printlogo


کد خبر: 249061تاریخ: 1401/4/6 00:00
بازیکن باشگاه آلمانی پس از افشای پیوند با نئونازیسم از فوتبال خداحافظی کرد
«طرفدار هیتلر هستی»

مدافع اتریشی باشگاه آینتراخت فرانکفورت دو هفته پس از جنجال رسانه‌ای ناشی از برملا شدن ارتباط با یکی از چهره‌های منتسب به نئونازیسم، اعلام بازنشستگی کرد.
«مارتین هینترگر» ۲۹ ساله که به‌تازگی به همراه باشگاه آلمانی لیگ اروپا را تصاحب کرده‌ است، افشا کرده که پس از سرازیر شدن سیل انتقادات از وی در پی کمک به «هاینریش سیکل» شریک تجاریش برای سازماندهی یک تورنمنت فوتبال جوانان در اتریش، مجبور به آویختن کفش‌هایش شده است. گفته می‌شود سیکل در دهه ۹۰ میلادی در یک جنبش نئونازی فعالیت کرده و علاوه بر این، با گروهی ملی‌گرا در اتریش نیز روابط تجاری داشته است.
هینترگر که در گذشته پرده از ابتلا به افسردگی‌اش برداشته بود، گفته است که جنجال برآمده از پیوندهایش با سیکل او را متقاعد کرده که از فوتبال فاصله بگیرد. باشگاه آینتراخت نیز اعلام کرده که درهای باشگاه همواره به روی هینترگر باز است؛ در بیانیه این باشگاه به این نکته اشاره شده که هینترگر در توضیح ماجرا گفته است که از گذشته پرحرف و حدیث سیکل
 بی‌خبر بوده است. نئونازیسم به جمعیت‌ها، جنبش‌ها و ایدئولوژی‌های پساجنگ جهانی دوم اشاره دارد که عقایدی مشابه نازیسم دارند. این پدیده یک مسأله جهانی است و در بسیاری از کشورها و شبکه‌های مجازی به چشم می‌خورد. این جنبش‌ها نشانه‌های دکترین نازی همچون ناسیونالیسم افراطی، نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و یهودستیزی را دنبال می‌کنند. انکار هولوکاست و استفاده از نشان‌های نازی در بین این جنبش‌ها رایج است. همچنین در بعضی از شاخه‌های اروپایی و امریکای لاتین این جنبش‌ها آدولف هیتلر را به‌عنوان رهبر ستایش می‌کنند.


 


Page Generated in 0.0055 sec