printlogo


کد خبر: 251973تاریخ: 1401/5/13 00:00
آغاز لیگ یک فرانسه همه نگا‌ه‌ها به مسی و پاری سن ژرمن
پیش به سوی درخشش در جام‌جهانی

لیونل مسی در فصل گذشته برای اولین بار در ده سال اخیر، در یک بازی پنج گل زد. البته این اتفاق در بازی آرژانتین و استونی روی داد، نه در دیدار پاری سن ژرمن. او در تیم باشگاهی‌اش در 26 بازی تنها شش گل در لیگ به ثمر رساند. این بدترین آمار مسی از فصل 06-2005 به این سو است، یعنی زمانی که تنها 18 سال داشت.
هرچند او 14 گل برای پی‌اس‌جی ساخت و پس از کیلیان امباپه، آمار دومین پاس گل لیگ را از آن خود کرد، اما او بی‌تردید پایین‌تر از معیارهایش در بارسلونا بود، جایی که 672 گل به ثمر رسانده بود.
مسی در بارسا در سال 2012 توانست 50 گل در لیگ بزند و در سال 2013 هم 46 گل به ثمر رساند. او هشت بار بهترین گل‌زن لالیگا و شش بار بهترین گل‌زن لیگ قهرمانان شد. لئو در اوج، یک بار در سال 2012، در یک دیدار پنج گل به بایر لورکوزن زد. یک دهه بعدتر، آمار ضعیف او در پاری‌سن‌ژرمن باعث شده این سؤال پیش بیاید که آیا او پس از سال‌ها بازی در کنار بازیکنانی فوق‌العاده مانند آندرس اینیستا، ژاوی ارناندس و نیمار، که عملاً در خدمت او بازی می‌کردند، می‌تواند در سیستم جدیدی جا بیفتد؟
کریستوف گالتیه، مربی جدید پی‌اس‌جی، می‌گوید: «ایده این است که او بیشتر در بازی درگیر باشد و هم‌تیمی‌هایش در جریان دیدارها بیشتر با او همکاری کنند. این اتفاق در فصل گذشته نیفتاد. هر چه تیم همکاری بیشتری داشته باشد، بیشتر به نتیجه می‌رسد. همه دنیا می‌دانند که او چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.»
برخی می‌گویند مسی 35ساله انرژی‌اش را برای سال جام جهانی نگه داشته است. این احتمالاً آخرین فرصت مسی برای فتح جام جهانی است. این تورنمنت در زمستان برگزار می‌شود و بازیکنان در آن بسیار آماده‌تر خواهند بود. مسی سال گذشته آرژانتین را قهرمان کوپا آمه‌ریکا کرد و با چهار گل زده در کنار لوییس دیاز بهترین گل‌زن این رقابت‌ها شد و با پنج پاس گل هم بهترین آمار را از آن خود کرد. به این ترتیب صبر او برای یک قهرمانی بزرگ ملی، پس از یک نایب‌قهرمانی جام جهانی و سه نایب‌قهرمانی کوپا آمه‌ریکا سرانجام به پایان رسید. شروع قدرتمند در پی‌اس‌جی می‌تواند او را آماده جام جهانی سازد. آنخل دی‌ماریا از یوونتوس و لائوتارو مارتینس از اینتر در کنار این بازیکن خط حمله مخوفی را می‌سازند.
نبود دی‌ماریا در فینال جام جهانی 2014 به این تیم ضربه زد، اما جدایی او از پی‌اس‌جی می‌تواند به مسی کمک کند. مائوریسیو پوچتینو، مربی سابق این تیم، گزینه‌های تهاجمی پرشماری داشت. اما گالتیه بیشتر به سیستم اهمیت می‌دهد تا به بازیکنان و این به سود مسی است. فصل گذشته، مسی قربانی چندپسته بودن خود هم شد. اما گالتیه پست او را تغییر نخواهد داد. او احتمالاً از نیمار و مسی در دو سوی امباپه استفاده خواهد کرد و مارکو وراتی که پاس‌های دقیقی می‌دهد هم جلوتر می‌آید. مسی فصل را با گل آغاز کرد و پی‌اس‌جی با درخشش او، توانست نانت را در سوپرجام فرانسه با نتیجه چهار بر صفر شکست دهد.
خط دفاعی پی‌اس‌جی هم با آمدن نوردی موکیله از لایپزیگ تقویت شده است. به این ترتیب، تا حدی فشار از خط میانی برداشته می‌شود و وراتی آزاد می‌شود تا به جلوتر برود و با مسی همکاری کند تا قفل خطوط دفاعی حریف را باز کنند. مسی از سمت راست حمله خواهد کرد و نقش او بیشتر سازنده خواهد بود و امباپه بیشتر نقش گل‌زن اصلی را ایفا می‌کند. به این ترتیب مسی می‌تواند انرژی خود را حفظ کند. این خبر خوبی برای آرژانتین هم خواهد بود.
 


Page Generated in 0.0054 sec