printlogo


کد خبر: 249046تاریخ: 1401/4/6 00:00
خبر



فصیحی رکورد دوی ۱۰۰ متر زنان ایران را شکست

فرزانه فصیحی در جریان رقابت‌های ترکیه رکورد ملی ماده ۱۰۰متر زنان ایران را پس از هشت سال شکست. در جریان برگزاری مسابقات بین‌المللی ترکیه، فرزانه فصیحی موفق شد در مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰متر این رقابت‌ها با ثبت حد نصاب 44/11 ثانیه ضمن کسب عنوان نخست، رکورد ملی ایران را یک صدم ‌ثانیه ارتقا دهد. رکورد ملی ایران در این ماده با زمان 45/11 ثانیه از سال 93 در اختیار مریم طوسی بود که فصیحی موفق شد پس از هشت سال این حد نصاب ملی را بشکند و به‌عنوان رکورددار جدید ملی دو و میدانی ایران در ماده ۱۰۰ متر لقب بگیرد.


فینال هیجان‌انگیز رقابت‌های هزار امتیازی تنیس
تابستان تنیس داغ‌تر می‌شود

در فصل استراحت ورزشکاران و تعطیلی بسیاری از لیگ‌های ورزشی، بازار تنیس به داغی هوای تابستانه شهرهای ایران شده و تقریباً هفته‌ای نیست که چندین مسابقه داخلی و بین‌المللی سطح بالا در کشور برگزار نشود.
همین روزها و در شرایطی که رقابت‌های تور جهانی جی 5 به تازگی در ارومیه به پایان رسیده، چهار مسابقه هزار امتیازی در شهرهای مختلف کشور در جریان است که یکی از مهم‌ترین‌های آن عصر امروز در شهرک امید تهران به پایان می‌رسد.
در فینال این رقابت‌ها کسری رحمانی با سامیار الیاسی دیدار می‌کند.
فینال رقابت‌های هزار امتیازی امروز از ساعت 16 آغاز و از شبکه ورزش به‌صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.
در مجموع رویدادهای برگزار شده هفته جاری و هفته آینده، چیزی حدود 1500 تنیسور به میدان رفته‌اند که رقم قابل توجهی برای این رشته به حساب می‌آید؛ حضور پررنگ و گسترده‌ای که نوید رسیدن روزهای خوب تنیس طی سال‌های آینده را می‌دهد.
همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بلافاصله پس از پایان رقابت‌های جاری، چندین مسابقه دیگر داخلی و بین‌المللی دیگر در کیش، اصفهان، شیراز و چند شهر دیگر ایران آغاز می‌شود تا تابستان تنیس همچنان داغ بماند.


هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک بالاخره تصمیم گرفت
تعیین زمان ثبت‌نام کاندیداها در روز غیبت رئیس

هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک بالاخره زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک را اعلام کرد. نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح دیروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد آن هم در شرایطی که رضا صالحی‌امیری غایب بود. ضمن اینکه هادی ساعی و فضل‌ا... باقرزاده نیز در جلسه شرکت نکردند. مجید کیهانی، علی دادگر، مجید شایسته، محمد علیپور، طاهره طاهریان، محسن رضوانی و کیکاووس سعیدی اعضای حاضر در جلسه هیأت اجرایی بودند که در مورد زمان اطلاع‌رسانی برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و آغاز ثبت‌نام صحبت کردند و در نهایت 5 مرداد را به‌عنوان زمان شروع ثبت‌نام اعلام کردند.
طبق تصمیم هیأت اجرایی، ۲۵ تیرماه برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک اطلاع‌رسانی می‌شود، ضمن اینکه فهرست اعضای مجمع هم منتشر می‌شود. این فهرست از این جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد چه کسانی می‌توانند کاندیدای حضور در این انتخابات شوند. در این لیست نام کارشناسان خبره اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چرا که اگر قرار باشد فردی از بیرون وارد انتخابات شود، فقط از این طریق می‌تواند وارد مجمع شود؛ فردی که در این صورت حتماً شانس بالایی برای انتخاب شدن دارد.
همچنین در این جلسه هیأت اجرایی، عبدالحمید احمدی رئیس انجمن ورزشی‌نویسان گزارشی را در مورد برنامه‌های این انجمن به اعضای هیأت اجرایی ارائه و از بودجه دفاع کرد. گزارشی هم از وضعیت بازنشستگان کمیته ملی المپیک به اعضای هیأت اجرایی ارائه شد.
 


 


Page Generated in 0.0050 sec