printlogo


کد خبر: 252019تاریخ: 1401/5/13 00:00
نیم فصل با تیم‌های کرمانی
کویر در تب و تاب لیگ 22

هشت روز به شروع بیست و دومین دوره لیگ برتر باقی مانده و 16 تیم حاضر در این بازی‌ها آخرین تلاش‌های‌شان را برای هر چه بهتر آماده شدن به کار می‌گیرند. حالا همه تیم‌ها تمام بازی‌های‌شان را تا پایان نیم فصل مرور کرده‌اند و خوب می‌دانند که با چه تیم‌هایی و در کدام هفته بازی دارند. در این مطلب بازی‌های سه تیم کرمانی را تا پایان نیم‌فصل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دو دربی در 4 هفته برای گل‌گهر
امیر قلعه‌نویی با نتایجی که در دو فصل گذشته با گل گهر به دست آورد و همین طور بازیکنانی که جذب کرده انتظار هواداران تیمش را آنقدر افزایش داده که حالا آنها به چیزی جز کسب یک جام یا حداقل کسب سهمیه رضایت نمی‌دهند. طبق برنامه مسابقات، آنها در 4 هفته ابتدایی دو دربی استانی را برگزار می‌کنند. البته ابتدا باید به مصاف تراکتور بروند که حالا با بردیف و خارجی‌هایی که جذب کرده نسبت به فصل قبل بسیار متفاوت‌تر هستند. در هفته دوم با مس رفسنجان رو به رو می‌شوند؛ تیمی که بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.
برای امیر قلعه‌نویی بازی هفته سوم فوق‌العاده اهمیت دارد. جایی که باید مقابل تیم سپاهان بایستد. تیمی که دو بار با آن به قهرمانی لیگ رسیده است. حضور سرمربی پرتغالی سپاهان هم می‌تواند انگیزه‌های ژنرال را برای شکست دادن او بیشتر کند. در هفته چهارم گل‌گهر دومین دربی‌اش را برگزار خواهد کرد. این بازی از همین الان حساسیت زیادی دارد چرا که همین هفته گذشته بود که در قالب بازی تدارکاتی میان نیمکت آنها و مس کرمان درگیری ایجاد شد و در نهایت بازی نیمه کاره ماند. جدال امیر با تیم‌های استقلال، فولاد و پرسپولیس به ترتیب در هفته‌های هفتم، یازدهم و چهاردهم خواهد بود که البته تقابلش با استقلال هم مثل همیشه حساس می‌شود.
 
مس کرمان و 5+5 بازی سخت
تیم مس کرمان در بازگشتش به لیگ برتر و در اولین بازی به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود. شاگردان فرزاد حسین‌خانی دو تا پنج هفته سخت و حساس را پیش رو دارند که اولین آن از هفته سوم و تقابل با استقلال آغاز می‌شود. بعد از این بازی سخت آنها دربی کرمان را با تیم قلعه‌نویی برگزار می‌کنند و در سومین هفته متوالی با نساجی بازی خواهند کرد. این رویارویی یادآور بازی آنها در نیمه نهایی جام حذفی فصل قبل خواهد بود که با برتری نساجی به پایان رسید. بعد از این بازی و قبل از مصاف با فولاد، مس با ذوب آهن بازی می‌کند.
اما مسی‌ها در پنج هفته پایانی هم بر اساس قرعه مسابقات بازی‌های حساس را پیش رو دارند. بازی با پرسپولیس در هفته یازدهم و قبل از دربی استانی مقابل مس رفسنجان فوق‌العاده حساس خواهد بود. فرزاد حسین‌خانی اگرچه باید بازی به بازی پیش برود اما باید برای هر 5 بازی پایانی برنامه داشته باشد.
در هفته سیزدهم به خانه تراکتور می‌روند و در هفته چهاردهم هم تازه‌واردها دوئلی تماشایی دارند. البته باید دید تا آن روز هم مس و هم ملوان انزلی چه شرایطی
خواهند داشت.
بازی پایانی نیم فصل هم یکی از مهم‌ترین بازی‌های مسی‌ها است. سپاهان که از همین حالا برای کسب جام خیز برداشته در خانه خیلی سخت امتیاز به حریفانش می‌دهد. به همین دلیل شاید برای حسین‌خانی هم تساوی در نقش جهان نتیجه قابل قبولی
باشد.
مس رفسنجان و هشت هفته پایانی
محمد ربیعی ضمن حفظ نفرات اصلی فصل گذشته (غیر از علیاری) تقریباً تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و در کنار هم بازیکنان با کیفیتی را مثل پریرا جذب کرده که قدرت خط حمله این تیم را در کنار منشا چندین برابر خواهد
کرد.
آنها لیگ را با بازی مقابل نساجی آغاز می‌کنند و پس از آن در روز دوم بازی‌ها دربی کرمان را مقابل گل‌گهر برگزار می‌کنند که در بالا به آن اشاره شد.
اما بر اساس قرعه مسابقات، هشت هفته پایانی این تیم نسبت به بازی‌های دیگر سخت‌تر است. از هفته هشتم تا پانزدهم آنها باید به ترتیب با تیم‌های تراکتور، پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان، سپاهان، مس کرمان، ملوان، استقلال و پیکان رو در رو شوند. در واقع محمد ربیعی هر چه در 7 بازی ابتدایی نیم فصل امتیازهای بیشتری جمع کند حاشیه امنیت بیشتری با توجه به هشت بازی پایانی برای خودش ایجاد خواهد کرد.

دربی در کویر

شاید اوج حساسیت در فوتبال، همین دربی‌ها باشد. دیدار بین دو همشهری یا هم‌استانی. کرمان از این حیث، بسیار غنی شده؛‌آنها در کویر باید دربی‌های متعددی را پشت سر بگذارند. این موضوع می‌تواند هواداران فوتبال در کویر را به بالاترین حد از هیجان برساند. این فصل برای کرمانی‌ها، فراموش‌نشدنی است.


Page Generated in 0.0055 sec