printlogo


کد خبر: 248843تاریخ: 1401/4/2 00:00
هیچ کس به جدایی سیدحسین راضی نیست، حتی خودش!
برنامه سه‌سالـــــــه برای حسینی

رضا حمیدی
شاید جز سیدحسین حسینی هیچ کس تصور نمی‌کرد او بعد از یک فصل ناامید‌‌کننده، ناگهان تبدیل به مرد اول تیمش شود. شماره یک استقلال حتی بعد از فصل بیستم تا پای جدایی هم پیش رفته بود و تراکتور و فولاد برایش تور پهن کرده بودند اما تمایلات عمیقاً آبی سیدحسین مانع از جدایی‌اش شد و او تصمیم گرفت بماند، با رشید بجنگد و جایگاهش را پس بگیرد. هدفی که خیلی زود به سرانجام رسید و سیدحسین در اندک زمانی به مرد اول استقلال و حتی لیگ برتر تبدیل شد و درنهایت رشید مظاهری راهی جز جدایی از استقلال پیش روی خودش ندید و این باشگاه را به مقصد اصفهان ترک کرد.
حسینی حالا آنچنان درخشیده که وقتی خبر جدایی‌اش منتشر می‌شود تن مدیران این باشگاه به لرزه درمی‌آید. رفتن حسینی بی‌شک ضربه‌ای مهلک بر پیکره خط دفاع استقلال خواهد بود و این باشگاه را با شوکی بزرگ مواجه خواهد کرد. نه اینکه رفتن حسینی برای باشگاه بزرگی همچون استقلال آخر دنیا باشد. نه، این‌طور نیست. پیش از او نیز بزرگان بسیاری از استقلال رفتند و این باشگاه دوباره صاحب دروازه‌بان‌هایی نامی و بزرگ شد اما رفتن سیدحسین در این برهه حساس برای استقلال درد‌آور است و مدیران استقلال نیز بنا ندارند زمینه‌ساز این جدایی باشند.
حسینی را یکی، دو تیم از اروپا می‌خواهند اما معمولاً برای دروازه‌بان‌‌های ایرانی بازی در تیم‌های داخلی انتخاب بهتری است کما اینکه می‌بینیم علیرضا بیرانوند که حتی سابقه بازی در جام جهانی را دارد، از جدایی از فوتبال ایران به نان و آب آنچنانی نرسید و نتوانست به روند رو به رشد خود ادامه دهد و حتی رقابت برای تصاحب پیراهن شماره یک تیم ملی را هم باخت.
حسینی نیز بازی در ایران و استقلال را برای خودش اولویت می‌داند و بر این باور است که ادامه حضور در استقلال برایش تصمیم آینده‌نگرانه‌تری خواهد بود اما به هر حال وقتی پیشنهادهایی به دست این دروازه‌بان می‌رسد ممکن است او را برای جدایی وسوسه کند که اکنون حسینی همین حالا هم پیشنهادهایی دارد و با اینکه اولویتش بازی در استقلال است اما نیم‌نگاهی هم به بازی خارج از ایران دارد.
در این میان مسئولان باشگاه استقلال که نمی‌خواهند این دروازه‌بان را از دست بدهند به‌دنبال مذاکرات تازه‌ هستند و قصد دارند یک قرارداد 2 ساله را پیش روی حسینی بگذارند تا او علاوه بر این فصل، تضمین بازی در دو فصل دیگر را هم به استقلال بدهد تا خیال آبی‌ها از این پست مهم و استراتژیک آسوده باشد. در واقع برنامه مدیران باشگاه استقلال روی حسینی سه‌ساله است و آجورلو به همکاران خود در باشگاه استقلال گفته باید کاری کنیم حسینی برای سه فصل دیگر در استقلال باقی بماند و حتی فکر جدایی هم به سرش نزند.
البته پروسه ساختن دروازه‌بان‌های جدید نیز در استقلال پیش خواهد رفت و اینگونه نیست که مدیران استقلال دست روی دست بگذارند و فقط دل به حسینی ببندند. به هر حال مدیران استقلال می‌دانند روزی حسینی با دنیای فوتبال وداع خواهد کرد ولازم است دروازه‌‌بانی پشت او باشد که قابلیت تبدیل شدن به یک دروازه‌بان آینده‌دار را داشته باشد. به همین دلیل مدیران باشگاه استقلال بعد از توافق با حسینی سراغ یک دروازه‌بان دیگر خواهند رفت.
طبق خبرهایی که از درون باشگاه استقلال به بیرون مخابره شده نام چهار گزینه برای حضور در استقلال مطرح شده که در روزهای آتی با این گزینه‌ها مذاکره خواهد شد. البته ایران ورزشی به‌دلیل جلوگیری از بازار گرمی نامی از گزینه‌های دروازه‌بانی استقلال نمی‌برد. بر این نکته هم باید تأکید داشت که علی رضایی همچنان مورد توجه مسئولان باشگاه استقلال است و این دروازه‌بان به احتمال زیاد به‌عنوان نفر دوم در استقلال فصل بعد دیده خواهد شد، مگر اینکه خود رضایی تمایلی به ماندن در استقلال نداشته باشد و بخواهد در تیم دیگری شانس خود را برای بازی بیشتر آزمایش کند.
به هر حال آنچه تا به امروز مشخص شده این است که اولاً مسئولان استقلال به حفظ حسینی تأکید قطعی دارند و او را برای سه فصل دیگر در استقلال می‌خواهند و در مرحله بعد به‌دنبال یک گزینه دیگر خواهند رفت که قابلیت تبدیل شدن به یک دروازه‌بان ایده‌آل را در آینده داشته باشد.
 


Page Generated in 0.0052 sec