printlogo


کد خبر: 251951تاریخ: 1401/5/13 00:00
ریکاردو؛ مردی که زیاد می‌خندد!
ساپینتو: بله، من هیجان دارم

حمیدرضاعرب
روزنامه نگار
حالا بازیکنان بیش از همیشه با سرمربی خود اخت شده‌اند؛ مرد خندان اما سختگیر و منضبط تمرینات استقلال. در روزهای نخست حضور مرد پرتغالی روی نیمکت استقلال چندان نمی‌شد او را خندان دید. ریکاردو سعی می‌کرد اغلب با چهره‌ای جدی مقابل بازیکنان ظاهر شود. شاید این شگرد مرد پرتغالی بود که از همان هفته‌های آغازین سعی کرد میان خودش و بازیکنان فاصله ایجاد کند تا احیاناً آنها بی‌انگیزه نشوند و تمرینات سخت بدنسازی را با جدیت پشت سر بگذارند. حالا که ساپینتو مأموریت خود را به سرانجام رسانده بیش از هر زمان دیگری در تمرینات به بازیکنان لبخند می‌زند و گاه آنها را در آغوش می‌گیرد و به زبان انگلیسی توصیه‌هایی به آنها می‌کند.
برای مثال ساپینتو در صحبت‌هایی که در حین تمرین با سید حسین حسینی داشته به او گفته که خوشحالم علاوه بر تمرینات روزانه به طور اختصاصی هم تمرین می‌کنی. ساپینتو به حسینی گفته که این رفتار نشانه روحیات یک بازیکن حرفه‌ای است. حتی سرمربی استقلال به حسینی وعده داده با ادامه این روند به اول مرد تیم ملی فوتبال ایران هم تبدیل می‌شود.
در عین حال مرد پرتغالی از دیگر بازیکنان نیز غافل نیست. او در روزهای اخیر به تناوب با روزبه چشمی گفت‌و‌گوهایی انجام داده است. مهدی‌ مهدی‌پور و صالح حردانی نیز بارها مورد خطاب سرمربی استقلال قرار گرفته‌اند. رابطه تنگاتنگ ساپینتو با داسیلوا و یامگا زبانزد همه بازیکنان است و به نظر می‌رسد مرد پرتغالی حساب ویژه‌ای روی این دو بازیکن باز کرده است. و بنا دارد دو پست حساس رهبری خط دفاع را به عهده مدافع برزیلی بسپارد و در خط حمله نیز مسئولیت‌های مهم به یامگای فرانسوی بدهد.
رفتار ساپینتو در هفته‌هایی که با استقلال تمرینات را آغاز کرده به گونه‌ای بوده که اغلب بازیکنان با او رابطه عاطفی مطلوبی ایجاد کرده‌اند. فاکتوری که به موفقیت استقلال در لیگ آتی کمک خواهد کرد. او حتی وقتی با برخی بازیکنان اختصاصی صحبت می‌کند، روحیات خودش را هم وصف می‌کند و ابایی ندارد از بیان این جمله که بگوید: «من یک مربی هیجانی‌ام!» ساپینتو تلاش کرده با این روراستی به بازیکنان استقلال نزدیک شود. او حتی گفته که خوب است یک مربی با هیجان نتایج تیمش را دنبال کند. از نظر او چنین رویه‌ای نشأت گرفته از عرق یک مربی به مجموعه است. ساپینتو از همه بازیکنانش خواسته با هیجان وارد لیگ شوند. این مهم‌ترین مأموریت مرد پرتغالی به بازیکنانی است که حالا او را مانند یک برادر یا یک پدر در استقلال پذیرفته‌اند.
ساپینتو بزودی با پیراهن و شال آبی وارد لیگ می‌شود. بزودی پرده از تفکرات او برداشته خواهد شد. بخصوص جایی که مرد پرتغالی ترکیب اصلی تیمش را انتخاب می‌کند و برخی بازیکنان را به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌فرستد. آنجا است که روشن خواهد شد ساپینتو چه در چنته دارد و با چه تفکراتی وارد عرصه لیگ شده است. دیدن او با استقلال البته تا زمانی جذاب است که آبی‌ها باختی را در کارنامه خود به ثبت نرسانند. شکست برای این استقلال که سابقه قهرمانی بدون باخت را در لیگ بیست و یکم دارد به منزله از دست دادن روحیه شکست‌ناپذیری است و مرد پرتغالی نیز عمیقاً به‌دنبال حفظ این رکورد است و با اینکه دوست دارد تیمی هجومی را وارد میدان لیگ کند، اما بر این باور است که در فوتبال ایران برای موفقیت ابتدا باید دروازه را بسته نگه داشت. او راز موفقیت در فوتبال ایران را بخوبی درک کرده است؛ هر چند که اجرا نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است و ساپینتو باید قادر باشد همه آنچه می‌اندیشد را در میدان رقابت به نمایش بگذارد.
 


Page Generated in 0.0072 sec