printlogo


کد خبر: 252449تاریخ: 1401/5/23 00:00
ازفرهاد تا باشوی کوچک
بازگشت به خانه با جیب پراز دلار

طی سال‌های اخیر بازیکنان زیادی از استقلال لژیونر شدند و بعد از بازی در تیم‌های خارجی دوباره به تیم استقلال بازگشتند. از فرهاد مجیدی گرفته که محبوبیت زیادی در بین هواداران دارد تا مهدی قایدی که بعد از یک دوره ناکامی در فوتبال امارات دوباره قرار است به تیم استقلال بازگشته و در فصل بیست و دوم شاگرد ساپینتو باشد.

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
فرهاد مجیدی: فرهاد مجیدی که هم در قامت مربی و هم در قامت بازیکن از محبوبیت خاصی در بین هواداران استقلال برخوردار است از جمله استقلالی‌هایی است که در سال 2000 از استقلال جدا شد و به تیم راپید وین پیوست، اما عمر این جدایی زیاد طول نکشید و دوباره مجیدی به استقلال بازگشت. فرهاد اما بعد از این بازگشت زیاد با پیراهن استقلال بازی نکرد و بعد از آن در خارج از ایران با پیراهن تیم‌های الوصل، العین، الشباب الاهلی، النصر امارات و دوباره الشباب الاهلی بازی کرد و بعد از گذشت چندین سال نهایتاً تصمیم گرفت دوباره به تیم استقلال بازگردد. در این میان دوباره یک بار دیگر برای تیم الغرافه بازی کرد و چون دوست داشت با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کند، در سال 2013 با پیراهن این تیم از دنیای بازی خداحافظی کرد.
 
آندو تیموریان: اندو یکی از بازیکنان پرافتخار تیم استقلال است که از مکتب استقلال به تیم بزرگسالان این تیم رسید و از این لحاظ استقلالی‌ها به وجود او می‌بالند. تیموریان با پیراهن تیم استقلال توانست به تیم ملی برسد و در بین ملی‌پوشان هم یکی از پرافتخارترین چهره‌ها بود. این بازیکن هم از جمله بازیکنانی است که از تیم استقلال به تیم‌های خارجی رفت و توانست دوباره به این تیم باز‌گردد. تیموریان در سال 2012 از استقلال به تیم الخطریطیات رفت و بعد از گذشت یک سال در این تیم، باز تصمیم گرفت به تیم استقلال باز‌گردد و برای این تیم بازی کند. البته تیموریان فوتبالش (در لیگ ایران) را در تیم ماشین‌سازی تبریز به پایان رساند.
 
کاوه رضایی: کاوه رضایی یکی از مهاجمانی است که محبوب هواداران استقلال است. این مهاجم در سالی که استقلال چندان در لیگ موفق نبود، بد کار نکرد و با پیشنهاد خارجی مواجه شد و به لیگ بلژیک رفت. کاوه در سال 2017 به تیم شارلروا رفت و از آنجا راهی تیم کلوب بروخه شد، دوباره به‌صورت قرضی به تیم شارلروا رفت و از این تیم راهی تیم اودهورلی لوون شد و در این تیم چندان موفق نبود و در نهایت برای فصل جاری مسئولان باشگاه استقلال این بازیکن را به این تیم بازگرداندند. هواداران استقلال امیدوار هستند که این بازیکن بتواند در فصل بیست و دوم هم مهاجم موفق و مؤثری برای استقلال باشد.
 
روزبه چشمی: روزبه چشمی از جمله بازیکنانی است که در چندین نوبت طی سال‌های گذشته به مدیران وقت استقلال اعتراض کرد. به همین دلیل با تنبیه انضباطی از سوی باشگاه استقلال مواجه شد. روزبه که در سال 2020 از شرایط استقلال ناراحت بود، تصمیم گرفت در این تیم بازی نکرده و فوتبالش را در خارج از ایران دنبال کند. چشمی در سال 2020 راهی تیم ‌ام‌صلال شد، اما چندان در این تیم موفق نبود و بعد از گذشت یک سال دوباره به تیم استقلال بازگشت و در فصل پیش هم با استقلال به قهرمانی رسید. روزبه در فصل جاری هم یکی از شاگردان ساپینتو است.
 
مهدی قایدی: مهدی قایدی توسط منصوریان به استقلال آمد، اما نه زمان این مربی و نه زمان شفر در استقلال موفق نبود و اوج موفقیت این بازیکن زمان استرا بود. ادامه این موفقیت قایدی با حضور فرهاد ادامه داشت اما در زمان حضور قایدی در استقلال، این تیم قهرمان نشد. قایدی در سال 2021 تصمیم گرفت به الشباب الاهلی برود و یک سالی از استقلال جدا بود، اما آن قدر غرق در فضای مجازی شد که در این تیم موفق نشد و در نهایت برای فصل جاری به‌صورت قرضی از الشباب به استقلال پیوست.
 


Page Generated in 0.0054 sec