printlogo


کد خبر: 251942تاریخ: 1401/5/13 00:00
ضرب‌الاجل AFC درباره لیگ قهرمانان آسیا
هیأت رئیسه تکلیف باشگاه‌ها را مشخص کند

فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به جای برگزاری در سال 2023 در فصل 24-2023 برگزار خواهد شد که این تغییر تقویم، مطابق غرب آسیا و به سود تیم‌های باشگاهی ایران است.
طبق تغییرات زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، تا زمان برگزاری دوره بعدی این مسابقات، قهرمانان دو دوره از لیگ و جام حذفی فوتبال ایران مشخص شده‌اند و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال باید سازوکاری برای انتخاب سهمیه‌هایش از میان تیم‌‌های باشگاهی تعریف کند.
با همه تأکیدی که به لزوم تعریف این سازوکار تا پیش از مشخص شدن قهرمان لیگ و جام ‌حذفی در فصل گذشته شده بود، هیأت رئیسه هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفت. حالا فدراسیون فوتبال ایران باید هر چه سریع‌تر در مورد ساز و کار معرفی نمایندگان باشگاهی ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم‌گیری کند.
سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در آخرین اظهارنظر خود در این خصوص گفته است: «کنفدراسیون فوتبال آسیا یک ضرب‌الاجلی درباره معرفی نمایندگان لیگ قهرمانان دارد، اما مهم‌تر از آن این است که قبل از شروع لیگ این اتفاق بیفتد و صرف‌نظر از ضرب‌الاجل AFC ما اگر این وظیفه را به اتمام برسانیم، تقریباً باشگاه‌ها وارد رقابت‌ها نشدند و شک و شبهه‌ای در این خصوص به وجود نمی‌آید که ما به این سمت می‌رویم تا باشگاه خاصی را مدنظر قرار دهیم. معمولاً این اتهامات زرد پیش می‌آید و ما امیدواریم تا قبل از شروع لیگ این کار نهایی و پیش‌نویس آن آماده شود. متأسفانه ما در آستانه شروع لیگ یکسری مشکلات مانند شرایط آماده‌سازی ورزشگاه‌ها و... داریم که خیلی از لیگ‌های رقیب‌مان ندارند.»
این مسأله باید خیلی سریع‌تر روشن شود و از طرفی فدراسیون فوتبال به‌دلیل از اکثریت افتادن نفرات هیأت رئیسه، نمی‌تواند جلسه رسمی برگزار کند. با این حال اگر ضرب‌الاجل AFC می‌تواند خطرآفرین شود و فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از باشگاه‌ها بگیرد، در این زمینه اعضای هیأت رئیسه باید شرایط را بررسی و اگر راهکاری وجود دارد، تصمیم‌گیری کنند. فوتبال باشگاهی ایران اکنون در این زمینه در شرایط اضطراری قرار دارد و شاید بتوان به این نتیجه رسید که اعضای فعلی هیأت رئیسه تصمیمی اتخاذ کرده، ساز و کار معرفی نمایندگان ایران را به AFC اعلام کنند و پیش از شروع لیگ موضوع به باشگاه‌ها ابلاغ شود. پس از انتخابات فدراسیون فوتبال و به اکثریت رسیدن هیأت رئیسه، روال قانونی آن و تصویب تصمیم اتخاذ شده در هیأت رئیسه به نتیجه برسد.
 


Page Generated in 0.0048 sec