printlogo


کد خبر: 248828تاریخ: 1401/4/2 00:00
عصبانیت شدید علیرضا دبیر از وزارت ورزش
بودجه کشتی؛ صفر تومان

روز گذشته نشست فدراسیون کشتی با مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، نشستی که به بهانه امضای تفاهمنامه تعیین بودجه این فدراسیون تشکیل شد اما پایان آرامی نداشت. علیرضا دبیر با توجه به آنچه در تفاهمنامه قید شده بود، به‌شدت اعتراض کرد و بدون امضای تفاهمنامه جلسه را ترک کرد. مسئولان وزارت ورزش در حالی قصد داشتند با کشتی تفاهمنامه امضا کنند که بودجه کشتی را صفر کرده بودند و اعتقاد داشتند کشتی بودجه 70 میلیارد تومانی را از مجلس شورای اسلامی دریافت می‌کند و به همین دلیل امسال نباید از وزارت ورزش و جوانان پولی را دریافت کند.
این در حالی است که علیرضا دبیر بعد از حضورش در فدراسیون کشتی برای فراهم کردن شرایط مناسب در ورزش اول کشور به‌دنبال دریافت بودجه از مجلس بود و با ارائه گزارش‌ها و دیدارهای حضوری فراوان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نهایت همه قانع شدند که کشتی باید این بودجه را دریافت کند اما وزارت ورزش و جوانان در اقدامی عجیب اعتقاد دارد که کشتی نباید از وزارت ورزش و جوانان بودجه دریافت کند.
از سال اولی که علیرضا دبیر به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد، او مذاکرات زیادی را با سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام داد تا اینکه سال اول 10 میلیارد تومان، سال دوم هم 20 میلیارد تومان و در نهایت امسال هم 70 میلیارد تومان دریافت کرد اما در تمامی این سال‌ها مخالفت‌هایی از سوی ورزشی‌ها با این اقدام انجام شد.
این در حالی است که علیرضا دبیر با تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام داده بود، توانست کاری کند که علاوه بر کشتی سایر فدراسیون‌ها هم از مجلس شورای اسلامی بودجه جداگانه‌ای را دریافت کنند تا بتوانند بخشی از مشکلاتشان را با توجه به تورم و گرانی‌های ارز رفع کنند. کاری که باید مسئولان دیگر انجام می‌دادند، علیرضا دبیر به دوش گرفت و مسیری را باز کرد تا ورزشی‌ها فقط به بودجه وزارت ورزش و جوانان اتکا نکنند. اما حالا نتیجه این تلاش، حذف از بودجه وزارت ورزش شده است.


 


Page Generated in 0.0045 sec