printlogo


کد خبر: 248839تاریخ: 1401/4/2 00:00
رافا به بردن چهار گرنداسلم فصل قبل فکرنمی‌کند
مویا: افتخارات امسال نادال معجزه‌آسا بوده‌اند

6 ماه سپری شده از سال 2022 برای رافائل نادال چیزی شبیه به یک معجزه بوده است. تنیسور اسپانیایی با وجود از دست دادن نیمه دوم سال 2021 به‌دلیل مصدومیت مزمن پایش، سال 2022 را باشکوه آغاز کرد و قهرمان سه تورنمنت متوالی شد که اولین آنها اوپن استرالیا بود. او بعد از کسب پیروزی در 20 بازی اولش در فصل جاری، سرانجام در فینال مسابقات تنیس مسترز ایندین ولز مقابل تیلور فریتز شکست خورد که البته در آن بازی هم مصدومیت مانع از تداوم بردهای متوالی‌اش شد. آن مصدومیت تا چند بعد هم او را از میادین دور نگه داشت و طرفدارانش را نگران غیبت ستاره محبوب‌شان در دومین گرنداسلم فصل، رولان گاروس کرد. نادال پیش از حضور در رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه، تنها 5 بازی انجام داد و حتی این تورنمنت را با مصدومیتی از ناحیه پا آغاز کرد. در حالی که همه تصور می‌کردند این مصدومیت مانع از پیشروی‌ ستاره اسپانیایی خواهد شد، او خودش را به فینال رساند و در این مسیر با از پیش رو برداشتن نواک جوکوویچ در نیمه نهایی و غلبه بر کاسپررود در سه ست متوالی، برای چهاردهمین بار قهرمان شد و تعداد فتوحاتش در گرنداسلم‌ها را به 22 مورد افزایش داد تا فاصله‌اش را با راجر فدرر و جوکوویچ به‌عنوان دارندگان رتبه دوم مشترک پرافتخارترین تنیسورهای جهان بیشتر کند.
با توجه به وضعیتی که نادال از ابتدای سال داشته و افتخاراتی که کسب کرده، مربی و هموطن او کارلوس مویا می‌گوید که چیزی مانند یک معجزه رخ داده است. مویا به شبکه یورو اسپورت گفت: «من احساس می‌کنم که سال 2022 برای رافا یک معجزه بود، از همان ابتدایش تا به الان. بعد از بردن اولین تورنمنت، سپس بردن گرنداسلم اول، بعد مصدومیت دوباره‌اش و نداشتن فرصت کافی برای آماده‌سازی ورود به رولان گاروس که این هم مانع قهرمانی‌اش نشد. بعد از آن قهرمانی، من با خودم گفتم که شاید دیگر وقتش باشد که رافا استراحت کند چون به زمان نیاز دارد تا ریکاوری کند. اکنون هم او آماده است که شانس خود را برای بردن سومین گرنداسلم فصل در ویمبلدون امتحان کند. راستش به نظر من فقط رافا از پس چنین کاری برمی‌آید چون تمام فراز و نشیب‌ها و مصدومیت‌هایی که او داشت، سایرین را از پا می‌اندازد. این نشان می‌دهد که او چقدر متواضع و فروتن است و چقدر انگیزه دارد که کارش را ادامه دهد.»
با وجود قهرمانی‌های نادال از ابتدای فصل جاری، ابهاماتی درباره شانس او برای بردن گرنداسلم‌های بعدی وجود دارد و مویا هم احتمال رخ دادن این اتفاق را کم می‌داند. او گفت:«من فکر نمی‌کنم که رافا تمام گرنداسلم‌های فصل را ببرد. خودش هم به چنین چیزی فکر نمی‌کند. او فقط می‌خواهد که برود و خودش را برای حضور در مسابقات آماده کند. او الان فقط این هدف را دارد که با تمرین کردن خودش را برای حضور در دور نخست آماده کند. بعد از آن بتدریج پیش خواهد رفت. او آدم واقع‌بینی است.»
 


Page Generated in 0.0056 sec