printlogo


کد خبر: 251988تاریخ: 1401/5/13 00:00
طاهرزاده: پول‌های میلیاردی بازیکنان ما را اشباع کرده است
نمی‌خـــــــواهند پرسپولیس مهاجم بگیرد


ناصر   قراگزلو
روزنامه نگار
بهنام طاهر‌زاده مهاجم پیشین پرسپولیس معتقد است گروهی در مقابل باشگاه پرسپولیس سنگ‌اندازی می‌کنند تا نتواند مهاجم خارجی جذب کند چون می‌دانند با نقل و انتقالات قوی که پرسپولیس داشته، قهرمانی‌اش قطعی است:
 چرا پرسپولیس نتوانست حضور قوی خودش را با جذب یک مهاجم به شکل خوبی تکمیل سازد؟
برای اینکه یکسری نمی‌خواهند پرسپولیس مهاجم خارجی بگیرد چون در این صورت قدرتی پیدا می‌کند که مهارناپذیر خواهد شد و تیم‌های مدعی دیگر قدرت رویارویی با پرسپولیس را نخواهند داشت، از این رو به هر طریق ممکن برای پرسپولیس مشکل درست می‌کنند تا تیم نتواند به اردوی خارجی برود یا مهاجم خارجی بگیرد، در صورتی که بعضی تیم‌های مدعی خیلی راحت مهاجم خارجی گرفتند و اردوی خارجی‌شان را هم برگزار کردند اما این مسائل از پرسپولیس دریغ می‌شود چون معتقدند پرسپولیس پنج سال قهرمان شده و بعد از آنکه سال قبل هم تیم رقیب قهرمان شد این بار شاید به دنبال این باشند که تیم مدعی دیگری را قهرمان کنند.
قرعه پرسپولیس را در هفته‌های ابتدایی و دربی رفت چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس اگر هفته اول را با برد شروع کند حتماً در هفته دوم مقابل فولاد در خانه و بازی‌های دیگرش نتیجه خواهد گرفت چون استارت قوی موضوعی روحی روانی است و بازیکنان تیم مدعی حتماً می‌توانند برنده شده و شرایط را به سود تیم‌شان درآورند.
هفته دوازدهم هم زمانی است که تیم‌ها در بهترین شرایط رودرروی هم قرار می‌گیرند که شرایط‌شان در جدول هم به نوعی مشخص شده است.
رویارویی تفکرات یحیی با مربیان خارجی لیگ را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
یحیی مربی‌ای است که هیچ چیزی از مربیان خارجی که در تیم‌های دیگر هستند به لحاظ دانش و تجربه کم ندارد ضمن اینکه اصولاً یحیی ریزه‌کاری‌ها و شرایط خاص فوتبال ایران را خوب می‌داند که مربیان خارجی آشنایی به این مسائل ندارند. یحیی مربی شجاعی است که چندین دستیارش حالا مربیان لیگ برتر ما شده‌اند. سرمربی‌ای که اجازه می‌داد دستیارش در تمام کنفرانس‌ها شرکت کند. مسأله‌ای که بزرگی یحیی را نشان می‌دهد. یحیی به لحاظ فنی کم نمی‌آورد اما به نظرم به سرپرستی در کنار خود نیاز دارد که بتواند حاشیه‌ها را جمع کند تا یحیی و تیمش از این بابت لطمه نبینند.
شانس قهرمانی پرسپولیس در بین سایر مدعیان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
اگر پرسپولیس مهاجم خارجی ششدانگ جذب کند صددرصد قهرمان لیگ خواهد شد و در هر بازی حریفان را با چند گل اختلاف شکست خواهد داد.
چرا ما در کشورمان مثلاً در پست مهاجم، بازیکن خوب به تعداد کافی نداریم؟
پول زیاد انگیزه بازیکنان ما را خیلی کم ساخته؛ وقتی که بازیکن لیگ برتری از یک تیم بزرگ به یک تیم دیگر می‌رود و چند میلیارد هم پول می‌گیرد. این پول‌ها انگیزه را از بازیکن می‌گیرد و به نوعی مانع پیشرفت او می‌شود. متأسفانه ما در فوتبال کشورمان هم مدیر خوب چندانی نداریم. هر چند سال‌ها قبل ما مدیری مانند آقای عابدینی را داشتیم که در پرسپولیس عالی کار کرد یا مدیرانی مانند دادگان و صفایی فراهانی را هم داشتیم که واقعاً در مدیریت بی‌نظیر بودند اما حالا تقریباً فاقد مدیران ورزشی قوی هستیم و از این بعد بسیار لطمه خورده‌ایم.
بازیکنان ما هم چون پول‌های زیاد و میلیاردی می‌گیرند اشباع می‌شوند، به همین دلیل کمتر شاهد پیشرفت و به تکامل رسیدن بازیکنا‌ن‌مان می‌شویم.
فعلاً دو باشگاه بزرگ پایتخت پول دارند. بعد از مدتی این پول هم تمام می‌شود و دوباره سهام دیگری برای مدتی به مزایده گذاشته می‌شود و داستان تکرار می‌شود چون مدیرانی نداریم که مانند دادگان و عابدینی و صفایی فراهانی درآمدزا باشند.
بازیکنان اسمی که جذب پرسپولیس شده‌اند در تیم بزرگی مانند پرسپولیس جواب خواهند داد؟
بازیکن وقتی وارد پرسپولیس می‌شود انگار وارد دنیای جدیدی شده است که همه چیزش با تیم‌های دیگر متفاوت است. در این دنیای متفاوت هم ممکن است بازیکن تبدیل به مهدی طارمی یا نوراللهی شود یا اینکه مانند اسدی و چند بازیکن دیگر که نتوانستند در پرسپولیس موفق شوند راهی تیم دیگری شوند. بازیکن باید در پرسپولیس جدا از مسائل فنی به لحاظ روانی هم ظرفیت بالایی داشته باشد، موضوعی که امیدوارم در خصوص بازیکنانی مانند صادقی و دانیال اسماعیلی‌فر و سایر بازیکنان جدید به بهترین شکل ممکن رخ داده و اتفاق بیفتد.


 


Page Generated in 0.0071 sec