printlogo


کد خبر: 251999تاریخ: 1401/5/13 00:00
فوتبال در انگلیس از فردا شب آغاز می‌شود
۵ تغییر مهم در لیگ برتر انگلیس



رسول مجیدی
rasoulmajidi@gmail.com
فردا شب فصل جدید لیگ برتر انگلیس بالاخره شروع می‌شود و آرسنال که در مسابقات پیش‌فصل فوق‌العاده بوده باید در یک بازی خارج از خانه به مصاف گربه سیاه خود یعنی کریستال پالاس برود.
 لیگ برتر در فصل جدید با تغییراتی مواجه شده که با هم مروری خواهیم داشت بر آنها.
۱- تیم‌های لیگ برتری تا فصل گذشته فقط تا سه تغییر می‌توانستند در هر بازی انجام دهند، اما پس از توافق در جلسه عمومی تابستان امسال، این میزان به پنج افزایش یافته که در سه نوبت در طول بازی به علاوه یک فرصت ‏در بین دو نیمه قابل انجام خواهد بود.
همچنین تعداد بازیکنان روی نیمکت نیز بالطبع افزایش یافته تا دست مربیان برای پنج تغییر بازتر باشد. بر همین اساس تیم‌ها می‌توانند نام ۹ بازیکن را به عنوان بازیکنان ذخیره در طول هر بازی لیگ برتری معرفی کنند. این تعداد در فصل پیش، ۷ نفر بود.
‏۲- با اعلام رسمی سازمان لیگ برتر انگلیس و با تصمیم کاپیتان‌های لیگ برتری، بازیکنان شاغل در این لیگ از فصل پیش‌رو دیگر پیش از آغاز بازی‌ها از زانو زدن برای مبارزه با نژادپرستی خودداری می‌کنند و در عوض از این حرکت نمادین در بازی‌های خاصی در طول فصل از جمله فینال جام حذفی انگلیس، فینال جام اتحادیه انگلیس، بازی‌های باکسینگ دی و در هفته‌هایی که مختص مبارزه با نژادپرستی است، استفاده خواهند کرد تا این پیام را تقویت کنند که نژادپرستی در فوتبال یا جامعه جایی ندارد. این کمپین در پی قتل جورج فلوید در سال 2020 آغاز شد و بیش از دو سال به طول انجامید.
۳- یک داور و سه کمک داور جدید هم امسال به لیست داوری لیگ برتر اضافه شده‌اند. تام برامال به عنوان داور وسط و ناتالی اسپینال، استیو مرِدِث و نیک گرن هالش سه کمک جدید لیگ خواهند بود.
‏۴- محدودیت سنی Premier League 2 یا همان لیگ جوانان هم تغییر کرده و این مسابقات از امسال تنها مختص بازیکن‌های زیر ۲۱ سال خواهد بود (قانون قبلی اجازه حضور بازیکنان زیر ۲۳ سال را می‌داد). البته همچنان باشگاه‌ها مجاز خواهند بود از پنج بازیکن بالای ۲۱ و یک دروازه‌بان بالای ۲۳ در لیست خود استفاده کنند.
‏۵– قرار است از فصل پیش‌‌رو مکالمات داور مسابقه با کمک‌داور ویدیویی (VAR) به منظور شفافیت بیشتر پس از بازی‌ها منتشر شود. حتی گفته می‌شود شاید از این صدا در پخش زنده مسابقات هم استفاده شود.

ZOOM

قرار است از فصل پیش‌‌رو مکالمات داور مسابقه با کمک‌داور ویدیویی (VAR) به منظور شفافیت بیشتر پس از بازی‌ها منتشر شود. حتی گفته می‌شود شاید از این صدا در پخش زنده مسابقات هم استفاده شود.
 یک داور و سه کمک داور جدید هم امسال به لیست داوری لیگ برتر اضافه شده‌اند. تام برامال به عنوان داور وسط و ناتالی اسپینال، استیو مرِدِث و نیک گرن هالش سه کمک جدید لیگ خواهند بود.


 


Page Generated in 0.0056 sec