printlogo


کد خبر: 248842تاریخ: 1401/4/2 00:00
مربیگری در استقلال را در خواب می‌دیدم
ساپینتو: از من فقط انتظار 4 قهرمانی داشته باشید

سالن کنفرانس
حمیدرضا عرب 
عصر روز گذشته ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید استقلال معارفه شد. سرمربی جدید آبی‌ها صحبت‌های خود را با تشکر از مدیر عامل استقلال آغاز کرد و از اینکه این فرصت به او داده شده است ابراز خوشحال کرد. به گفته ساپینتو استقلال یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های جهان است. نزدیک به 40 میلیون هوادار دارد.
 
هدایت استقلال را در خواب می‎‌دیدم
استقلال همیشه به برنده شدن عادت دارد. سال گذشته قهرمان لیگ شده و بازی‌ها را پی‌در‌پی می‌برد. اکنون لحظه‌ای است که آرزوی رسیدن به آن را داشتم و حتی در خواب رویای اینجا بودن را داشتم. وی افزود: یکی از بهترین لحظه‌ها و تجارب زندگی من خواهد بود و امیدوارم با تلاش همدیگر بتوانیم قهرمانی دیگری را رقم بزنیم.
 
کار مجیدی فوق‌العاده بود
به همه شما عزیزان می‌گویم همیشه روحیه جنگندگی را حفظ کرده و به برد فکر خواهیم کرد. از اینجا به همه تیم (در اینجا مترجم به جای استقلال نام تراکتور را به‌عنوان قهرمان به کار برد)، کادرفنی و سرمربی بابت قهرمانی در فصل گذشته تبریک می‌گویم. هچنین به مربی قبلی فرهاد مجیدی تبریک می‌گویم که کار خارق‌العاده‌ای انجام داد.
 
دلیل بردهای پیاپی استقلال، دفاع منسجم و کیفیت بازیکنان بود
سرمربی جدید استقلال تصریح کرد: بازی‌های زیادی را از استقلال دیدم و باید بازی‌های زیادی را هم ببینم. این را هم باید بگویم دلیل بردن استقلال، کیفیت بازیکنان بود. در دفاع خیلی منسجم عمل می‌کردند. خیلی به‌عنوان یک خانواده می‌جنگند و با هم هستند.
 
مسئولیت خطیری بر گردن ماست
ساپینتو عنوان کرد: خیلی رقابت پرفشاری بود و هیچ باختی نداشتند. خیلی فصل عالی را سپری کردند و باید این روند در آینده ادامه داشته باشد. آینده‌ای که فصل بعد است. می‌دانیم مسئولیت خطیری بر گردن ما است. همه تلاش می‌کنند امسال قهرمانی را بگیرند. اطمینان دارم جنگنده‌تر از همیشه کار خواهیم کرد. باید بیشتر از همیشه آماده باشیم و حس جنگندگی خود را از قبل بیشتر کنیم.
بازیکنان باید برای برنده شدن و ادامه قهرمانی عصبانی باشند!
باید به همه بگوییم دلیل برد ما لیاقت تیم است. توان داریم که ببریم. باید به همه نشان بدهیم که که می‌توانیم این روند را ادامه بدهیم. این چالشی است که تیم ما برای فصل بعد پیش رو دارد. وقتی بازیکنان برای تمرینات ابتدای فصل می‌آیند باید برای برنده شدن و ادامه دادن این روند خیلی عصبانی باشند.
 
از من فقط انتظار 4 قهرمانی داشته باشید
آنها یک بار مزه بردن و قهرمانی که خیلی دلچسب است را چشیدند. نمی‌خواهیم از دستش بدهیم. همانگونه که گفتم همه می‌دانیم چالش خیلی بزرگی را پیش رو داریم. با مدیرعامل صحبت کردم که از من نخواهید کار خارق‌العاده‌ای انجام بدهم و فقط می‌خواهم چهار قهرمانی برای تیم بزرگ استقلال بیاوریم.

از رفتن مجیدی خیلی اذیت شدم
آجورلو: از ساپینتو تمام قد حمایت می‌کنم

سه هفته انتظار سرانجام روز گذشته تمام شد و مراسم معارفه سرمربی جدید استقلال برگزار شد. مصطفی آجورلو که مدت‌ها سکوت کرده بود و ترجیح می‌داد حرفی در خصوص مربی جدید نزند در مراسم معارفه جانشین مجیدی این‌طور گفت: «خدا را شکر می‌کنم هواداران عزیز و خانواده بزرگ استقلال که مضطرب و نگران بودند، با آمدن سرمربی جدید نگرانی‌شان برطرف شده و امیدوارم تیم به آرامش خیلی خوبی رسیده باشد. چندین سال در انتظار لذت قهرمانی بودیم و توانستیم آن را در استادیوم آزادی درک کنیم. بعد از چند سال این قهرمانی که منتظرش بودیم، رقم خورد.»
 مدیرعامل استقلال در خصوص جدایی مجیدی نیز این‌طور گفت: «جا دارد جای او را هم خالی بدانیم. امیدوارم هرجا هست موفق باشد. فوتبال حرفه‌ای یعنی همین. ممکن است رفتن و نبودش برای فصل آتی مرا خیلی اذیت کرده باشد. هواداران و ما در این یک ماه گذشته فشار زیادی را تجربه کردیم اما فوتبال حرفه‌ای همین است. باید فرض کنیم قهرمانی تمام شد و فصل جدید شروع شد.»
 آجورلو در ادامه در خصوص مراحل انتخاب سرمربی جدید گفت: «استقلال هیچ وقت احساس ضعف نمی‌کند و به همین خاطر مذاکرات خارجی را شروع کردیم. اسامی بیش از 40 مربی در لیست کارشناسان و مذاکره‌کنندگان بود. این مذاکرات را دنبال کردند و در سریع‌ترین زمان ممکن این تفاهم انجام شد و امروز سرمربی عزیز و محترم استقلال مسئولیت تیم را با این امضا برعهده خواهد
گرفت.
 البته در یکی دو روز گذشته قول داده و امضا کرده بودند و من هم امضا کرده بودم، اما آنچه که باید واقعی و رسمی می‌شد، امروز در حضور رسانه‌ها بود.»
آجورلو در مورد حق پخش نیز این‌طور گفت: «به‌عنوان مدیر و خدمتگزار استقلال باید بگویم منافع استقلال گم شده است. یک هزار میلیارد فقط گم شده است. من باید این مبلغ را از صداوسیما بگیرم و نمی‌توانم نگیرم. همه بزرگواران در این سازمان باید این را از من بپذیرند، از دم در نگهبانی تا رئیس سازمان یعنی جبلی. من مخلص همه اینها هستم، اما هزار میلیارد استقلال را باید بدهند. چه کسی می‌خواهد بدهد من نمی‌دانم.»
 مدیرعامل استقلال در ادامه گفت: «نامه‌ای را به رئیس‌جمهوری نوشتم که او به سجادی وزیر ورزش اعلام کرد که لایحه‌ای را تهیه کرده و حق استقلال و پرسپولیس را بگیرد، اما هنوز هیچ اقدامی نشده است. این نیست که آنها هیچ اقدامی نکنند و من هم بنشینم.» آجورلو مدعی است که از سرمربی جدید حمایت می‌کند: «جلسه امروز فقط برای معارفه سرمربی استقلال در لحظاتی آرام و همراه با خنده است و بحث‌های جدی پرسش و پاسخ را برای بعد خواهیم گذاشت. اصلاً مدیر خوبی نیستم، اما یک ویژگی دارم و آن این است که از سرمربی تیم حمایت می‌کنم. تمام قد از ساپینتو حمایت می‌کنم، همان‌طور که در گذشته کردم. در مسائل فنی اصلاً دخالت نمی‌کنم و در میدان سبز همه کاره سرمربی است و من هم خدمتگزار تک‌تک استقلالی‌های گذشته، امروز و آینده هستم. یک درخواست از سرمربی دارم و آن این است که از نونهالان تا بزرگسالان یک سطح فوتبال داشته باشیم.»
در ادامه آجورلو در خصوص آرش برهانی گفت: «17سالش بود که از کرمان او را جذب کردیم و به پاس آوردیم. سرمربی تیم مستقیم او را به تیم اصلی برد و امروز رئیس آکادمی استقلال است. چون خودش استعداد بوده، شناسایی استعداد‌ها را به او سپرده‌ایم.»



 


Page Generated in 0.0053 sec