printlogo


کد خبر: 249032تاریخ: 1401/4/6 00:00
غافلگیری بیانیه انتخابات؛ ادامه فعالیت نایب رئیس در بازداشت
کامرانی‌فر: بعد از انتخابات درباره شهره موسوی تصمیم‌ می‌گیریم



گزارش
 بهناز میرمطهریان 
اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره تاریخ ثبت‌نام نامزدها در انتخابات 8 شهریور دیروز (یکشنبه) روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت. حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال در این اطلاعیه تأکید کرده است طی جلسه‌ای که با کمیته انتخابات داشته مقرر شده مجمع انتخاباتی برای انتخاب برخی اعضای هیأت رئیسه شامل رئیس، نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیأت رئیسه برگزار شود. در این اطلاعیه اما هیچ حرفی از انتخاب نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال زده نشده است. شهره موسوی که ماه‌هاست در بازداشت به سر می‌برد، عملاً امکان رسیدگی به وظایف خود را ندارد و این سؤال مطرح می‌شود که چرا فدراسیون فوتبال تصمیمی برای انتخاب جایگزین به جای او نگرفته است؟
چرا هیأت رئیسه نایب رئیس زنان را برکنار نکرد؟
حسن کامرانی‌فر در گفت‌و‌گویی با خبرنگار ایران ورزشی، دلیل این تصمیم را این‌طور توضیح می‌دهد: «طبق اساسنامه نمی‌توانیم برای پست نایب رئیسی زنان، انتخابات برگزار کنیم. چون این پست هنوز بلاتصدی نشده است. مطابق اساسنامه تنها در صورتی می‌توانیم برای پستی در هیأت رئیسه انتخابات برگزار کنیم که این پست بنا به دلایلی چون عزل، استعفا یا برکناری، بلاتصدی شده باشد. اگر ایشان 4 جلسه در جلسات هیأت رئیسه غیبت داشت هم این پست بلاتصدی به حساب می‌آمد اما این اتفاق نیفتاده و ایشان به‌صورت آنلاین در جلسات حضور داشته.»
 هیأت رئیسه از رسمیت افتاد
آیا همین که شهره موسوی در جلسات حضور دارد و دلیلی برای به حدنصاب رسیدن جلسات هیأت رئیسه بوده، برای فدراسیون فوتبال کافی است؟ آیا او نباید به خاطر اینکه نمی‌تواند وظایفش را در پست نایب رئیسی زنان به طور تمام و کمال انجام دهد، برکنار شود؟ کامرانی‌فر در پاسخ به این سؤال به ایران ورزشی می‌گوید: «بله، اعضای هیأت رئیسه می‌توانند درباره ایشان تصمیم‌گیری کنند اما موضوع این است که در حال حاضر جلسات هیأت رئیسه به حدنصاب نمی‌رسد و امکان تشکیل جلسه رسمی و تصمیم برای برکناری خانم موسوی وجود ندارد. ضمن اینکه 70 روز قبل از برگزاری مجمع باید این تصمیم‌ها گرفته می‌شد که الان دیگر موعد آن گذشته است و ما تا چند روز دیگر شروع ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی را پیش رو داریم.»
 تصمیم فدراسیون درباره شهره موسوی چیست؟
اعضای هیأت رئیسه برای اینکه بتوانند تصمیم‌های خود را تا پیش از مجمع 10 خرداد پیش ببرند، از هیچ تلاشی دریغ نکردند تا جلوی از رسمیت افتادن جلسات را بگیرند. همین شد که شهره موسوی را آنلاین در جلسات حاضر کردند و حتی یک لحظه به برکناری او فکر نکردند. حالا هم که سراجی در مجمع 10 خرداد عزل شد، دیگر هیأت رئیسه از رسمیت افتاده و امکان تصمیم‌گیری درباره شهره موسوی هم وجود ندارد. با این تفاسیر تکلیف نایب رئیس زنان چه می‌شود؟
کامرانی‌فر، در پاسخ به این سؤال به ایران ورزشی می‌گوید: «بعد از انتخابات 8 شهریور که اعضای هیأت رئیسه تکمیل شود، بدون شک درباره خانم موسوی و پست نایب رئیسی زنان تصمیم‌گیری خواهد شد.»
 میرشاد ماجدی تا انتخابات، سرپرست می‌ماند
دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره شرایط میرشاد ماجدی برای حضور در انتخابات تأکید می‌کند: «ایشان نیازی به استعفا ندارند.»
در شرایط فعلی که انتخابات میان‌دوره‌ای برای نخستین بار تشکیل می‌شود، آیا در مواردی که در اساسنامه پیش‌بینی نشده، بهتر نیست به ماده 85 استناد شود و درباره این موارد در هیأت رئیسه تصمیم‌گیری شود؟ کامرانی‌فر در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «اساسنامه درباره اینکه اگر در چنین شرایطی هیأت رئیسه به حدنصاب نرسد، پیش‌بینی نداشته است. وقتی جلسات هیأت رئیسه رسمیت پیدا نمی‌کنند تا تصمیمی مصوب شود، چطور می‌توانیم از ماده 85 پیروی کنیم؟»
 سکوت دبیرکل فدراسیون درباره تصمیم مجلس برای تغییر اسکوچیچ
موضوع مهم دیگر که حتی می‌تواند خطر تعلیق را برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد، صحبت‌های علی نیکزاد، نایب رئیس فدراسیون فوتبال است. نیکزاد گفته است: «در راهروهای مجلس از اعضای فراکسیون ورزش می‌شنوم که به‌دنبال تغییر سرمربی تیم ملی و انتخاب گزینه داخلی هستند.» از کامرانی‌فر درباره این اظهارنظر نایب رئیس مجلس می‌پرسیم اما او حاضر به پاسخگویی و اظهارنظر درباره این موضوع نمی‌شود.


Page Generated in 0.0064 sec