printlogo


کد خبر: 248835تاریخ: 1401/4/2 00:00
شرایط عجیب روساریو سنترال
سخت‌ترین مبارزه کارلوس توس

در دوران حرفه‌ای کارلوس توس که از بوکاجونیورز شروع شد و در برزیل، انگلیس، ایتالیا، چین و دوباره آرژانتین به پایان رسید، او هرگز از مبارزه شانه خالی نکرد. اما مربیگری روساریو سنترال که با ناآرامی‌های هواداران به‌شدت افت کرده، شاید سخت‌ترین چالش او باشد.
برای خیلی‌ها تصور دیدن بازیکنی که در میانه فصل در منچسترسیتی اعتصاب کرد در قامت یک مربی سخت است اما او ایده‌های آشکار و انگیزه‌ بالایی دارد. توس در یک گپ دوستانه گفت:«هیجان‌زده‌ام که می‌خواهم با برادرانم و چاپا رتاگی کار کنم. می‌خواهیم یک پروژه خوب و جهانی داشته باشیم.»
حق دارید اگر نام رتاگی برای شما آشنا نیست. دستیار توس که او هم کارلوس است در آرژانتین شهرت دارد اما به خاطر قدرتش با توپی کوچکتر. او 17 سال بازیکن تیم هاکی آرژانتین بوده و مدال طلای المپیک 1996 آتالانتا را برده و بعد مربی زنان شده و با این تیم به قهرمانی جهان در سال 2014 رسیده و دو مدال نقره المپیک گرفته، تیم مردان هم با مربیگری رتاگی طلای المپیک 2016 را برد. سابقه درخشانی است اما در فوتبال نه بخصوص در تیم روساریو.
آنها فصل کوپا لالیگا را در رده یکی به آخر در گروه 2 به پایان رساندند با 4 برد از 14 بازی که یکی از پیروزی‌ها برابر تیم ذخیره‌های استودیانتس بود.
این فصل را بد آغاز کردند و لئوناردو سوموسا را بعد از دو بازی اخراج کردند، مربی موقت جرمن ریوارولا تیم را به پیروزی یک بر صفر مقابل گودوی کروز رساند که پنالتی‌اش را دروازه‌بان تیم، گاسپر سرویو زد. این دروازه‌بان که در دورادوس مکزیک زیر نظر دیگو مارادونا بازی کرده، از آمدن توس هیجان‌زده است اما بقیه تیم نه.
رسانه‌های آرژانتین گزارش داده‌اند کریستین براگارنیک، تنها سوپرایجنت این کشور توس را آورده، همان که مارادونا را به دورادوس برد و انتخاب توس به جای پابلو سانچس محبوب هواداران شرط براگارنیک برای آوردن چند بازیکن مستعد به روساریو بوده.
این باشگاه مثل خیلی تیم‌های دیگر در آرژانتین به جایگاه هواداران در تصمیم‌گیری باشگاه افتخار می‌کند و نگران شرایط شبه خصوصی اداره باشگاه هستند که براگارنیک و دانیل آنجلیچی، رئیس سابق بوکا و دوست نزدیک توس طرفدارش هستند.
گروه هواداران کماندویی روساریو هم که یکی از شاهکارهایشان به نمایش گذاشتن آپاندیس بازیکن سابق تیم، ریکاردو دی رینسو در موزه است، از انتصاب توس استقبال نکرده هر چند اگر او در کسب نتیجه موفق باشد، هواداران هم به او اقبال می‌کنند و او را از خودشان می‌دانند.
اما اگر توس کم بیاورد و سنترال در سال 2023 برای سقوط نکردن تقلای بیشتری داشته باشد، او و هر کسی که در این ماجرا نقش داشته، رها نخواهند کرد.
کارلوس بهتر از هر کسی شرایط جدید را می‌داند و شاید پشیمان شود از اینکه مسئولیت یکی از بزرگترین و متعصب‌ترین باشگاه‌های کشورش را به عهده گرفته
است.


 


Page Generated in 0.0051 sec