printlogo


کد خبر: 249002تاریخ: 1401/4/6 00:00
قطبی: اسکوچیچ چشم‌هایش را به روی نقدها ببندد
فقط با سه ستاره نمی‌توان در جام جهانی موفق شد


امیر اسدی
افشین قطبی با سابقه سال‌ها مربیگری در پرسپولیس و تیم ملی، حالا دوران استراحت را سپری می‌کند و البته مترصد فرصتی مناسب و پروژه‌ای مهم است تا دوباره به فوتبال برگردد.
انگلیس بهترین تیم تاریخش را دارد
او در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی، درباره گروه تیم ملی در جام جهانی اینگونه صحبت می‌کند: «گروه ایران جذاب است. چه از نظر فوتبالی و چه به لحاظ سیاسی. اگر بخواهم برای شما درباره گروه حرف بزنم، باید بگویم این بهترین تیم ملی انگلیس در تاریخ است که کیفیت، تجربه و عمق نیمکت خوبی دارد. منظور از عمق نیمکت، حضور چند بازیکن آماده در هر پست است. از طرفی دیگر ولز حریف سختی برای ایران خواهد بود چون هم بازیکنانش در لیگ‌های درجه یک اروپایی بازی می‌کنند و هم روحیه جنگندگی و قدرت بدنی بالایی دارند. ضمن اینکه ولز چند بازیکن هم دارد که می‌توانند به تنهایی نتیجه بازی را رقم بزنند. امریکا هم یک نسل جوان و فوق‌العاده دارد که ستاره‌هایش در اروپا سر و صدای بسیاری به پا کرده‌اند.»
پرس و بازی عرضی آمریکا خطرناک است
شناخت قطبی از امریکا، یکی از دلایل صحبت با سرمربی سابق تیم ملی است. او کمی ریزتر درباره این تیم حرف می‌زند: «من از تیم ملی امریکا شناخت خیلی خوبی دارم. چون اکثر بازی‌های این تیم در مقدماتی جام جهانی را تماشا کردم. امریکا در دفاع و حمله با ریتم و آهنگ فوق‌العاده‌ای بازی می‌کند. پرس بالای آنها در زمان دفاع و بازی عرضی هنگام حمله می‌تواند برای ایران مشکل‌ساز شود. البته هنوز خیلی زود است که نتیجه را پیش‌بینی کنیم. 5 ماه در فوتبال زمان زیادی است. بخصوص اینکه بازی ایران-امریکا آخرین بازی گروه خواهد بود.»
به 11 بازیکن آماده احتیاج داریم، نه فقط 3 ستاره
نبود بازی تدارکاتی باعث شده تا چشم خیلی از فوتبالدوستان ایرانی به خلاقیت بازیکنان هجومی ایران باشد. بازیکنانی نظیر علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.  آیا ایران می‌تواند با تکیه بر نبوغ و استعداد این ستاره‌ها نتایج درخشانی بگیرد و به دور دوم جام جهانی صعود کند؟ قطبی در پاسخ می‌گوید: «سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش بازیکنان ویژه‌ای هستند و می‌توانند برای هر تیمی مشکل‌ساز شوند اما فوتبال یک ورزش تیمی است و هر 11 بازیکن ایران باید در بهترین سطح خودشان باشند که تیم ملی بتواند در بازی‌هایش به پیروزی برسد و وقتی برای بردن داشته باشد.»
اسکوچیچ به انتقادها توجه نکند
افشین قطبی که خود زمانی روی نیمکت تیم ملی نشسته و در مقدماتی جام جهانی 2010 و همچنین
جام ملت‌های آسیا در سال 2011 ایران را هدایت کرده، درباره انتقادهایی که پیرامون ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ وجود دارد، اینگونه صحبت می‌کند: «اسکوچیچ باید پوست‌کلفت باشد. باید محکم بایستد و سخت تلاش کند. نباید به انتقادهای اطراف توجه کند، زیرا اگر تمرکزش از بین برود نمی‌تواند موفق بشود. اسکوچیچ چشم‌هایش را ببندد و بدون اعتنا به نقدهایی که به او وارد می‌شود، تیم ملی را هدایت کند. این بهترین صحبتی است که می‌توانم درباره اسکوچیچ به زبان بیاورم.»
منتظر پروژه ای جالب و خاص هستم
 افشین قطبی مدتی است از مربیگری فاصله گرفته. آخرین تیم او در سوپرلیگ چین بوده اما قطبی مترصد فرصتی مناسب است تا به فوتبال برگردد: «نکته مهم برای من، زمان است و اینکه پروژه‌ای جالب و خاص به من پیشنهاد شود. این پروژه می‌تواند به من کمک کند تا به مردم و فوتبال خدمت کنم.»

اسکوچیچ باید پوست‌کلفت باشد. باید محکم بایستد و سخت تلاش کند. نباید به انتقادهای اطراف توجه کند، زیرا اگر تمرکزش از بین برود نمی‌تواند موفق بشود. اسکوچیچ چشم‌هایش را ببندد و بدون اعتنا به نقدهایی که به او وارد می‌شود، تیم ملی را هدایت کند. این بهترین صحبتی است که می‌توانم درباره اسکوچیچ به زبان بیاورم

 


Page Generated in 0.0048 sec