printlogo


کد خبر: 251964تاریخ: 1401/5/13 00:00
خبر



تکواندو قهرمانی جهان
در بلغارستان یک طلا و یک نقره برای ایران


 سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه با حضور ۷۶۸ تکواندوکار از کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در روز نخست، مبارزات اوزان ۴۲- و ۴۴- کیلوگرم دختران و ۴۵- کیلوگرم پسران برگزار شد که تیم کشورمان ۲ نماینده در بخش بانوان داشت که هر دو تکواندوکار با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی راه پیدا کرده و یک طلا نصیب ایران کردند. سوگند شیری در وزن ۴۲- کیلوگرم در حضور 31 تکواندوکار، اولین طلای ایران را کسب کرد. همچنین پرنیا سلمانی دومین نماینده ایران در روز نخست و در وزن ۴۴- کیلوگرم به نشان ارزشمند نقره دست پیدا کرد. هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه دختران برعهده فاطمه صفرپور است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به‌عنوان مربی او را همراهی می‌کنند.
 
آغاز مرحله جدید تمرینات تیم ملی بوکس
محل اسکان تیم را نصف کرد


مرحله جدید تمرینات تیم ملی بوکس کشورمان پس از بازگشت از تورنمنت بین‌المللی کویت، در حالی از روز چهارشنبه، ۱۲ مردادماه در سالن حاج احمد ناطق نوری آغاز شد که به‌دلیل مشکلاتی که در کمبود خوابگاه وجود دارد، این تیم نصف شد. ملی‌پوشان بوکس کشورمان پس از افتخارآفرینی در تورنمنت بین‌المللی کویت و کسب 2 مدال نقره و 4 برنز، مرحله جدید تمرینات آماده‌سازی خود را از روز چهارشنبه، 12 مردادماه در سالن حاج احمد ناطق نوری آغاز کردند که این اردو به‌مدت 13روز ادامه دارد. علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان با اشاره به آغاز مرحله جدید تمرینات گفت: «تصمیم داشتیم در این اردو از 30 بوکسور دعوت کنیم، اما متأسفانه به‌دلیل محدودیت محل اسکان، بالاجبار این مرحله از اردو را با 16 ملی‌پوش پیگیری می‌کنیم. با این حال با سایر بوکسورها از طریق فضای مجازی در ارتباط هستیم.»
 
احتمال بازگشت کاراته به المپیک ۲۰۲۸
بوکس و وزنه‌برداری حذف می‌شوند؟


کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۲۰۲۳ باید تصمیم بگیرد که آیا وزنه‌برداری، پنج‌گانه و بوکس را در برنامه اولیه سال ۲۰۲۸ بازگرداند یا خیر؟ با توجه به اینکه هنوز دو سال تا بازی‌های المپیک 2024 پاریس باقی مانده است، صحبت از بازی‌های 2028 لس‌آنجلس و احتمال اضافه شدن رشته‌های جدید در این بازی‌ها از جمله کاراته وجود دارد. بر اساس گزارش نشریه اسپانیایی «مارکا» چاپ مادرید؛ کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در سال 2023 باید تصمیم بگیرد که آیا وزنه‌برداری (حضور این رشته در پاریس 2024 تضمین ‌شده است)، پنج‌گانه و بوکس را در برنامه اولیه سال 2028 دارد یا نه؟ بر اساس این گزارش؛ تعداد پایه رشته‌های ورزشی بازی‌های المپیک پیش‌رو 28 رشته از جمله کوهنوردی، اسکیت‌برد و موج‌سواری است که در پاریس برگزار می‌شود.


Page Generated in 0.0060 sec