printlogo


کد خبر: 248844تاریخ: 1401/4/2 00:00
سوژه



آمار ضعیفی که مرد پرتغالی باید آن را عوض کند
سرمربیان خارجی استقلال، ۴۴ سال و فقط یک جام!

استقلال دوباره سراغ سرمربی خارجی رفته و می‌خواهد با یک چهره غیربومی موفقیت‌های خوبی که همراه با فرهاد مجیدی به دست آورد را تکرار کند. حالا ریکاردو ساپینتو مرد شماره یک امور فنی آبی‌ها تلقی می‌شود و باید ببینیم رکورد فوق‌العاده خلق شده توسط فرهاد مجیدی را تا کجا می‌تواند تداوم ببخشد؟
اگرچه استقلال در تاریخ خود سرمربیان خارجی بسیار موفق و تأثیرگذاری همچون رایکوف و جگیج را داشته ولی باید قبول کنیم طی ۴۴ سال اخیر همه موفقیت‌های این تیم همراه با سرمربیان ایرانی به دست آمده و سکانداران خارجی تقریباً همیشه ناموفق بوده‌اند. از سال ۵۷ که جگیج به کشورش بازگشت استقلال سرمربی خارجی اصلاً کم نداشته است. یوگنی سکوموروخوف طی دو مقطع هدایت استقلال را برعهده گرفت و رولند کخ، وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی نیز هر کدام در مقاطعی سرمربیان استقلال شدند اما حاصل عملکرد همه آنها طی این چهل و اندی سال، فقط یک جام حذفی بوده که توسط وینفرد شفر به دست آمده است و بقیه کاپ‌های پرشمار استقلال در مقطعی که برشمردیم همه و همه حاصل زحمات مربیان ایرانی بوده است. حالا باید ببینیم ساپینتو این قاعده را عوض می‌کند یا نه؟

راننده تمام وقت برای مرد پرتغالی

سرمربی جدید استقلال قطعاً برای آشنا شدن با تهران به زمان احتیاج دارد و تا وقتی منزل مسکونی برایش اجاره نشود، در هتل زندگی خواهد کرد. البته باشگاه تمام امکانات رفاهی لازم را برای او مهیا می‌کند تا از این بابت کوچک‌ترین دغدغه‌ای نداشته باشد. قرار شده ساپینتو در یکی از بهترین هتل‌های تهران سوئیت داشته باشد و تا هر وقت که خانه مورد علاقه‌اش را پیدا کند، بدون هیچ مشکلی در هتل به هزینه استقلال زندگی کند. همچنین قرار شده یک راننده تمام وقت نیز در اختیار او باشد و هرکجا این مربی خواست، او را ببرد تا کاملاً با فضای شهر آشنا شود.
به احتمال زیاد برای سرمربی پرتغالی استقلال هم دقیقاً مانند آندره‌آ استراماچونی در منطقه سعادت‌آباد آپارتمان اجاره خواهد شد یا اینکه او را در حوالی شهرک غرب اسکان می‌دهند تا هم برای رفت و آمد سر تمرین مشکل چندانی نداشته باشد و هم اینکه به ساختمان باشگاه استقلال نزدیک باشد. این سیاست سال‌هاست که در استقلال پیرامون مربیان و بازیکنان خارجی اعمال می‌شود.

خواسته‌های مهم سرمربی جدید استقلال از مدیران:
امکانات خوب و حفظ آرامش بازیکنان

سرمربی جدید استقلال بخوبی می‌داند در تیمی مربیگری می‌کند که فصل قبل عنوان قهرمانی را بدون حتی یک شکست مال خود کرده و در چنین شرایطی حتماً هواداران انتظار فوق‌العاده‌ای از او دارند و ناکامی را برنمی‌تابند. ریکاردو ساپینتو مهم‌ترین اصل در موفقیت خود را فراهم شدن شرایطی در بیرون زمین برای حمایت همه‌جانبه از تیم خودش می‌داند و معتقد است اگر بیرون میدان بخوبی مورد حمایت قرار بگیرد، شرایط فنی داخل زمین را بدرستی تحت کنترل خواهد داشت. مرد پرتغالی دو خواسته مهم از مدیران استقلال دارد که البته کاملاً منطقی هم به نظر می‌رسد. خواسته اول او فراهم شدن امکانات لازم برای برگزاری تمرینات تاکتیکی و بدنسازی استقلال از ابتدا تا انتهای فصل است به طوری که تیمش اصلاً دچار نقص در این زمینه نشود. خواسته دوم او هم حفظ آرامش بازیکنان توسط باشگاه است. در واقع ریکاردو می‌خواهد مدیران استقلال با پرداخت بموقع دستمزد شاگردانش اعصاب آنها را همواره در شرایطی آرام حفظ کنند و باعث شوند بازیکنان استقلال بدون هیچ دغدغه سر تمرین حضور پیدا کنند و تمام فکرشان پیاده کردن تدابیر تاکتیکی مورد نظر او باشد.

شوخی ساپینتو با مسئولان استقلال در دوبی:
گول آن تصویر را نخورید، من آدم آرامی هستم

هنگامی که مذاکرات ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی مدنظر استقلال با مسئولان این باشگاه در دوبی جدی شده بود، تصویری از عصبانیت شدید این مربی در کنار زمین داخل فضای مجازی منتشر شد که در میان استقلالی‌ها بازتاب فراوانی داشت و همین مسأله سر و صدای زیادی هم راه انداخت چون یک عده تصور می‌کردند ساپینتو روی اعصاب خود کنترلی ندارد و در لحظات حساس با کارهای عجیب کنار زمین داوران را مجاب به واکنش می‌کند و دود این مسأله به چشم استقلال می‌رود. البته خود این مربی اصلاً چنین نظری ندارد. ریکاردو در خلال مذاکرات دوبی به شوخی خطاب به برخی از اعضای هیأت مذاکره‌کننده استقلال گفته که اصلاً گول آن تصویر را نخورند چون یک لحظه بسیار کوتاه بود و گذشت. ساپینتو معتقد است برخلاف چیزی که در آن صحنه نشان داده شد، اتفاقاً آدم آرامی است و معمولاً در عرصه مربیگری خیلی عصبانی نمی‌شود. حرفی که البته تصاویری که از او دیده‌ایم کاملاً خلاف آن را اثبات می‌کند!

 پیروز دستیار ساپینتو نمی‌شود

 باز هم با حضور سرمربی خارجی بحث دستیاری پیروز قربانی پیش آمد؛ اتفاقی که قرار بود زمان استرا هم بیفتد اما پیروز قبول نکرد. حالا با آمدن ساپینتو باز هم این شایعه به وجود آمد که قربانی دستیار این مربی پرتغالی می‌شود، اما پیروز همیشه گفته روزی به استقلال می‌آید که نفر اول نیمکت باشد. در همین راستا اما خود قربانی اظهار نظر کرده است. پیشکسوت استقلال ابتدا در پاسخ به این پرسش که آیا جذب مربی خارجی به سود استقلال خواهد بود یا خیر، می‌گوید: «استخدام مربی خارجی در این شرایط منطقی‌تر بود چون فضای مجازی روی تصمیم‌گیری مربیان ما تأثیرگذار است و دیدیم چه اتفاقی برای گزینه‌های داخلی رخ داد. استقلال فصل گذشته قهرمان شد و همه از آن انتظار قهرمانی دارند. قبول هدایت این تیم ریسک بالایی دارد و مربیان ایرانی در این شرایط ریسک نمی‌کردند که این سمت را بپذیرند.» سرمربی فصل گذشته رایکای بابل درباره خبر پیشنهاد استقلال به او برای اضافه شدن به کادر فنی آبی‌ها و نیز وضعیت ادامه همکاری با باشگاه رایکا می‌گوید: «این موضوع (مربیگری استقلال) شایعه است و درباره مسأله‌ای که واقعیت ندارد، اظهارنظر نمی‌کنم. فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشتم، اما تجربه خوبی کسب کردم.»

پرسپولیس برای جذب صادقی عقب‌نشینی کرد
باشگاه استقلال امیدوار به جذب بازیکن ملی‌پوش

مذاکرات باشگاه پرسپولیس با سعید صادقی ملی‌پوش فوتبال کشورمان همچنان ادامه دارد. با وجود رسیدن به توافق‌هایی در بعضی از موارد، اما هنوز قراردادی امضا نشده و حضور صادقی در پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مسئولان باشگاه پرسپولیس با رقم اعلام شده از سوی صادقی مشکل چندانی ندارند اما موضوعی که باعث شده تا به حال این قرارداد امضا نشود خواسته‌های این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش است. گویا مدیر برنامه صادقی از باشگاه پرسپولیس خواهان یک پیش پرداخت عجیب و غریب شده که تا به حال با مخالفت مدیران این باشگاه رو‌به‌رو شده است. مسئولان پرسپولیس تا این لحظه با این درخواست مخالفت کرده‌اند. با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس برای جذب صادقی عقب‌نشینی کرده این تصور پیش آمده که باشگاه استقلال برای جذب صادقی دوباره تلاش خواهد کرد. هواداران استقلال امیدوار هستند این بازیکن را بتوانند جذب کنند.

رونمایی از اسپانسر پیراهن استقلال

در مراسم معارفه اسپانسر پیراهن آبی‌پوشان در فصل آینده مشخص شد. مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در این مراسم از عقد قرارداد آبی‌پوشان با شرکت یوسف برای اسپانسرینگ پیراهن خبر داد. قرار است برند یادشده در طول فصل 3 میلیارد تومان به باشگاه استقلال پیراهن بدهد.








 


Page Generated in 0.0043 sec