printlogo


کد خبر: 251989تاریخ: 1401/5/13 00:00
پرسپولیس بالاخره قید مهاجمان برزیلی را زد
لوکادیای هلندی از بوندس‌لیگا گزینه جدید

پرسپولیس هنوز مهاجم خارجی جذب نکرده اما باز هم خبر توافق اولیه با یک مهاجم شنیده می‌شود که در کمال تعجب برزیلی نیست.
مدیران پرسپولیس می‌گویند برخی از مهاجمان خارجی را برای حضور در ایران ترسانده بودند تا آنها به پرسپولیس نیایند. یکی از این بازیکنان یک مهاجم برزیلی به‌نام ادو بود که مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار داشت و مذاکرات خوبی هم بین طرفین انجام شد اما در حالی که این بازیکن به‌صورت تلویحی موافقت خود را برای حضور در پرسپولیس اعلام کرده بود اما خبر پیشنهاد از لیگ عربستان و فرانسه برای خود را مطرح کرد تا حضور این بازیکن هم در پرسپولیس منتفی شود.
این بازیکن درخواست‌هایی همچون حقوق بیشتر در ازای پاس گل، گلزنی، گرفتن پنالتی، تعداد بازی و … را مطرح کرده بود که پرسپولیس این موضوع را هم پذیرفته بود اما در نهایت جذب این بازیکن با مشکل روبه‌رو شد تا این بار مسئولان باشگاه دنبال آوردن بازیکنی از اروپا باشند.
بنا به گفته برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس زمینه جذب یک مهاجم خارجی برای حضور در این تیم فراهم شده و اگر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد این بازیکن که احتمالاً اروپایی هم خواهد بود طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد تا کار خود را زیر نظر یحیی گل‌محمدی آغاز کند.
گفته شده یورگن لئوناردو لوکادیا، مهاجم 28 ساله اهل هلند بازیکنی است که صحبت‌های اولیه را با باشگاه پرسپولیس انجام داده و در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای تقویت خط حمله پرسپولیس به شمار می‌رود. فوروارد 186 سانتیمتری فصل گذشته بوخوم که عمده دوران فوتبالش را در پی‌اس‌وی آیندهوون پشت سر گذاشته، پس از انجام 175 بازی و به ثمر رساندن 63 گل برای آیندهوون، در قراردادی 17 میلیون یورویی در سال 2018 به برایتون پیوست تا در کنار علیرضا جهانبخش، دومین خرید آن فصل برایتون از لیگ اردیویسه باشد. با این حال، این بازیکن بعد از یک فصل حضور در برایتون و گلزنی برابر آرسنال و اورتون، به تیم‌های هوفنهایم آلمان و اف‌سی سینسیناتی امریکا قرض داده شد. او در دوازده بازی برای هوفنهایم، چهار گل و یک پاس گل ثبت کرد و در لیگ MLS هم طی 27 بازی، سه گل برای اف سی سینسیناتی به ثمر رساند و سرانجام با پایان قراردادش با برایتون، بعد از ثبت شش گل و سه پاس گل در مجموع 46 بازی برای این تیم، به‌عنوان بازیکن آزاد به بوخوم پیوست تا این تیم را در بوندس‌لیگا همراهی کند.
هرچند حضور لوکادیا در بوخوم در یک نیم‌فصل خلاصه شد، اما این مهاجم باکیفیت هلندی در 13 بازی برای این تیم دو گل زد و یک پاس گل داد. نکته جالب در خصوص این بازیکن اما، گلزنی برابر دورتموند و بایرن مونیخ، دو غول فوتبال آلمان در فصل گذشته بود که با پیروزی‌های چهار بر دو برابر بایرن و چهار بر سه برابر زنبورها همراه شد.
لوکادیای هلندی که سابقه حضور در رده‌های جوانان و نوجوانان و دعوت به اردوی تیم ملی بزرگسالان هلند را هم در کارنامه دارد، در صورت حضور در پرسپولیس می‌تواند دغدغه‌های سرمربی را در خط حمله به طور کامل برطرف کند و از طرفی دیگر، بعد از مانوئل فرناندز خرید سپاهان، یکی دیگر از بمب‌های نقل و انتقالات فوتبال ایران لقب بگیرد.
 


Page Generated in 0.0053 sec