printlogo


کد خبر: 249014تاریخ: 1401/4/6 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
بقا با 14 گل زده!

تیم نفت مسجدسلیمان در لیگ بیست و یکم مثل چند دوره قبل با مشکلات مالی مواجه بود. نیمکت آنها تا پایان فصل سه مرتبه دچار تغییر شد اما در نهایت سهمیه لیگ برتری‌شان را حفظ کردند.
روزی که فراز کمالوند هدایت تیم نفت مسجدسلیمان را بر عهده گرفت کاملاً قابل پیش‌بینی بود که با توجه به سابقه استعفا و جدایی‌اش در میانه راه، مدت حضورش روی نیمکت این تیم زیاد نباشد که همین اتفاق هم افتاد. او بعد از 14 بازی و شکست مقابل نفت آبادان به دلیل ورود برخی لیدرها به رختکن و درگیری‌شان با یکی از بازیکنان استعفا داد. هفت شکست، دو پیروزی و پنج تساوی حاصل عملکرد او در مسجدسلیمان بود.

فکری هم میهمان 9 هفته بود
محمود فکری جایگزین کمالوند شد. آماری که آنها از خود به جا گذاشتند در نوع خود بسیار جالب است. نفتی‌ها در 15 بازی شش گل زدند یعنی میانگین 4/0 (کمتر از نیم گل) برای هر بازی. محمود فکری البته که کار بسیار سختی را پیش رو داشت. این مربی فکرش را هم نمی‌کرد که عمر دوران حضورش در این تیم کوتاه باشد. فکری در 9 بازی رنگ پیروزی را ندید و شش باخت و سه تساوی ماحصل کارنامه او بود. این اتفاق آنقدر برای این مربی غیرمنتظره بود که در آن مقطع مدعی شد: «من از دوستان این موضوع را شنیده‌ام و دوستان می‌گویند که گفته شده است توافقی از نفت کنار گذاشته شده‌ای اما من تماسی از باشگاه نداشته‌ام. تا حرفی هم رسمی نباشد نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم.» اما این اتفاق افتاد و نوبه به سومین سرمربی رسید.

بقا با مهاجری
همان‌طور که صحبتش مطرح بود رضا مهاجری از بازی هفته بیست و چهارم مقابل ذوب‌آهن روی نیمکت نفتی‌ها نشست. او هفت بازی فرصت داشت تا تیمش را در لیگ برتر نگه دارد. دو پیروزی، چهار تساوی و یک شکست مقابل گل‌گهر کافی بود تا سهمیه مسجدسلیمان در لیگ برتر حفظ شود.

نیم ساعت بدون گل زده
شاید مهمترین موضوعی که بتوان درباره تیم نفت مسجدسلیمان به آن اشاره کرد تعداد گل‌های زده‌شان باشد. آنها در 30 بازی 14 گل زدند یعنی 46/0 گل برای هر بازی که آمار فوق‌العاده ضعیفی است. از طرفی آنها خیال حریفان‌شان را هم در نیم ساعت ابتدایی راحت کرده بودند چون عادت به گل زدن نداشتند. اما وقتی تیمی با 14 گل زده در لیگ برتر می‌ماند آن هم در حالی که در 18 بازی گل نمی‌زند معنایش این است که دو تیم سقوط کرده شرایط به مراتب ضعیف‌تری داشتند یا اینکه سطح کیفی مسابقات خیلی پایین بوده است. شاید این اتفاق که تیمی با این تعداد گل زده در لیگ بماند هر چند 10 سال یک بار پیش بیاید.

میرجوان مؤثرترین بازیکن
36 بازیکن در لیگ بیست و یکم برای نفت مسجدسلیمان به میدان رفتند که از این بابت جزو شلوغ‌ترین تیم‌ها بودند. بازیکن خیلی شاخصی میان آنها نبود. اما عماد میرجوان مهاجم باتجربه نفتی‌ها عملکرد قابل توجهی داشت. او در 28 بازی و 1665 دقیقه‌ای که در زمین بود چهار گل زد و دو پاس گل داد. مجید عیدی هم که با 2479 دقیقه بیشترین دقایق بازی را به خود اختصاص داده سه گل زد و یک پاس گل هم داد.

حذف مقابل تیم لیگ دویی
تیم نفت مسجدسلیمان در اولین بازی حذفی‌اش به مصاف شاهین بوشهر رفت. تلاش دو تیم در پایان 120 دقیقه برنده‌ای نداشت و تکلیف تیم صعود کننده در ضربات پنالتی مشخص شد. مسعود پورمحمد سنگربان نفتی‌ها درخشید و در نهایت این ضربات، تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان موفق شد با نتیجه 4-3 به پیروزی برسد و به جمع شانزده تیم برتر جام حذفی صعود کند تا شاگردان کمالوند همچنان در گردونه رقابت‌ها باقی بمانند. حریف بعدی‌شان تیم شگفتی‌ساز خلیج فارس در مرحله یک هشتم نهایی بود.
بهمن جهان‌تیغ توانست خیلی زود خلیج‌فارس را در این بازی از نفت پیش بیندازد تا شاگردان قنواتی در مسیر خلق یک شگفتی دیگر قدم بردارند؛ اما اعلام پنالتی به سود نفت و سپس گلزنی عماد میرجوان باعث رقم خوردن گل تساوی شد تا دو تیم در نیمه اول با نتیجه مساوی 1-1 به رختکن بروند. در شروع نیمه دوم، دو تیم فرصت‌هایی برای فروپاشی دوباره دروازه‌ها داشتند که سرانجام روی غفلت مدافعان نفت و اشتباه دروازه‌بان این تیم، مصطفی بداوی در دقیقه 74 توانست گل برتری را برای خلیج‌فارس بزند تا شاگردان قنواتی با کسب پیروزی در بیرون از خانه، دومین حریف لیگ برتری پیاپی را از جام حذفی کنار بزنند.
 

 نحوه بیشترین گل‌های زده:
ارسال از سمت راست: 6 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
ارسال از سمت راست: 11 تا

تعداد گل‌های زده و خورده در دقایق پایانی:
زده نیمه اول: صفر
زده نیمه دوم: یک
خورده نیمه اول: یک گل
خورده نیمه دوم: 3 تا
داوران بازی‌های خانگی:
 صفایی(3)، عادل، ترابیان، غلامی(2)، میثم حیدری، خورشیدی، حاج‌ملک، منصوریان، محمدی، مؤمنی
کمک داوران بازی‌های خانگی:
 عطایی(3)، مدیرروستا، احمدی، باشنده، پورحیدری(2)، بابایی، مرادی، قاسمی، ایلدروم، داودزاده، زاهدی، راهی، افشون، محمدی، سیفی، پورمتقی، میرزابیگی، زحمتی، مداح، شفیعی، پناهی، رعیت، ابوالفضلی، نجفی


Page Generated in 0.0050 sec