printlogo


کد خبر: 251945تاریخ: 1401/5/13 00:00
ستار همدانی: تصمیمات آجورلو برای استقلال درست بوده
سرنوشت حسین‌زاده مثل قایدی نشود!

ایمان گودرزی
خبرنگار
از نظر ستار همدانی استقلال تیم کاملی را در اختیار دارد و می‌شود روی موفقیتش برای فصل بعد حساب کرد. پیشکسوت استقلال تأکید دارد که بازیکنان جوان و بااستعداد اول باید به بلوغ حرفه‌ای برسند و بعد به تیم‌های خارجی بروند.

استقلال بازیکنان زیادی را در پست‌های مختلف جذب کرده است، از عملکرد تیم در نقل و انتقالات تا اینجای کار راضی بوده‌اید؟
 خدا را شکر شاکله اصلی تیم بخوبی حفظ شده است. در پست‌هایی که احساس ضعف می‌کردیم یا بازیکن از دست دادیم بخوبی بازیکن گرفته‌ایم. هنوز پنجره‌های نقل و انتقالاتی باز است و باید دید بازیکن جدیدی به تیم اضافه خواهد شد یا خیر. مهاجمان خوبی به تیم اضافه شده‌اند و با توجه به حفظ ساختار دفاعی بی‌نظیر فصل قبل می‌توان امید زیادی به این تیم در رقابت‌های لیگ بیست و دوم داشت. ثبات مدیریتی برگ برنده استقلال در یک فصل اخیر بوده است.
در چه پست‌هایی هنوز استقلال ضعف دارد؟ تیم هنوز به خرید جدید بازیکن نیاز دارد؟
از نظر من یارگیری‌ها کامل بوده است اما باز هم باید تیم بازی کند و با انجام بازی‌های تدارکاتی و رسمی نقاط ضعف مشخص شود. بعد از آن بنا به تصمیم کادر فنی و مدیریت در این مورد تصمیم‌گیری شود که تیم هنوز هم نیاز به خرید بازیکن دارد یا نه.
شایعاتی مبنی بر خرید قایدی و محبی به گوش می‌رسد.
این قضیه را ما نمی‌توانیم تشخیص بدهیم و قطعاً خرید بازیکنان دیگر برای تیم به فلسفه مدیریت برمی‌گردد، مدیریت و کادر فنی تعامل بسیار خوبی با هم دارند و حتماً با توجه به نیازهای سرمربی، بازیکن به تیم اضافه خواهد شد.
روزهای گذشته انتقادات زیادی شده؛ در مورد اینکه خسرو حیدری بدون سابقه مربیگری دستیار ساپینتو شده...
 این مسائل همه مربوط به فلسفه و مدیریت باشگاه است و تشخیص این تصمیم در دستان مدیریت. قطعاً استراتژی باشگاه این است فردی را که دستیار ساپینتو می‌کند بتواند بر دانش خود بیفزاید و تجربه کسب کند که در آینده به درد تیم بخورد. تشخیص اینکه خسرو آینده روشنی در مربیگری دارد یا ندارد بر عهده باشگاه بوده و با توجه به اینکه 90 درصد از تصمیمات آقای آجورلو برای استقلال درست و بجا بوده است باید به این اقدام نیز احترام گذاشته شود.
حسین‌زاده از تیم جدا و راهی بلژیک شد، لیگ بلژیک را جای مناسبی برای پیشرفت بازیکنان جوان تیم می‌دانید؟
باید تا جایی که می‌شود از خروج بازیکنان جوان و بااستعداد از ایران جلوگیری کرد. بازیکن جوان بااستعدادی که با یک فصل درخشش به لیگ‌های خارجی می‌رود هنوز راه و روش حرفه‌ای‌گری را یاد نگرفته است. واقعاً حیف استعدادهای ایرانی است که به این لیگ‌ها بروند و در جوانی فوتبال خود را نابود کنند. همه ما دیدیم که چه بلایی سر قایدی آمد و الان هیچ اثری از آن پسر ریزنقش تکنیکی و با استعداد نمی‌بینیم. امیدوارم این اتفاق برای امیرحسین نیفتد. به نظر من اگر دو یا سه سال دیگر در استقلال می‌ماند می‌توانست براحتی به تیم خیلی بهتری برود. ماندنش هم به نفع استقلال بود و هم به نفع خودش اما متأسفانه برخی از اطرافیان او فقط به فکر منفعت طلبی خودشان هستند و از این انتقال سود هنگفتی کردند. فقط و فقط امیدوارم که حسین‌زاده بتواند خودش را در بلژیک نشان دهد و پیشرفت کند. ان‌شاءالله بتواند برای کشور افتخارآفرینی کند و از بلژیک راهی تیم‌های بهتری شود و این انتقال فوتبالش را نابود نکند.
 


Page Generated in 0.0049 sec