printlogo


کد خبر: 249011تاریخ: 1401/4/6 00:00
مهاجری: تیم بیشتر از دو دست چرخیده بود
به شاگردانم گفتم به خودتان ظلم کرده‌اید


گفت و گو
جعفر برزگر  
شاید ماندن تیم نفت مسجد سلیمان در لیگ برای خیلی‌ها سخت و غیرممکن به نظر می‌رسید. تیمی که قبل از سپردنش به رضا مهاجری دو سرمربی را به خود دیده بود. اما این مربی مدعی است که از ابتدا و با علم به سختی و مشکلات هدایت تیم را قبول کرده بود. مهاجری هم با ما هم عقیده است که ماندن یک تیم با 14 گل زده عجیب و البته جای توجیه ندارد.
   
تیمی را تحویل گرفته بودید که دو دست چرخیده بود و...
 شاید هم بیشتر اما به طور رسمی قبل از من دو سرمربی با تیم کار کرده بودند. همان‌طور که قبلاً هم گفته بودم کار سختی بود. چون یک زمان شما با 8-7 تیم در رقابت هستید، یک زمانی هم مثل امسال با دو تیم رقابت داریم. البته تراکتور هم در هفته‌های پایانی شرایط خیلی خوبی نداشت اما مشخص بود که آنها با توجه به بضاعت و سابقه‌شان در لیگ می‌مانند، بخصوص که یک بازی خیلی حساس هم با فجر در شیراز داشتیم.
با چه تفکری کارتان را آغاز کردید؟
 ما ذهن بچه‌ها را تغییر دادیم. به آنها گفتم شما قبل از همه به خودتان ظلم کرده‌اید و با وجود همه مشکلاتی که باشگاه دارد باید این ظلم را جبران کنید. ضمن اینکه هواداران و مردم خوب مسجدسلیمان که لایق بهترین‌ها هستند حمایت بی‌نظیری داشتند و ما را مجاب کردند با تمام توان به کارمان ادامه دهیم. آنها وقتی ما به گل‌گهر هم باختیم و به مسجدسلیمان برگشتیم به استقبال تیم آمدند که به نظرم آنها بی‌نظیرند. البته در کنار این اتفاقات مهم، من به توانایی فنی بازیکنانم ایمان داشتم و خدا را شکر با تمرکز بالا و تمرین خوب، به خواسته‌مان رسیدیم.
هیچ‌وقت در طول هفت مسابقه‌ای که مسئولیت تیم را بر عهده داشتید پشیمان نشدید؟
 روزی که تیم را تحویل گرفتیم با هر کسی صحبت کردم گفت ریسک بزرگی را قبول کرده‌ای. خیلی از بزرگان گفتند به مسجدسلیمان نرو زیرا این کار ریسک است اما با توکل به خدا و امام رضا(ع) کار را شروع کردیم. بچه‌ها، باشگاه و مردم هم پشت تیم بودند. نتایجی گرفتیم که فکر می‌کنم با آنها توانستیم رضایت فوتبال‌‌دوستان خوب مسجدسلیمان را جلب کنیم. اما خدای من شاهد است که نه تنها هیچ‌وقت پشیمان نشدم بلکه به خودم می‌گفتم چقدر خوب که این مسئولیت را قبول کردم.
حتی وقتی در بازی با نفت آبادان گل تساوی را در ثانیه‌های پایانی دریافت کردید؟
 اصلاً، من آن روز هم گفتم که یک اتفاق جشن ماندن ما در لیگ برتر را به تأخیر انداخت. من آگاهانه به این تیم آمدم و هیچ‌وقت در مصاحبه‌هایم به عملکرد مربیان قبلی اشاره نکردم. در آن مقطع ما یک امتیاز از پدیده و دو امتیاز از فجر بیشتر داشتیم. شما در همین هفت مسابقه‌ای که اشاره کردید اگر میانگین امتیاز ما را حساب و آن را به کل لیگ تعمیم دهید جزو تیم‌های تک‌رقمی در جدول بودیم.
تیم شما با 14 گل زده در لیگ ماند. اگر الان به شما بگویند فصل آینده تیمی با این تعداد گل لیگ برتری می‌ماند باور می‌کنید؟
 ما در هفت بازی پنج گل زدیم و طبق آمار فرصت گل‌های‌مان هم نسبت به قبل بیشتر بود. اما در پاسخ سؤال شما باید بگویم اصلاً جای توجیه ندارد که تیمی با 14 گل زده در لیگ بماند.
آن هم تیمی که در 18 بازی گل نزده؟
 به نظرم فاجعه است. اما همان‌طور که گفتم ما در سه بازی خانگی چهار گل زدیم. یک گل در فولادشهر به ذوب‌آهن زدیم و سه امتیاز با ارزش را از تیم خوب اصفهانی گرفتیم. در واقع به لطف خدا و همت بچه‌ها وظیفه‌ای که بر عهده‌مان بود را انجام دادیم.
اگر از ابتدای فصل بودید چه جایگاهی برای تیم به دست می‌آمد.
 من نمی‌توانم در این باره صحبت کنم. به هر حال عملکردم مشخص است و خوشحالم از امانتی که در اختیارم بود به بهترین شکل محافظت کردم.
در این بازار نقل و انتقلات می‌توانید با تیم‌های دیگر رقابت کنید؟
 ما از روز گذشته فعالیت‌مان را در فصل نقل و انتقالات آغاز کردیم و بر اساس بودجه باشگاه، هزینه معقول و منطقی خواهیم داشت. همیشه هم گفتم از تیم‌هایی که هزینه قابل توجهی انجام می‌دهند نباید ایراد گرفت.
در خبرها آمده بود که وضعیت مدیریت باشگاه مشخص نیست؟
 این مسائل در حوزه اختیاراتم نیست و نباید اظهارنظر کنم.
 


Page Generated in 0.0058 sec