printlogo


کد خبر: 251938تاریخ: 1401/5/13 00:00
ماجدی، نقش اول بازی انتخابات
میرشاد چطور رأی جمع می‌کند؟

بازی انتخاباتی کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال پیچیده شده است. تاج نتوانست آن‌طور که برنامه‎ریزی کرده بود روی موفقیت تاریخی وکلای پرونده ویلموتس مانور دهد و از طرفی میرشاد ماجدی تا توانست در گزارشی که برای وزارت ورزش نوشته بود، اوضاع را برای تاج سخت‌تر کرد و شانس خود را بالا برد. او البته در کنار این موضوع تکه‌های دیگری از پازل انتخابات را برای خود جفت و جور می‌کند.

به محض ورود مهدی تاج به گردونه رقابت برای ریاست فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی گرچه از ثبت‌نام در انتخابات انصراف داد اما خیلی زود برگشت، ثبت‌نام کرد و حالا در قامت سرپرست فدراسیون فوتبال از هیچ کاری برای هموارسازی مسیرش برای رسیدن به ریاست کوتاهی نمی‌کند.
همزمانی این اقدامات ماجدی با صدور رأی مارک ویلموتس و استفاده او از تقصیر مهدی تاج و هیأت رئیسه‌اش در فاجعه ویلموتس، خواه ناخواه تصمیم‌گیری‌های او را از خواسته‌های فردی و رقابت‌های انتخاباتی به سمت مطالبات ملی پیش برده است و همین باعث می‌شود کمتر مورد این اتهام قرار بگیرد که تمام این اقدامات را در جهت رسیدن به هدف شخصی‌اش پیش می‌برد.
با این حال اما برکناری عبدالکاظم طالقانی، از ریاست هیأت فوتبال استان خوزستان بعد از 8 سال ریاست در این سمت، طرح شائبه‌ها و اتهامات علیه غرض‌های شخصی ماجدی را جدی‌تر مطرح کرد. هرچند که همچنان طالقانی را بازمانده مسببین پرونده ویلموتس می‌دانیم و از این جهت شاید عده‌ای هم بگویند حتی اگر با نیت شخصی انجام شده باشد، حذف امثال طالقانی از فوتبال تصمیم خوبی است! که این هم از خوش‌شانسی ماجدی است که در چنین برهه‌ای قرار گرفته تا براحتی بتواند هدف‌های شخصی‌اش را تحت لوای میل به خدمت، عرضه کند. فقط کافی است با هم مروری داشته باشیم به تصمیم‌های اخیر ماجدی تا ببینیم او در هفته‌های اخیر از جایگاهی که دارد تا چه اندازه در جهت هموارسازی مسیرش برای ریاست استفاده می‌کند.
 
برکناری حیدر بهاروند
میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال بعد از پایان ثبت‌نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رئیسه، در حکمی رأی به برکناری حیدر بهاروند از ریاست سازمان لیگ داد. او ۴۸ ساعت قبل از پایان مهلت ثبت‌نام، در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کرد و از ماجدی و قنبرزاده به‌عنوان نواب خود یاد کرد اما فدراسیون فوتبال خیلی زود این خبر را تکذیب کرد و این موجب شد تا حیدر بهاروند ثبت‌نام خود را پس بگیرد. به نظر می‌رسد برکناری حیدر بهاروند بی‌ربط با مصاحبه او نباشد که گفت: «اسامی نامزدها را دیدم و به نظر من در بین این نامزدها مهدی تاج بهترین گزینه برای اداره فدراسیون فوتبال است. او می‌تواند بخوبی فدراسیون را اداره کند و به ساحل آرامش برساند.»
 
انتخاب مرفاوی و آزمون
انتخاب صمد مرفاوی و مریم آزمون، به‌عنوان سرمربی‌های دو تیم جوانان و زنان برای میرشاد ماجدی در حکم جلب دو رأی مثبت برای رسیدن به ریاستش بود. این موضوع از همان زمان انتخاب مشخص بود و اتفاقاً هر یک از این انتخاب‌ها هم جنجال‌های خاص خودش را در پی داشت. صمد مرفاوی که رسماً رفیق دیرینه میرشاد ماجدی بود که برادر میرشاد را هم به‌عنوان دستیارش معرفی کرد و انتخابش حرف و حدیث‌های زیادی به جا گذاشت. انتخاب مریم آزمون به جای مریم ایراندوست هم با خبرهایی که درباره قطع همکاری عجیب فدراسیون با ایراندوست منتشر شده بود، باز هم جنجالی شد و آنجا هم ردی از مصلحت انتخاباتی در این انتصاب به چشم می‌خورد.
 
حتی حفظ اسکوچیچ!
حالا که فکر می‌‌کنیم، شاید حتی بتوان به شائبه‌هایی که عده‌ای درباره مقاصد انتخاباتی ماجدی در جریان وتوی رأی کمیته فنی درباره اسکوچیچ مطرح می‌کردند، جدی‌تر نگاه کرد. او نمی‌توانست در آستانه انتخابات یکی از رأی‎هایش را بسوزاند! از کجا معلوم بود که علی دایی، جواد نکونام، قلعه‌نویی یا حتی کی‌روش که از گزینه‌های احتمالی جایگزینی اسکوچیچ بودند به او رأی می‌دادند؟
 
و حالا برکناری طالقانی
دوره ریاست چهار ساله عبدالکاظم طالقانى در خردادماه سال جارى به پایان رسیده بود اما وی تمایلى به برگزارى انتخابات هیأت فوتبال خوزستان و ترک این سمت نداشت تا اینکه سرانجام عبدالعظیم آل‌کثیر از داوران سابق و سرپرست کمیته داوران هیأت فوتبال خوزستان به‌عنوان سرپرست جدید این هیأت و جانشین رئیس غیرقانونى این هیأت انتخاب شد. با این حال طالقانی معتقد است که او را به طور غیرقانونی برکنار کرده‌اند. برکناری طالقانی به‌عنوان آخرین بازمانده از هیأت رئیسه فدراسیونی که زیر قرارداد ویلموتس را امضا کرده بودند، یک بار دیگر شائبه رد صلاحیت تاج را هم قوت بخشیده اما همه اینها نقش امیال شخصی ماجدی در این برکناری را کتمان نمی‌کند.

حمله تند طالقانی به سرپرست فدراسیون
برکناری‌ام برای مهندسی انتخابات است

عبدالکاظم طالقانی می‌گوید: «طبق بند ۹ ماده ۲۳ اساسنامه هیأت‌های استانی زمانی که رئیس هیأتی دوران چهارساله مدیریتش به پایان می‌رسد، به کار خود در هیأت تا زمان برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیأت فوتبال آن استان ادامه می‌دهد و بر این اساس سرپرست فدراسیون یعنی ماجدی حق برکناری من را نداشت. ضمن این‌که در حال حاضر فدراسیون فوتبال هیأت‌رئیسه‌ای برای تصمیم‌های اینچنینی ندارد. من این موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهم کرد.»
او تأکید کرد: «برنامه آقای ماجدی، مهندسی انتخابات است زیرا او در این قضیه ذینفع است و در حال اقداماتی است که افرادی را تعیین کند که آرا در مجمع انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال به سمت خودش باشد و برکناری من نمونه‌ای از تخلف آقای ماجدی است. ضمن اینکه هر کسی نامه‌ برکناری من را امضا کرده باشد، او هم تخلف کرده و کار آنها ناعادلانه بوده است.»

 


Page Generated in 0.0059 sec