printlogo


کد خبر: 251931تاریخ: 1401/5/13 00:00
فصل حیاتی برای قلعه‌نویی و شاگردانش
گل‌گهر می‌تواند معادلات صدر را تغییر ‌دهد؟

چهارمین فصل حضور تیم سیرجانی در لیگ برتر شاید همان سالی باشد که آنها بتوانند مدعیان را به دردسر بیندازند. البته همه تیم‌های بالای جدول به خوبی تقویت شده‌اند و گل‌گهر کار آسانی ندارد.

ایران ورزشی – گل‌گهر تابستان امسال نسبت به بقیه تیم‌های مطرح لیگ برتر بی ‌سر و صدا بوده و فقط مصاحبه‌ای از امیر قلعه‌نویی بازتاب زیادی داشت که در آن مدعی شده بود تیمش فصل گذشته در ماجرای بانیاما 25 امتیاز ضرر کرده است. این ادعای اغراق شده اشاره به کسر 7 امتیاز به خاطر استفاده غیرمجاز از مهاجم گابنی بود که چهار امتیاز آن به رقیبانی مثل سپاهان و استقلال رسید.
گل‌گهر لیگ بیست و یکم را در رده چهارم به پایان برد و با این 7 امتیاز می‌توانست جای سپاهان در رده سوم را بگیرد. این عملکرد خوبی برای تیم سیرجانی بود که سومین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد. حالا این سؤال مطرح است که گل‌گهر در فصل جدید می‌تواند خودش را به مدعیان نزدیک‌تر کند و وارد کورس قهرمانی شود؟
در روزهای منتهی به شروع فصل طبق معمول استقلال و پرسپولیس در صدر اخبار هستند و سپاهان و تراکتور به خاطر حضور مورایس و بردیف و فولاد به خاطر جذب اشکان دژاگه و وریا غفوری، ملی‌پوشان سابق بیشتر زیر ذره‌بین بوده‌اند. گل‌گهر اما روزهای آرام‌تری را سپری می‌کند و این می‌تواند به نفع قلعه‌نویی و شاگردانش باشد.

ترمیم و تقویت
مهم‌ترین بازیکن جدا شده گل‌گهر سعید صادقی بود که با انتقالی پر سر و صدا به پرسپولیس پیوست، ولی سیرجانی‌ها برای جانشینی سراغ وسلی گومز برزیلی رفتند. این گوش چپ سابقه بازی در سری‌A برزیل را دارد و انتظار می‌رود یکی از خارجی‌های باکیفیت لیگ برتر باشد. گل‌گهر در سمت چپ زمین زکی‌پور را هم از دست داد که به سپاهان رفت و مهران درخشان‌مهر به جای او به فهرست تیم اضافه شد.
محمد خدابنده‌لو، هافبک فصل قبل ذوب‌آهن و تیم امید یکی دیگر از خریدهای خوب گل‌گهر است که می‌تواند در خط میانی نقش مؤثری داشته باشد. بانیاما هم بعد از یک انتقال قرضی به گل‌گهر برگشته و قلعه‌نویی بدون نگرانی از کسر امتیاز می‌تواند از او در خط حمله استفاده کند. امیر شهیم، مهاجم فصل قبل ماشین‌سازی و پدیده لیگ بازیکن جوان و مستعد دیگری است که این فصل به گل‌گهر اضافه شده. او هم مثل خدابنده‌لو مورد توجه تیم‌های مطرح از جمله پرسپولیس بود و ترافیک خط حمله گل‌گهر را شدیدتر خواهد کرد. در خط حمله باید به بازگشت یونس شاکری هم اشاره کرد که فصل قبل شروع خیلی خوبی داشت، ولی به دلیل پارگی رباط بخش زیادی از مسابقات را از دست داد.
قلعه‌نویی اسکلت فصل قبل تیمش را تقریباً حفظ کرده و در این فصل هم انتظار می‌رود فروزان، مصلح، سهرابیان، آرتا، تیکدری، علیزاده، شکاری و استنلی کی‌روش از بازیکنان اصلی باشند.
 
نتایج ضعیف در بازی‌های دوستانه
گل‌گهر تمرینات آماده‌سازی را در تهران شروع کرد، مدتی به سیرجان رفت و در آخرین مقطع پیش از شروع لیگ بیست و دوم این روزها اردویی را در ترکیه برگزار می‌کند. گل‌گهر در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل نتایج خوبی نگرفته است. آنها در اولین بازی مقابل مس رفسنجان بازی کردند و به تساوی یک بر یک رسیدند. بازی دوم مقابل مس کرمان در شهر سیرجان در شرایطی نیمه‌تمام ماند که تیم تازه‌وارد لیگ یک بر صفر پیش بود. گل‌گهر پیش از سفر به ترکیه یک بازی دوستانه هم با آلومینیوم اراک داشت که دو بر صفر شکست خورد.
گل‌گهر در این بازی‌ها تغییرات زیادی داشت و نمی‌توان نتایج آن را ملاک دقیقی برای ارزیابی دانست. این تیم دو بازی تدارکاتی هم در ترکیه دارد که انتظار می‌رود در آنها بتواند از تمام نفرات قدیم و جدیدش استفاده کند.
گل‌گهر لیگ بیست و دوم را با بازی خانگی مقابل تراکتور شروع می‌کند و بعد از آن باید در رفسنجان با مس بازی کند. تیم سیرجانی هفته سوم در خانه بازی سختی مقابل سپاهان دارد و بعد از آن میهمان مس کرمان است. امتیاز این برنامه برای گل‌گهر این است که در چهار هفته نخست از استان کرمان خارج نمی‌شود و اولین بازی خارج از استان در هفته پنجم مقابل ملوان در انزلی است.
عمق ترکیب گل‌گهر بخصوص در خط حمله نسبت به فصل قبل بیشتر است و انتظار می‌رود که قلعه‌نویی بتواند نتایج بهتری بگیرد، ولی نباید فراموش کرد که لیگ نسبت به فصل قبل دشوارتر شده و تیم‌هایی مثل سپاهان، فولاد و مس رفسنجان که همسایه‌های سیرجانی‌ها در جدول فصل قبل بودند هم وضعیت بهتری دارند.


 


Page Generated in 0.0060 sec