printlogo


کد خبر: 248831تاریخ: 1401/4/2 00:00
مسابقات کشتی فرنگی در متئو پلیکونه ایتالیا
باخت بد برای نوری


رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام متئو پلیکونه به عنوان سومین مسابقات بین‌المللی رنکینگ اتحادیه جهانی با برگزاری مسابقات 7 وزن در شهر رم ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی کشتی فرنگی برای این مسابقات یک تیم را فرستاده تا ضمن رعایت چرخه انتخابی تیم ملی بار دیگر هم یکسری از نفرات را محک بزند. هر چند که این مسابقات شاید تکلیف برخی از کشتی‌گیران را برای همیشه مشخص کند.
یکی از مهم‌ترین چهره‌ها در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در ایتالیا حسین نوری است؛ که محمد بنا به خاطر چرخه و حفظ رقابت در این وزن، او را انتخاب کرده اما با نتیجه ایتالیا بعید است که در تیم باقی بماند. عجیب‌ترین اتفاق اما در وزن 87 کیلوگرم و برای حسین نوری افتاد. کشتی‌گیر مطرحی که تا همین یکسال پیش هم برای مسابقات گزینشی المپیک نفر اول تیم ملی بود، حالا با یک شکست به نظر از دور چرخه انتخابی هم کنار می‌رود. نوری در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مهمتالی کوجوک عثمان از ترکیه را مغلوب کرد اما در مرحله بعد مقابل الکس کسیدیس از سوئد با نتیجه 9 بر 7 شکست خورد. این شکست برای حسین نوری بسیار گران تمام می‌شود. حالا نفر اول وزن 87 کیلوگرم، ناصر علیزاده است و شاید قهرمانی در این مسابقات می‌توانست امیدهای حسین نوری را حفظ کند اما با این شکست بعید است که نوری باز هم شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را پیدا کند. کسیدیس کشتی‌گیر وزن 77 کیلوگرم بود که در جهانی 2019 هم موفق شد مدال نقره جهان در این وزن را کسب کند اما این شکست بعید است که شانسی برای او باقی بگذارد.
 این کشتی‌گیر سوئدی در المپیک توکیو هم در وزن 77 به میدان رفت اما در جهانی اسلو در وزن 82 کیلوگرم کشتی گرفت و حالا هم در وزن 87 کیلوگرم روی تشک حاضر شد اما با وجود دو وزن بالاتر آمدن توانست حسین نوری را شکست بدهد. نتیجه وزن 97 کیلوگرم این رقابت‌ها برای تیم ملی کشتی فرنگی بسیار مهم است. مهدی بالی در این مسابقات در حالی روی تشک حاضر شده که محمد هادی ساروی نفر اول این وزن محسوب می‌شود و نتیجه قهرمانی در این مسابقات می‌تواند بین او و ساروی رقابت به وجود بیاورد. در وزن 55 کیلوگرم محمد حسینوند پناهی در کشتی نخست با نتیجه 11 بر7 فلورین تیتا از رومانی را مغلوب کرد اما در دور بعد با نتیجه 5 بر 4 مغلوب ماکس نوری از امریکا شد.  این دومین شکست کشتی‌گیران ایرانی مقابل ماکس نوری است. در وزن 67 کیلوگرم سجاد ایمن طلب یکی از بدترین نتایج را کسب کرد و در همان دور نخست مقابل تیگران گالوستیان از فرانسه با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد. در همین وزن محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور اول؛ مقابل مورتن تورسن از نروژ با نتیجه 2 بر 1 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله حسرت جعفراف از آذربایجان حریف رضایی است.
 


Page Generated in 0.0041 sec