس که متولی اردوی تیم ملی بود، محرز و قطعی است و باید پاسخگوی این اتفاق ناگوار باشند. خانواده مرحوم روستایی از رئیس فدراسیون بوکس شکایت کرده‌اند و اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان بسیج شده‌اند از حق این خانواده مظلوم دفاع کنند. عدم حضور سرپرست، عدم حضور پزشک و دیگر عوامل لازم در اردوی تیم ملی، برگزاری اردوی آماده‌سازی در یک شهرستان محروم و آن‌هم در زمان تاسوعا و عاشورای حسینی از اتفاقات عجیب است.»
 


Page Generated in 0.0056 sec